Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Jag har inte riktigt hängt med, eftersom Husqvarna aldrig har tillverkat hojar jag har varit intresserade av.

Men dom flyttade väl tillverkningen till Italien när Cagiva köpte dom, men någon slags motorcyklar tillverkades väl här under namnet Husaberg, men sedan köptes dom av KTM, som nu också har köpt Husqvarna???

Byggs dom av KTM, är det KTM motorer i dom?

Finns något kvar i Sverige??

Ägdes av BMW ett tag däremellan.

Hojarna har mig veterligen imget med Sverige att göra längre, även om de är noga med att behålla den "svenska touchen". De byggs alltså på samma fabrik och är i stort samma hojar med andra namn och färger. Svartpilen 401 är tydligen samma som duke 390. Lär vara samma med svart/vitpilen 701 också, att det är en duke 690.
Nu har de även köpt Gasgas och lär göra likadant där. Jämför motocross-modellerna mellan de tre märkena så ser du att de har samma ram, swing osv.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väl så att KTM gör grälla hojar anpassade för färgdefektseende och för de som kan se nyanser gör de dem anskrämliga på annat sätt, rent formmässigt, men använder gråskala för att mildra chocken.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En offroad utan papper. Har man tur går det göra ursprungskontroll och regga in den, har man otur kontrollen att den någon gång i tiden blivit stulen och därefter levt som stugmoppe. Och då har man kastat alla pengarna i sjön.

Eller så är den från annat land och hittas inte vid kontrollen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag backar från allt som saknar papper, det skulle vara om jag hade en exakt likadan utan motor, men då ska den nog nästan vara gratis

Jag hade en garagegranne för länge sedan som höll på med bilar, han hade en pärm full med papper på fordon och köpte och sålde papper på fordon han aldrig sett.

Tydligen finns det folk som är villiga att ta risken med att pappersfuska, men jag är inte en av dom.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Auktionen slutar om ca:22h
Sen undrar jag det där med besiktning, hojjen fyller 40 år 2022 skall den inte besiktigas en sista gång efter det för att bli evighets besiktigad?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det där är originallyset.

Jag har ett sådant liggande, om du vill sätta på rejshojen Magnus... Men bara då. :)

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Visst är det en ovanlig hoj, i ovanligt bra skick, och en hoj som gjorde avtryck på sin tid.
Men 125 tusen är för mycket för något man ska ha bara för att ha en.
Men så tycker ju jag om alla samlarbilar/motorcyklar/mopeder/grejor också, andra tycker inte som mig.

Jag hoppas att någon samlare köper den till ett mycket rimligare pris och bevarar den åt eftervärlden.

Eller att någon pengastinn köper den och sågar av bakdelen och bygger en streetfighter komplett med osynkade förgasare, lite eljobb kvar och felvänt framhjul av den...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år