Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Varför slänga i en sur diesel när de funkar me en V8 me typ dubbla effekt så de går å köra från sporthojar. .

Den enda årsmodell det är möjligt på är 1975 och inte kör du ifrån någon sporthoj med 436 hk i en 240 inte... ja, möjligen någon enstaka sporthoj från 1975 möjligen.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Den enda årsmodell det är möjligt på är 1975 och inte kör du ifrån någon sporthoj med 436 hk i en 240 inte... ja, möjligen någon enstaka sporthoj från 1975 möjligen.

Jag har en importerad 245 som har dispans för avgasutsläp som är nyare än 1975, så den går att få igenom me V8..

De funkar även me nyare då, inte dom värsta då...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varför slänga i en sur diesel när de funkar me en V8 me typ dubbla effekt så de går å köra från sporthojar. .

Den enda årsmodell det är möjligt på är 1975 och inte kör du ifrån någon sporthoj med 436 hk i en 240 inte... ja, möjligen någon enstaka sporthoj från 1975 möjligen.

För en massa år sedan blev jag omkörd av en Porsche precis innan en T-korsning. Den svängde vänster precis som jag var på väg, så jag svängde vänster och hissade trottlarna maximalt. :crash
En 46-hästars SportHoj från 1969 låter mer än det drar i armarna och Porscheföraren gasade visserligen men var inte beredd. :tungan
När jag kom upp jämsides gasade Porscheföraren naturligtvis fullt
men kunde inte köra ifrån mig. :banana:tuttar:yoparty
Det kom möte efter ett tag så jag var turligt nog tvungen att gå in bakom... :hihi
Efter mötet saktade Porscheföraren ner men inte var jag så dum heller... ;)
När Porscheföraren förstod det blev det plattan i mattan! :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
De senare årsmodellerna av 240 var väl rätt stilrena, om de var snygga blir ju lite subjektivt att bedöma. De var i alla fall praktiska och ändamålsenliga, funktionella. Det är på nåt vis vackert. Det är påfallande hur lite som hänt på 30 år, tänkte jag när jag körde en 940 -90 nyligen. Funkar precis lika bra som min nästa nya Kia Sportage.
Det som skiljer är "finesser", som man egentligen lika bra klara sig utan. Regnsensor, start-i-backe-hjälp, start- och stopp-funktion, däcktryckskontroll, autobroms etc. Inget man egentligen behöver. Man sitter bra i en Volvo 940, motorn orkar med bra, den går tyckt och bekvämt, den är billig att reparera, den håller minst 30-40.000 mil.

Jag älskade min 240. Årsmodell -77 med en ägare innan mig när jag köpte den år 2001. Tyvärr fick den gå på skroten pga tidigare nämnda rostproblematik.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Försiktig fråga här; Ska vi avhandla SAAB 99 och 900 också?:)
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag har sagt det förr om tvåförtin ;
Om Volvo letade upp ritningarna och återupptog tillverkningen (smått uppgraderad med lite antisladd och övriga elektroniska säkerhetshöjande åtgärder) och ett pris på säg 200.000kr är jag säker på att den skulle bli en riktig storsäljare!
Den är ju dessutom en riktig miljöbil! Bolinder-Munktell karaktären i motorn lämnar körglädje till den grad att ingen människa kör en meter i onödan!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har sagt det förr om tvåförtin ;
Om Volvo letade upp ritningarna och återupptog tillverkningen (smått uppgraderad med lite antisladd och övriga elektroniska säkerhetshöjande åtgärder) och ett pris på säg 200.000kr är jag säker på att den skulle bli en riktig storsäljare!
Den är ju dessutom en riktig miljöbil! Bolinder-Munktell karaktären i motorn lämnar körglädje till den grad att ingen människa kör en meter i onödan!

Nej, poängen med en sån bil skulle ju vara just enkelheten utan ABS, antisladd och annat modernt skit som bara går sönder.

Det enda önskan jag skulle ha vore en högre utväxling så man får ner ljudnivå och bränsleförbrukning.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Varför slänga i en sur diesel när de funkar me en V8 me typ dubbla effekt så de går å köra från sporthojar. .

För att jag anser att en v8 har 4 cylindrar för mycket, tung och stor amerikanskt skit helt enkelt, även rover Alu 8,n anser jag vara gammalt skrot från 60 talet.

En Volvo 245 diesel skatte smitare, D5 har Volvo vridit ur dryga 600 HP i bänk på motor labbet så visst går det få sprutt i bangbang under huven med diesel.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har sagt det förr om tvåförtin ;
Om Volvo letade upp ritningarna och återupptog tillverkningen (smått uppgraderad med lite antisladd och övriga elektroniska säkerhetshöjande åtgärder) och ett pris på säg 200.000kr är jag säker på att den skulle bli en riktig storsäljare!
Den är ju dessutom en riktig miljöbil! Bolinder-Munktell karaktären i motorn lämnar körglädje till den grad att ingen människa kör en meter i onödan!

Du har uppenbart aldrig åkt i en 245 twin Turbo med 550 HP på driven:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nej, poängen med en sån bil skulle ju vara just enkelheten utan ABS, antisladd och annat modernt skit som bara går sönder.

Det enda önskan jag skulle ha vore en högre utväxling så man får ner ljudnivå och bränsleförbrukning.

Jag hade en lumparkompis som köpte en totalt upprostad Volvo, med all utrustning, han lyfte över motor, automatlåda och luftkonditionering i någon 40-50 tals Opel, och hade den som bruksbil eftersom den var besiktad för evigt.
Han tog även framvagn och bakaxel för att få lite bromsar och bättre fjädring.

En bil byggd för 37hk rör sig riktigt bra med en B23, och i övrigt var bilen orginal och orenoverad, så många blev förvånade över den pigga veteranbilen.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag har sagt det förr om tvåförtin ;
Om Volvo letade upp ritningarna och återupptog tillverkningen (smått uppgraderad med lite antisladd och övriga elektroniska säkerhetshöjande åtgärder) och ett pris på säg 200.000kr är jag säker på att den skulle bli en riktig storsäljare!
Den är ju dessutom en riktig miljöbil! Bolinder-Munktell karaktären i motorn lämnar körglädje till den grad att ingen människa kör en meter i onödan!
Jag tror din hjärna har filtrerat in Volvo 240 i samma fack som lumpen.
Ett helvete när man är mitt i det men med nostalgiska tillbakablickar om hur jäkla fantastiskt det var.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Volvo 240... ett minne av det gamla supersocialistiska Sverige, när till och med våra bilar såg ut som de ritades i Östtyskland. Ett bättre Sverige? Ett sämre? Vem vet. Men 240, den saknar jag inte. Stor, tung, slö surhink med ett utseende enbart Palmes mamma kan gilla. Törstiga var de också, trots avsaknaden av effekt. Vila i frid.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top