Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Den är nått såpas inihelvete ful:zpy
5 hojar i 1!
Allvarligt vissa personer som "bygger om" sina hojar borde bara ta ett par steg tillbaka och kolla hur resultatet blev! Och sen konstatera - "fan alltså, det här blev inge bra..!"
Sen åka till återbruket och bara tippa i missfostret i den metall-märkta containern, ta bussen hem och sonika spika igen garaget!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
På nåt sätt känns det liksom tråkigt och synd att det blev så där. Det fanns ju ambitioner i bygget. Delarna ser ju helt ok ut var för sig sen blir dom liksom "bara" ihoppusslade fel. Lite som att det aldrig fanns någon tanke på var övriga delar skulle monteras när ramen byggdes. Sen när ramen var klar så, lägger vi tanken ovanpå.

Tyvärr skulle man väl vara tvungen tillverka en helt ny tank och bakdel för att få ordning på den där.

Sen styre, lyse och hastighetsmätaren...

Nej, det känns som ett ganska hopplöst projekt att få rätsida på den där, jag skulle nog slakta ner den och ta delarna.

Men man kan ju inte heller säga att han förstört en DS för den är ju inte direkt någon skönhet från början heller. Trots att den är Italiensk.

Jättetrist!
Otroligt ambitiöst med eget rambygge, SFRO och allt.
Men, linjerna.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Amazon intressant... när temperaturen i Helvetet närmar sig 0 Kelvin möjligen. :fakta

Ja, vissa saker kanske man vill återkomma till på grund av att man har en tidigare relation till prylen.
Men....Amazonen....som född, uppvuxen, och förmodligen tillverkad, i denna farkost som bidrog starkt till galondjurets utrotning, så känner jag att det inte finns någon attraktion kvar i den.
Möjligen som någon påpekat, att sänka ner en turbo och ha kul så länge det varar.

Sorry...var bara tvungen att få ur mig det, kan bero på att semestern tagit slut :gråta

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tänkte först att vill han ha 57 papp för en Monkey som man kunde få för 40 papp förra året sen lite lull-lull på det och han vill ha 17 papp mera för det. Trotts att den är begagnad och har rullat 50 mil.

Blocket.jpg

Sen när jag googlade Gorilla edition så verkar det vara något MC Konsult hittat på och sedemera sålt för 70 papp :skrämd
Vem i helvete betalar 70 papp för en Honda Monkey...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
En fråga om intresserade på Blocket ( som svarar via meddelandetjänsten )- varför vill vissa bara att man direkt skall svar dem till någon anonym mailadress?
Jag har ställt motfrågor, men får bara till svar - svara på min mailadress xxxx@gmail.com etc?:va

Försöker sälja min MT-09SP, men det verkar helt döfött... lockar bara till sig folk utan vett och pengar. :huvet

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En fråga om intresserade på Blocket ( som svarar via meddelandetjänsten )- varför vill vissa bara att man direkt skall svar dem till någon anonym mailadress?
Jag har ställt motfrågor, men får bara till svar - svara på min mailadress xxxx@gmail.com etc?:va

Försöker sälja min MT-09SP, men det verkar helt döfött... lockar bara till sig folk utan vett och pengar. :huvet

Du e för dyr så enkelt e de:D

Sedan e folk på Blocket lätt mindre bemedlade:fakta

jamterik

Medlem
Gick med
7 Dec 2011
Hoj
2002 BMW K1200RS

Vet inte, men misstänker att det loggas, det som skrivs på Blocket. Alltså är det svårare för en scamer att scamma via deras meddelandeservice, fan vad jag killgissar nu.....

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

15 annonser på sp där de flesta är nya och 125 annonser på vanliga mt-09 så lite konkurrens har du, tilläggas ska att av de 125 finns även andra Yamaha 900. Din tur kommer, sitt still gosse. :hej

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min grundregel vid annonsering på Blocket är att har man inte sålt objektet på tre timmar har man fel pris.
Efter den stunden vill man klösa ögonen av sig för att slippa se alla idiotiska svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varken hojrelaterat eller blocket men i alla fall en kass apparat till salu.

Man skulle kunna tro att det är någon tonåring som aldrig sett en skrivmaskin, men "kassörskan" ser ut att vara bortåt 60 år gammal.

Bifogat

• Kass_apparat.png
    Kass_apparat.png
    719 KB · Visningar: 127
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Varken hojrelaterat eller blocket men i alla fall en kass apparat till salu.

Man skulle kunna tro att det är någon tonåring som aldrig sett en skrivmaskin, men "kassörskan" ser ut att vara bortåt 60 år gammal.

Älskar särskrivning med... fast i detta fallet stämmer det nästan bättre:banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...