https://www.blocket.se/vi/92046234.htm
Den här var annars rätt så jävla ful. Kolla passningen mellan tank och sadel.
Alla dom här tankarna som är ritade för att kopplas ihop med övriga delar av karosseriet sticker ut som ett par bröst inne på herrarnas när man försöker bygga något annat av dem.
Blicken fastnar direCkt och sedan har man inte tankarna på annat. Pun!
Men bakljus/blinkers var nifty, håll med om det, och nummerskylten vid sidan brukar jag hugga på - men här maskerar den ju bakaxeldiftongeriet som brukar gå sönder så det är ju närmast ett plus.
Framhjulet sitter fram och mönstret är avsett för samma underlag som hojen.
Nej, jag gillar delar av den!
Tanken och passningen mot sadeln är en katastrof, men även linjebrottet där tanken lutar framåt och sadeln närmast bakåt.
Tänk så här: en enhetlig underlinje där tank möter sadel* och sedan en överlinje på sadeln som istället är kilformad framåt och åtminstone över några decimeter längs är parallell med tankens överlinje, fast så klart längre ner. Duh!
See? Det skulle på en och samma gång skapa en harmoni i linjerna, och dessutom en brutal stance som kopplar perfekt till både crossstyret och den lågt sätta strålkastaren.
Vi hade något bygge här inne för ett tag sedan med massor av handknackad aluminium på!
Städsla den killen att knacka till ett par scoop till tankens framkant - helst ett par pastischer på originalen som liksom driver/blinkar mot ursprunget.
Pesto! Det är då fan att man inte kan hantera ens Paint.
Jag hoppas jag målat med ord istället. Ser du det jag ser? A brute Brick!
Edit:
Bild ur den vinkeln hojen bryter och går av:
Edit II
Ja visst - bakdelen får man göra motorcykel av . Så kan det inte se ut.
*
Edit III
Nej, det funkar inte med en enhetlig underlinje tank/sadel - tanken lutar för mycket framåt.
Man får bygga en kil framåt på sadeln som bryggar/täcker trekanten som uppstår där.
Tänk CX 500 Euro, men snyggare, diskretare.