Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
nja ser man internationelt är priset inte konstigt
ofta säljs samlar hojar till utlandet då svensken inte vill betala

Apple säljer ett par hyfsade hörlurar för 6000:-
Apple säljer en hjulsats till ett datorchassie för 9000:-
Apple säljer ett skärmfäste för 14000:-

Det finns dom som betalar det, det betyder inte att dom är värda det...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag hoppas att någon samlare köper den till ett mycket rimligare pris och bevarar den åt eftervärlden.

Jag har Grenmarks Katana som poster på en dörr här hemma - som på hans bild, den till höger. Mer än så får en Katana inte kosta, för mig. Den bevarar minnet av den iaf.
Henrik_Grenmark003.jpg

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Alltså ... bilhandlare som vill sälja mc. Det blir inte alltid bra.
En BMW "K 1600 GTL K 1600 GTL 160h". Suck.
Som tillhör typen "Cross/Enduro/Trial". Suck, igen.

Skärmklipp.JPG

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag nöjer mig med att ha varit förband åt Jerka på Lucia 1981 och kört 1 sekund fortare än Grenmark på 402 - med gathoj. :cool:

Skulle dock gärna vilja se en GPz550 1979 utannonserad, den skulle jag tjöpa dIrecKt.

View attachment 457697

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_z550a 79.htm

Gpz550 med dubbla stötdämpare fanns väl bara 1981? Togs inte in till Sverige. Z500 1979-81, som 550 1982. 1982 kom också 550 unitrac med femekrade hjul och 62 hästar.
Gpz550 var populär i USA när den kom 1981, klart snabbast i sin klass.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Personligen är jag tveksam till dessa 4-cylindriga mellanklasshojar från tidigt 80-tal. De kostar inte mycket i inköp, men börjar det strula...fyra cylindrar med ventiler, kolvar och kamaxlar, fyra förgasare med alla insugsgummin, membran, munstycken och annat som kan torka eller klägga ihop. Alla tändspolar, tändstift, tändkablar...nej, det är för mycket som kan krångla. Så gamla grejor som stått och torkat i 30-40 år är mer problem än nytta.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ute igen med utrop på 11kkr i stället för 12.
Jag blir mer sugen på samma säljares XL500.
https://www.tradera.com/item/302231/436620605/honda-xl500s-1979-besiktad-for-evigt-
Även den väldigt lågt prissatt...märkligt. Gamla offroadare brukar vara stekheta. Hade det varit med elstart hade jag slagit till. Börjar känna mig för gammal för att hålla på och sparka igång en storstånka, det är risk att knäna eller nåt annat organ ger upp innan den går igång. Men för 20 år sen...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Personligen är jag tveksam till dessa 4-cylindriga mellanklasshojar från tidigt 80-tal. De kostar inte mycket i inköp, men börjar det strula...fyra cylindrar med ventiler, kolvar och kamaxlar, fyra förgasare med alla insugsgummin, membran, munstycken och annat som kan torka eller klägga ihop. Alla tändspolar, tändstift, tändkablar...nej, det är för mycket som kan krångla. Så gamla grejor som stått och torkat i 30-40 år är mer problem än nytta.

EXAKT! Du har fattat... det är det som sakta dödar dessa, alla åttiotusen byggen med M-unit kommer med blårök inom kort, sen är det kört.

En SR509 = kolv, förgasarrenoveringsats kostar under 1500:-

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förmodligen det vanliga på gamla hojar, härvan har bränt ihop i lamphuset pga taskig kontakt dvs oxid. "Lätt fixat för den händige" och då gäller det att säljaren inte bor i Hofors för Hofors-händig är något helt annat. :hihi

Fast det var ju blinkersarna fram också...

Hade den varit närmare till hade jag tittat på den och skambudat utav h-vete om den såg bra ut i övrigt...

Perfekt moppe att åka och köpa glass med ju, och inte värd mer än en trafikförsäkring.

Ingen puts man måste hålla efter, eventuella moddar man vill göra blir minst lika bra som utgångsmaterialet... (avgassystemet främst)

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...