Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, hur är det på en R1-a? :glömdet

De flesta åker ändå bara och köper en glass. Gör det hellre på en chopper än på valfri "nakenhoj" eller supermotard...

Min personliga erfarenhet säger att en literklubba är bra mycket trevligare att köra än en chopper, speciellt i lite fart. Inne i stan är det ju ändå aldrig trevligt att köra, där literklubban definitivt är som sämst att köra med, så där kanske en chopper är ungefär lika otrevlig att köra?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig kört en chopper, men är det inte ganska meningslöst att ha broms på framhjulet med lång gaffel?
Visst kanske man kan låsa hjulet, men jag är inte övertygad om att det bidrar till att göra en själv gladare.

Rätt utfört kan man ha en viss glädje av den, inte minst på besiktningen, men det är inte lönt att satsa på dubbla gigantiska skivor fram, man får svindel om man lyckas göra en stoppie :lol

Skämt åsido, dom jag har kört har haft frambroms, och jag har använt den, men mest för att sakta in normalt, i en paniksituation skulle jag nog förmodligen låsa framhjulet och vika omkull.

Dom har IOFS haft måttliga gafflar, som den här, typ.

Extrema långgafflar har jag aldrig kört, där är det väl tveksamt om den har någon vidare funktion utöver att glädja besiktningen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En chopper kan absolut vara estetiskt tilltalande, men den ger åtminstone intrycket att ha begränsad körbarhet. Det går säkert bra rakt fram på amerikanska highways, men går det att svänga? Man verkar sitta tungt på baken, för mig skulle det kännas som att man inte riktigt har full koll på hojen. Hyggligt vindfång är man nog också, inga kåpor och relativt upprätt körställning. Hur är det att ligga mil efter mil i motorvägsfart?

Det är mycket mer sällan högfarts chikaner på normala landsvägar än vad sporthojsåkare verkar inse...

Normala kurviga småvägar fungerar dom utmärkt på, man åker lite mjukare och långsammare genom böjarna bara

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Den här är väl unik? Det står ju inte...
https://www.blocket.se/vi/92852566.htm

Har bestämt för mig att den var billigare förra gången den var uppe på blocket.

Lite kul att byggherren som nämns i annonsen hjälpte mig att få fart på min första moped när jag var 15 år i slutet av 80-talet. Jag är dock lite förvånad att (om) han är ansvarig för den här skapelsen då han brukar ha en helt annan stil och finish på sina byggen.

Den uppmärksamme noterar även att bilden är tagen utanför IBC i Arboga, vilket ger annonsen lite oförtjänt legitimitet.

Nej jag gillar den inte, om det var oklart. Unik eller ej känns det som om det finns intressantare hojar att köpa för motsvarande pengar.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
En del annonsörer skulle behöva fundera lite mer vilka bilder som säljer och hur man lägger upp ett attraktivt "skyltfönster" på Blocket.

Hoppas han har bättre bilder än så här! :)
(Och det hade han. Lite bättre.)

Skärmklipp.JPG

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
En del annonsörer skulle behöva fundera lite mer vilka bilder som säljer och hur man lägger upp ett attraktivt "skyltfönster" på Blocket.

Hoppas han har bättre bilder än så här! :)
(Och det hade han. Lite bättre.)

View attachment 457565

Bättre bild? Min jag la upp på Blocket tycker åtminstone jag var bättre men verkar inte hjälpa ändå :D

tjej.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...