Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Brukar du sitta där för att inte repa tanken eller är det uppvisning på gång med lite bakhjulsåkning ?

Kanten på sadeln där trycker väl på rätt ställe kan man tro.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Asså, jag har varit i massor av butiker man aldrig varit med om något sådant som butik-sex.
Är det något fel på mig? Byta deo?

Skärmklipp.JPG

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Asså, jag har varit i massor av butiker man aldrig varit med om något sådant som butik-sex.
Är det något fel på mig? Byta deo?

View attachment 457588

Jag var i Amsterdam i somras, där hade dom några skyltfönster med röd eller blå belysning, där inne tror jag man kunde få det...
(tips från coachen, "tjejerna" i fönstren med blå belysning hade extrautrustning)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja, 500 mil kanske är mycket, men om var och en ur personalen lånar den en helg, och en stamkund som har köpt några hojar tidigare vill prova om den är anständig att toura på och lånar den en helg, då blir det mil...

Eller när det är prokkörninghelg och det är full bokningslista på hojen hela helgen...

Men visst låter det som att någon i personalen kanske har kört mycket med den, men vad är skillnaden mellan att en i personalen kör 200mil med den, eller att 47 gasglada kunder provkör?

500 mil är 500 mil... Vill man ha en som har gått mindre köper man en ny...

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Tja, 500 mil kanske är mycket, men om var och en ur personalen lånar den en helg, och en stamkund som har köpt några hojar tidigare vill prova om den är anständig att toura på och lånar den en helg, då blir det mil...

Eller när det är prokkörninghelg och det är full bokningslista på hojen hela helgen...

Men visst låter det som att någon i personalen kanske har kört mycket med den, men vad är skillnaden mellan att en i personalen kör 200mil med den, eller att 47 gasglada kunder provkör?

500 mil är 500 mil... Vill man ha en som har gått mindre köper man en ny...

Jo, det är sant.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Demomaskin, som gått 500 mil. Så fordon som körs av de anställda men ägs av bolaget räknas som demomaskiner?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha MT-07 -DEMO - 504 MIL https://www.blocket.se/vi/94210238.htm

Jag som är dum? Vad menas med "Den tar dig direkt till The Dark Side of Japan"? Låter farligt men ett snabbt och okey sätt att komma till Japan trots rådande omständigheter? :va

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag som är dum? Vad menas med "Den tar dig direkt till The Dark Side of Japan"? Låter farligt men ett snabbt och okey sätt att komma till Japan trots rådande omständigheter? :va

"I skuggan av en Sumobrottare"

Nä, det är ett tema Yamaha har marknadsfört sig under sedan snart 10 år:

Antar att "Midnight Special" inte var mörkt nog längre...

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Vill minnas att denna var på blocket, eller facebookmarket, i somras. Men då var det två hojar, varav denna följde med utan papper som reservdelshoj.

Kan ev ordna en ram plus Belgiska reg handlingar för 3k om intresse finnes.

"Jag känner en snubbe.."

Fråga från en helt utan skinn på näsan i MC-nasar-sammanhang: är det här normalt för en "unik"/"samlar"-hoj? Såg tixempel en annons på en gammal Bonneville med "lite småfix" häromdan som jag kände habegär för men aldrig hade vågat slå till på. Den är redan borta, så uppenbarligen är jag lite feg - men det där låter ju.. skumt?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
"Jag känner en snubbe.."

Fråga från en helt utan skinn på näsan i MC-nasar-sammanhang: är det här normalt för en "unik"/"samlar"-hoj? Såg tixempel en annons på en gammal Bonneville med "lite småfix" häromdan som jag kände habegär för men aldrig hade vågat slå till på. Den är redan borta, så uppenbarligen är jag lite feg - men det där låter ju.. skumt?

Känner väl lite detsamma, att jag tyvärr inte är insatt i alla detaljer, inte ens på hojar som jag suktat efter i min ungdom.
Det vill säga om alla delar original, varenda liten dekal mm.....så....man känner att det är lätt att bli lurad.

Men man ska väl ta reda på det, och veta exakt vad man vill ha, då kanske det här är ett klipp :va
https://www.tradera.com/item/302258/435546049/unik-vevaxel-

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Känner väl lite detsamma, att jag tyvärr inte är insatt i alla detaljer, inte ens på hojar som jag suktat efter i min ungdom.
Det vill säga om alla delar original, varenda liten dekal mm.....så....man känner att det är lätt att bli lurad.

Men man ska väl ta reda på det, och veta exakt vad man vill ha, då kanske det här är ett klipp :va
https://www.tradera.com/item/302258/435546049/unik-vevaxel-

När jag ser den där tänker jag "om man måste skriva att den är mycket ovanlig så har man fel kundkrets", den som letar efter exakt den delen vet redan att den är ovanlig - om den nu är det. Lite som när man behöver poängtera att man är en ärlig bilhandlare - för den som inte är det skulle väl aldrig..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När jag ser den där tänker jag "om man måste skriva att den är mycket ovanlig så har man fel kundkrets", den som letar efter exakt den delen vet redan att den är ovanlig - om den nu är det. Lite som när man behöver poängtera att man är en ärlig bilhandlare - för den som inte är det skulle väl aldrig..

Handlaren jag köpte min första bil av hette Harry och hade en skämtteckning på väggen med "Ärlige Harrys begagnade bilar".

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag ser den där tänker jag "om man måste skriva att den är mycket ovanlig så har man fel kundkrets"

Tja, det är väl lite både ock skulle jag säga...

Det finns ju kapitalstarkt folk som kanske inte är så intresserade, men ser dom att det är en "ovanlig" hoj vaknar samlarintresset i dom.

Det kan ju också vara så att folk ringer på en annons på en gammal samlar hoj/bil och tror att en Alfa Romeo Dulce Veloci med 7 weberförgasare och magnesiumtopplock, tillverkad i 8 exemplar från 1973 ska kosta som en Volvo 142
Då kan det ju vara bra att upplysa dom kunderna att man har tänkt ta lite extra betalt

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin