Det är svårt att tänka bort tanken...
Något som stör helheten otroligt är vinkel på tankens Ducati-logga.
Den är parallell med vilken annan linje på hojen...?
Inte någon av linjerna på tanken, så mycket är klart.
Kanske strävade man efter att fånga tvärstaget i fackverket under, men missade med någon grad så att det uppstår en brutal dissonans.
Tanken ser ut att komma från en annan hoj, och ser bara ut att vara lagd på tillfälligt.
Det fanns en annan linje att följa:
Kolla ramröret som går från motorfäste, vidare direkt under tank och sadel bak till kick-upen under fastbacken.
Där finns en linje att följa, och denna linje är redan dubblerad i den övre grepplinjen i tanken, och tripplad i del av avgassystemets dragning. Detta är starka linjer i hojen, och inget man kan bryta men en simpel dekal.
Men, man hade kunnat accentuerat dem genom hur man lade dekalen.
Synd att jag inte kan stava till Addobe för att visa er andra, men jag ser det för mitt inre.
En Duccedekal som följer dessa tre parallella, bärande och uttrycksfulla linjer hade helt ändrat profilen på hojen och skapat en aggressiv stance som från en bisonoxe som inte är nöjd med gällande bullerregler, typ.
Tanken hade utgjort en viktig del i linjeflytet, istället för som nu: vara ett flyttblock ute på slättlandet man stör sig på varje gång man vänder sig om.
En vis man på ett internetforum sade en gång något i stil med:
det lönar sig att rulla ut sitt bygge emellanåt och betrakta det från lite avstånd för att se om allt hänger ihop.
Sure does! Linjer är A och O i ett lyckat bygge.