Tammer
Gudomlig sporthojare
Måste erkänna att jag helt ha missat tjusningen med dessa. En moppe med 70-tals roadracingstuk som säljs för 75.000kr? Kan nån förklara. Man kan ju köpa 2 st Zündapp KS50 för de pengarna...
Måste erkänna att jag helt ha missat tjusningen med dessa. En moppe med 70-tals roadracingstuk som säljs för 75.000kr? Kan nån förklara. Man kan ju köpa 2 st Zündapp KS50 för de pengarna...
Men vem vill ha en Zündapp KS 50?
Är ju en ren åldersgrej givetvis. När man är född. Jag vill inte ha nån jävla Zyndapp som de äldre bensinboffande, långhåriga mupparna hade när jag var tio år
Zündapp är nostalgi....
Eller den här drömmen:
https://www.tradera.com/item/302483/422867760/zundapp-ks50-125
Enda jag stör mig lite på me tradera annonsen är att om de är original motorn från 1970 så är den då på 10 hk.. 1971 å 1972 va motorn på 15 hk å 1973 va den på 17,6 hk..
Den kan ju vara trimmad, men de stod inte i annonsen..
Motor 1974 17hk fungerar mycket bra...
Mäh, tänk....du kan ju köra knäskrap i varje kurva, och luta dig bakåt, sådär coolt, och låta handen ta i asfalten, utan att behöva köra på bakjulet - trafiksäkert!
Eller så är det bara tisdag, och jag känner mig lite instängd i mitt hemma-kontor...
Om du verkligen bor i Kainulasjärvi och känner dig instängd så vette fan vad du skall ta vägen(mongoliet kanske)?
Det finns egentligen bara en moppe jag skulle kunna tänka mig och det är Honda MB50 för det var kungen på 90-talet både i fart och utseende.
Edit: Och där hittade jag en MB5 3mil hemifrån för noll och ingenting...
Enda jag stör mig lite på me tradera annonsen är att om de är original motorn från 1970 så är den då på 10 hk.. 1971 å 1972 va motorn på 15 hk å 1973 va den på 17,6 hk..
Den kan ju vara trimmad, men de stod inte i annonsen..
Hur fick du hem den? MB5 finns ju typ aldrig till salu...
Är folk här ironiska med inläggen om mopeder eller vill nån åka omkring på såna?
De flesta här kör inte SportHoj längre och efter några steg emellan är de nu nere på mopednivå!
Då kan de ärligt säga att de "gasar satan" nästan hela tiden när de är ute på vägen!
Se det positivt, de skriver inte om deras husbilar!
Är folk här ironiska med inläggen om mopeder eller vill nån åka omkring på såna?
Precis. jag hade själv en -71 som var på 15 hk, och kompisen hade en -73 på 17 hk. Den var plockad rakt av från fabrikens ISDT-modell sades det, alltså rena tävlingsmotorn. Kändes mer som en 250 än en 125a. Men den är lika kult den, ingen dålig kombination i KS50-ramen. Därmed är det är ju förstås inte direkt "matching numbers", men ändå ett stycke historia.
Det fanns ju en KS100 som hade ca 10 hk vad jag minns, och en KS 125 med samma moppechassi men på 15 hk. Sen den KS125 Sport som jag hade, med vaggram och 15 hk. Och sen då den här som kom 1973 med en helt ny design och motor på 17 hk.
Jag körde en moppe några mil häromåret.Är folk här ironiska med inläggen om mopeder eller vill nån åka omkring på såna?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|