Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ducati_853_streetfighter/33602659

Denna har Biscaya försökt sälja i 5 års tid om det ens räcker. Nu har de sänkt priset men samtidigt plockat bort guldfälgarna och satt på 3ekrade original? OK...

Har sett flera annonser från deras butik där de försöker ta helt befängda priser på ibland 7-10 år gamla hojar. Bl.a. en Panigale S från 2013. 204000. En Standard RSV4 från 2010... 129000. Där står en RSV4 factory från 2010, 161900. Spelar ingen roll om en Rsv4 gått 0 mil. Den har stått i 10 år. Har de utfört service under 10 år? På Öhlinskomponenter, motor osv osv. Haha. Tror inte jag ens hade erbjudit hälften av vad de begär. Är ingen 998R vi snackar om heller. :gnissla:död


Åja.

Dom är ändå bussiga och lägger upp en kartbild på Blocket där de två närmsta fartkamerorna är utsatta:

Screenshot_20210108-134928_Samsung Internet.jpg


Kundvård!
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Bara orden Ducati Streetfighter? urk

Jag har haft en sådan och fast då 1098.
Tycker den var riktigt najs att köra förutom några designmissar så som att man kanar in i tanken då sadeln lutar framåt och är för hal samt man måste vinkla ut höger häl eftersom skyddet för dämparna sitter ivägen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Innan du störtar iväg och tjöper:
Den lär vara reggad som EU-moped klass 1.

Spelar ingen roll längre, allt som på minsta sätt påminner om Honda Monkey Bike blir sålt direkt, till vilket pris som helst. Vet inte vilka som köper dessa, men de har blivit ett investeringsobjekt som har bättre värdestegring än gamla tavlor. I likhet med gamla mopeder, som ofta också betingar priser på 40-50´om de bara är tillräckligt gamla. Inte bara Zündapp, utan nu även Puch, Crescent och liknande.
 

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Daschland
Hoj
Skitjävladucati
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ducati_853_streetfighter/33602659

Denna har Biscaya försökt sälja i 5 års tid om det ens räcker. Nu har de sänkt priset men samtidigt plockat bort guldfälgarna och satt på 3ekrade original? OK...

Har sett flera annonser från deras butik där de försöker ta helt befängda priser på ibland 7-10 år gamla hojar. Bl.a. en Panigale S från 2013. 204000. En Standard RSV4 från 2010... 129000. Där står en RSV4 factory från 2010, 161900. Spelar ingen roll om en Rsv4 gått 0 mil. Den har stått i 10 år. Har de utfört service under 10 år? På Öhlinskomponenter, motor osv osv. Haha. Tror inte jag ens hade erbjudit hälften av vad de begär. Är ingen 998R vi snackar om heller. :gnissla:död

Till skillnad mot dom andra handlarna här runtikring som Bike och Elite mc svarar dom i telefon och är jävligt bra på service och personligt bemötande. Speciellt vad gäller Ducati kan det vara bra,dom går ju som bekant sönder och krånglar hela tiden.
Service? Vad fan surrar du om? Hojjarna står ju inomhus i värme. Köpte själv en "gammal" ny cykel. Hade stått inne i en bilhall i 10 år. Ur med vätskorna,i med ny,nytt batteri. Klart. Ingen skillnad mot fabriksnytt.
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Spelar ingen roll längre, allt som på minsta sätt påminner om Honda Monkey Bike blir sålt direkt, till vilket pris som helst. Vet inte vilka som köper dessa, men de har blivit ett investeringsobjekt som har bättre värdestegring än gamla tavlor. I likhet med gamla mopeder, som ofta också betingar priser på 40-50´om de bara är tillräckligt gamla. Inte bara Zündapp, utan nu även Puch, Crescent och liknande.

Nja, vet inte riktigt vad du syftar på?
En äkta Z50 betingar en viss peng idag, så är det bara, och jag tror inte att dom kommer att bli billigare.
Antalet fina objekt minskar, och dom som köper dom gör det sällan i spekulation.
Dom risiga går hädan, så priserna lär inte minska eftersom tillgången bli sämre.
Samma gäller många andra attraktiva, gamla modeller.
Men kopior som "liknar" originalet tror jag ingen fullsmart människa köper till "vilket pris som helst", eftersom dom nytillverkas, och inte har något som helst konstnärligt värde.
Jag gillar själv mopeder, och tycker faktiskt att man får många fina modeller, som tilltalar mig, till överkomliga priser idag.
Men det är ju sett ur mitt perspektiv, och jag tror att priserna bara kommer att öka.
Tyvärr gör det att jag inte kan köpa alla jag vill i framtiden, men längtan och åtrå kan också vara en dygd :)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Till skillnad mot dom andra handlarna här runtikring som Bike och Elite mc svarar dom i telefon och är jävligt bra på service och personligt bemötande. Speciellt vad gäller Ducati kan det vara bra,dom går ju som bekant sönder och krånglar hela tiden.
Service? Vad fan surrar du om? Hojjarna står ju inomhus i värme. Köpte själv en "gammal" ny cykel. Hade stått inne i en bilhall i 10 år. Ur med vätskorna,i med ny,nytt batteri. Klart. Ingen skillnad mot fabriksnytt.

En 11 år gammal aprilia finns iallafall ingen som ger över 160”för ny eller ej:va , sen är nog iallafall något mer än bromsvätska kanske nåt att iallafall ha koll på .
prisbilden var väl det som störde vilken man kan förstå men hojarna lär ju stanna i hallen fortsatt också:hihi
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Innan du störtar iväg och tjöper:
Den lär vara reggad som EU-moped klass 1.

Jag var mer inne på om motorkåpan är bytt helt enkelt, den ser så ärgad ut jämfört med resten. Och den beskrivs som ”pigg” vilket inte riktigt en original är. Kinamotorerna har typ dubbla hästarna
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Till skillnad mot dom andra handlarna här runtikring som Bike och Elite mc svarar dom i telefon och är jävligt bra på service och personligt bemötande. Speciellt vad gäller Ducati kan det vara bra,dom går ju som bekant sönder och krånglar hela tiden.
Service? Vad fan surrar du om? Hojjarna står ju inomhus i värme. Köpte själv en "gammal" ny cykel. Hade stått inne i en bilhall i 10 år. Ur med vätskorna,i med ny,nytt batteri. Klart. Ingen skillnad mot fabriksnytt.

Läs om, läs rätt och återkom. Mange tack!

Bryr mig inte om deras bemötande. Detta gäller ju blocketannonser och jag anser att Biscaya är helkassa på både prissättning och bilder. Seriöst deras bilder ser ju ut att vara tagna med en begagnad digitalkamera från 2004 som spenderat 1 år i sandlådan...

Service idag på sporthojar av den kalibern kräver sin årliga insats. Det gäller programuppdatering i ECU. Byte av olja mm. som bryts ner med tiden osv. Öhlinsdämparna lär behöva en renovering direkt du köper den då de stått i 10 år osv osv. Listan kan göras lång. Att bara byta batteri och lite vätskor och hoppas på det bästa är inget jag hade gjort. Alla packningar som riskerar ha torkat då?:fyllisar
 
Gick med
17 Feb 2014
Ort
Edsviken, Sollentuna
Hoj
CM400T
Jag har haft en sådan och fast då 1098.
Tycker den var riktigt najs att köra förutom några designmissar så som att man kanar in i tanken då sadeln lutar framåt och är för hal samt man måste vinkla ut höger häl eftersom skyddet för dämparna sitter ivägen.

Att köra borde väl vara som att köra en vanlig ducati? Men attse denna vackra 748 med det där framlyset .... :zpy
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför är den här kvar på Blocket?
https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_fz750_fin_750/93038719
Allt gnäll här om höga priser mm.
Ser ju okulärt fin ut, och inga pengar att tala om.
Den här kan man ju ha som brevlådehållare om inte annat!
Eller har ni skåningar kikat på den, och lagt den åt sidan?

View attachment 458080


Den ligger i dödvatten just nu.

Nostalgin har inte hunnit ikapp ännu, och den är pinsam att synas på för att ingen vet om du kör den på allvar eller av historiska skäl.
Precis en sådan hoj som kommer att skjuta iväg prismässigt om bara några år.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Den ligger i dödvatten just nu.

Nostalgin har inte hunnit ikapp ännu, och den är pinsam att synas på för att ingen vet om du kör den på allvar eller av historiska skäl.
Precis en sådan hoj som kommer att skjuta iväg prismässigt om bara några år.

Ok, tack för infon.
Hade gärna kikat på den, så vi får se när nästa resa till södern blir.
Jag gillar stilen på den i alla fall, trots att jag egentligen saknar relation till just den modellen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den ligger i dödvatten just nu.

Nostalgin har inte hunnit ikapp ännu, och den är pinsam att synas på för att ingen vet om du kör den på allvar eller av historiska skäl.
Precis en sådan hoj som kommer att skjuta iväg prismässigt om bara några år.

Jag stod på en folkracetävling för många år sedan och hörde en gubbe förtvivlat försöka köpa takgöken från en PV, killen som körde folkrace sa "ta den om du får loss den, tejpa hålet"

Gubben höll på att orginalrenovera en bil som slaktades som folkracebil...

Det måste vara precis brytpunkten för "Dövatten", en kör folkrace med bilen en annan orginalrenoverar
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Antalet fina objekt minskar, och dom som köper dom gör det sällan i spekulation.
Dom risiga går hädan, så priserna lär inte minska eftersom tillgången bli sämre.
Samma gäller många andra attraktiva, gamla modeller.
Jag gillar själv mopeder, och tycker faktiskt att man får många fina modeller, som tilltalar mig, till överkomliga priser idag.
Men det är ju sett ur mitt perspektiv, och jag tror att priserna bara kommer att öka.
Tyvärr gör det att jag inte kan köpa alla jag vill i framtiden, men längtan och åtrå kan också vara en dygd :)
Jag tror att det har tillkommit en ny, mer köpstark kategori bland hojspekulanter. Många har ju noterat det redan tidigare, inte minst på offoadsidan. Äldre maskiner från 90-talet med 5000mil på mätaren som tidigare kunde köpas för ca 15000kr kostade i somras helt plötsligt 25-30000kr.
Ännu värre bland mopeder som tidigare kostat 5-6000, men som man nu får betala kanske 30000 för. Det gäller då äldre klassiska modeller som Puch, Crescent och Zündapp, men även japaner som Yamaha FS1 och Suzuki K50.
Tråkigt, men det är bara att acceptera. Även om det snedvrider konkurrensen en del när alla gamla Puch Dakota köps upp av nån miljardär och hamnar i en källare i Djursholm.
En annan märklig sak: det verkar inte finnas vanliga mopeder att köpa, utan bara EU-moppar. Det går inte att hitta några hos varken Yamaha eller Suzuki. Vad har hänt?
https://www.yamaha-motor.eu/se/sv/products/scooters/50cc/
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top