Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det där är ett jäkla klipp!


View attachment 456362

Den högen med delar kan gå för det dubbla, eller rent av tredubbla om grejerna som är unika för -76an är okay, och man finner rätt köpare.

Runda baklampan, inget kickfönster och det neddragna avgassystemet - det där är en förstaupplaga!
Mycket jobb, och vväärrddeellöössaa bilder - men killen vet inte vad han säljer.
Framfälgen för övrigt inte original för årsmodellen.

Tjöööp! Tjöp och sälj vidare nästa vecka till Tyskland så här du råd att köpa loss den där XT 250an med Speedblocks!

Ja, eller.... :crash:crash:crash

Jag har gjort affären med killen, köpt och sålt hojar och delar. Han har en hel del grejer och rätt bra koll. Det känns ju rätt billigt men de flesta vill nog ha en med sliten originallack. Lite skumt är det, att den är kvar.
 
Inte på blocket men ändå.
Vad tror ni här en mint condition rd500 -84 med ca 500mil, 1ägare är värd? Är väl igentligen inte till salu just nu, men vi diskuterade ett ev värde i dagsläget.
Kan 120-150' vara en ok gissning?

Tycker 80.000 låter rimligt , ring mig
 
Inte Blocket men dyrt.

https://www.tradera.com/item/302250/418753210/zundapp-ks125-1970-518-23



https://www.tradera.com/item/302483/418728357/zundapp-ks-50-70-


https://www.tradera.com/item/302483/418849087/zundapp-ks50-517-1974



Med dessa priser på en moped framstår priserna på en beg gsxr r1 cbr osv osv som väldigt överkomliga..

Dessutom är 2 auktioner avslutade på zundapp mopeder som gick över 90,000 spänn:död

Tror min far har en knippe Zündapp och annat gammalt moppemög i nån bod på gården. Han köpte på sig några billiga lik för 15 år sedan för att ha att renovera upp och sälja av, men han har alltid en massa skit för sig så de står nog kvar där i samma skick. :hihi
 
Inte Blocket men dyrt.

https://www.tradera.com/item/302250/418753210/zundapp-ks125-1970-518-23



https://www.tradera.com/item/302483/418728357/zundapp-ks-50-70-


https://www.tradera.com/item/302483/418849087/zundapp-ks50-517-1974



Med dessa priser på en moped framstår priserna på en beg gsxr r1 cbr osv osv som väldigt överkomliga..

Dessutom är 2 auktioner avslutade på zundapp mopeder som gick över 90,000 spänn:död

Zündapparna är speciella, säljs för vilka priser som helst. Det finns tydligen alltid köpare till dessa. Vi som körde de här som unga kan bara sitta och dregla över bilderna...
Jag hade både en KS50 och en KS125 Sport, dem skulle man ha behållit.
 
Nja, säljaren lovar lite väl mycket:




Den har mycket kvar upp till 250ans effekt, men den är sannerligen lätt som en 125a.

Det fanns aldrig någon nationell klass att köra i med 175cc, man kubbades i "upp till 250cc" med Huskies, våldsamt vass WR 250 Yamaha och någon enstaka KTM.

Det gick bra att hävda sig i gammal klassisk svensk bökenduro, och det var en utmärkt "övergångshoj" för de som tog klivet upp från 125cc. Men det var det inte många som fattade.

Jag hade föregångaren, med den gamla, värdelösa centralfjädringen:

View attachment 456363

...och hade hur skoj som helst! Billig att köpa: typ hälften mot Husqvarna 240 WR, och billig att underhålla.

Tyvärr var detta när sporten hade "populäriseras" och de gamla traditionella spåren höll inte längre.
Det blev hårdare, snabbare sträckningar i skogen, och därmed var det svårt att hävda sig på en i praktiken trimmad 125a.

Fortfarande ett intressant köp! Att den troligen är enduroreggad spelar mindre roll. Det är ingen hoj man vill köra på landsväg ändå.


Edit:
Vi har en medlem i Sörmland som samlar på sådana där blåbär.
Något för dig, Laidback?
Den ser fin ut på bild...?

Den har väl inte ens effekt som en YZ125 från samma år.

I Filippinerna lever många luftkylda DT 125-175 kvar fortfarande. Väldigt lik i designen som IT men utan länkage till bakfjädringen. Jag gissar att den är ytterligare lite tamare i motorn och hade säkert blinkers och liknande när de var nya.

Ser eg ännu mer ut som 1982-1984 DT125LC men med luftkyld motor.
 
Last edited:
Zündapparna är speciella, säljs för vilka priser som helst. Det finns tydligen alltid köpare till dessa. Vi som körde de här som unga kan bara sitta och dregla över bilderna...
Jag hade både en KS50 och en KS125 Sport, dem skulle man ha behållit.

Ja man skulle behållt dom.. Köpte en ett år gammal KS50 -71 för 1500kr å gav bort den till min kusin typ 5 år senare..
Köpte en två år gammal ks 125 -71 för 2500kr å sålde den för 1950kr två år senare..
En gammal klasskompis från gymnasiet har en KS125 -72 fortfarande... Undra va han kan få för den då..
 
Den har väl inte ens effekt som en YZ125 från samma år.

I Filippinerna lever många luftkylda DT 125-175 kvar fortfarande. Väldigt lik i designen som IT men utan länkage till bakfjädringen. Jag gissar att den är ytterligare lite tamare i motorn och hade säkert blinkers och liknande när de var nya.

Ser eg ännu mer ut som 1982-1984 DT125LC men med luftkyld motor.

Fast färgerna är ju coolare på IT...
Och det är ju halva nöjet. :tummenupp
 
Den har väl inte ens effekt som en YZ125 från samma år.

I Filippinerna lever många luftkylda DT 125-175 kvar fortfarande. Väldigt lik i designen som IT men utan länkage till bakfjädringen. Jag gissar att den är ytterligare lite tamare i motorn och hade säkert blinkers och liknande när de var nya.

Ser eg ännu mer ut som 1982-1984 DT125LC men med luftkyld motor.

Jag är med en en Facebook grupp för DT125, och japp, många Fillipineser. Har du tänkt på att alla ramar är lila? Jävligt skumt
 
Jag har gjort affären med killen, köpt och sålt hojar och delar. Han har en hel del grejer och rätt bra koll. Det känns ju rätt billigt men de flesta vill nog ha en med sliten originallack. Lite skumt är det, att den är kvar.


Ett femtiotal XT 500 uppe på Mobile.de just nu.

Priserna startar på € 3300 och sträcker sig upp till € 8500.-

Endast 2 st 1UG ligger uppe, alltså första årsmodellen.
Begärt pris för dessa är € 6500 respektive 6900.-

Visst, ihopsatta och snygga, men med 12.500 svenska zloty som inträdesbiljett kan man hamna rätt i slutändan ändå.

Ja, konstigt att annonsen ligger kvar uppe.
Tur att jag har köpstopp. Och är på väg till Lofoten. Och inte har dragkrok.


Edit:

Jag hittade flera XT som det begärdes över 10.000 € för!

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=a62aa9f6-d757-a8b9-aed8-9bb92994ede0

(Över)renoverad och inte ens i originalskick, för så där 120.000 svenska kronor.
Harrejavvlar!
 
Last edited:
Ja, det är ju söndag, och man kikar på lite objekt.
Men....vadfan....TEXTEN ????
Kanske är jag gnällig, men nån borde ju kunna hjälpa till lite, ett felvänt framdäck är ju inte ok, men en sån här annonstext???
Det är ju ändå en firma!

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/yamaha_yzf_r6_yzf_r6_117hk_besik_finans_/92033452

View attachment 456352

"Anons kvar bilen är kvar!!....Blablabla... Med reservation för felskrivning" är lite kul tycker jag...
 
Inte på blocket men ändå.
Vad tror ni här en mint condition rd500 -84 med ca 500mil, 1ägare är värd? Är väl igentligen inte till salu just nu, men vi diskuterade ett ev värde i dagsläget.
Kan 120-150' vara en ok gissning?

Tänk minst 200´. Min 87:a i fint bruksskick, med 6700mil, gick för 125´.
 
Jag är med en en Facebook grupp för DT125, och japp, många Fillipineser. Har du tänkt på att alla ramar är lila? Jävligt skumt

Kan inte säga att jag sett så mycket lila att jag reagerat på det men dom har har ett märkligt sett att välja färger när dom lackar eller målar nåt över huvud taget.
Både konstiga färger och konstiga kombinationer.

På fruns silvergrå hilux har någon tidigare ägare lackat flakbågen blå metallic. Känns som att dom bara tar vad som ligger framme.

Har dom en slatt blå och en slatt röd färg över så blir det väl lila.
 
Kan inte säga att jag sett så mycket lila att jag reagerat på det men dom har har ett märkligt sett att välja färger när dom lackar eller målar nåt över huvud taget.
Både konstiga färger och konstiga kombinationer.

På fruns silvergrå hilux har någon tidigare ägare lackat flakbågen blå metallic. Känns som att dom bara tar vad som ligger framme.

Har dom en slatt blå och en slatt röd färg över så blir det väl lila.

Precis, och gärna en sving och typ motorkåpa i någon skum avvikande kulör. Och skitsmala hjul!
 
Ett femtiotal XT 500 uppe på Mobile.de just nu.

Priserna startar på € 3300 och sträcker sig upp till € 8500.-

Endast 2 st 1UG ligger uppe, alltså första årsmodellen.
Begärt pris för dessa är € 6500 respektive 6900.-

Visst, ihopsatta och snygga, men med 12.500 svenska zloty som inträdesbiljett kan man hamna rätt i slutändan ändå.

Ja, konstigt att annonsen ligger kvar uppe.
Tur att jag har köpstopp. Och är på väg till Lofoten. Och inte har dragkrok.


Edit:

Jag hittade flera XT som det begärdes över 10.000 € för!

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=a62aa9f6-d757-a8b9-aed8-9bb92994ede0

(Över)renoverad och inte ens i originalskick, för så där 120.000 svenska kronor.
Harrejavvlar!

Med de priserna kan man ju undra varför jag inte köper den as we speak, tio minuter bort. Kanske saknar papper. Men som du säger, den är ju ultratidig!
 
Med de priserna kan man ju undra varför jag inte köper den as we speak, tio minuter bort. Kanske saknar papper. Men som du säger, den är ju ultratidig!


Gjört!
(Spell check: "gjort"...)

Det vore hemskt om det blev en scrambler av den...


Tips: sadeln från TT500 + liten verktygsväska lyfter verkligen XTn, och modellen med det neddragna blåset blir verkligen asfräck med en liten minizoom snett ut åt sidan.
Minizoom ger fö det perfekta ljudet åt den lågkompade och milda 499an.


Tjöööp!
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top