Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hade gärna köpt den, men är lite skeptisk till att skriva ett vårdnadsavtal med säljaren ?
Och till att betala mer än för en ny. En sån kostar väl 43.900kr?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Och till att betala mer än för en ny. En sån kostar väl 43.900kr?
Jo, men en ny är ju inte ens hälften så cool, och mycket större.
Skulle dock kunna tänka mig en adventurekittad MSX, då ligger vi kanska i samma prisklass :)

Honda_MSX_Adventure.jpg

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Jo, men en ny är ju inte ens hälften så cool, och mycket större.
Skulle dock kunna tänka mig en adventurekittad MSX, då ligger vi kanska i samma prisklass :)

View attachment 459212

Ha-ha! Meningen "mycket större" ges nu en ny, svindlande betydelse... Hursomhelst - mina femtioöringar går obevekligt på den nya 125-apan. Kan det f ö någonsin bli så mycket coolare än så här, undrar så vän av liiite ordning...?

1615318247569.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ha-ha! Meningen "mycket större" ges nu en ny, svindlande betydelse... Hursomhelst - mina femtioöringar går obevekligt på den nya 125-apan. Kan det f ö någonsin bli så mycket coolare än så här, undrar så vän av liiite ordning...?

View attachment 459213

Drygt dubbelt så tung är väl ganska avsevärt mycket större och den nya är ju inte längre nåt man lätt slänger in och ut som nödfordon i firmabilen, båten, husvagnen etc.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nu har jag på två veckor sålt två Suzuki GSXer som legat ute på Blocket men även Marketplace. Båda såldes via Marketplace så kanske inte förakta andra aktörer på marknaden för annonsering. Att jag är lite (ö)känd på ställen utanför Blockets gränser har väl säkert hjälpt till iofs, men gäller ju att bara att en potentiell och rätt köpare "råkar" se annonsen. Hade tex. över 4-5K visningar på en hoj på Blocket när jag "lattjade" till annonsen och den var mycket "uppskattad" men utan en enda rätt köpare... Bild på senaste jag sålde igår. Lite väl tilltaget fordon för hemtransporten kanske? ?

20210309_141502.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu har jag på två veckor sålt två Suzuki GSXer som legat ute på Blocket men även Marketplace. Båda såldes via Marketplace så kanske inte förakta andra aktörer på marknaden för annonsering. Att jag är lite (ö)känd på ställen utanför Blockets gränser har väl säkert hjälpt till iofs, men gäller ju att bara att en potentiell och rätt köpare "råkar" se annonsen. Hade tex. över 4-5K visningar på en hoj på Blocket när jag "lattjade" till annonsen och den var mycket "uppskattad" men utan en enda rätt köpare... Bild på senaste jag sålde igår. Lite väl tilltaget fordon för hemtransporten kanske? ?

View attachment 459216
Man ska inte underskatta FB marketplace. Man kan kan göra riktigt bra fynd där.

Som denna som jag såg nyss ?
Screenshot_20210309-093031~2.png
marketplace.jpg

Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph

Efter tidigare diskussion i denna tråden tänkte jag att jag skulle ge fb-market en ny chans. På Blocket hade annonsen haft 1100 visningar på en månad, facebook 150 visningar på en vecka. Fick dock lika många svar på bägge annonser och slutligen såldes den via facebook. Samma text och bilder, och annonsen på facebook lades in som gratisvarianten utan att delas i några säljgrupper.
Får erkänna att jag hade fel hurvida blocket var överlägset, och börjar samtidigt fundera på om blocket fuskar med statistiken på antalet visningar av annonsen?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Efter tidigare diskussion i denna tråden tänkte jag att jag skulle ge fb-market en ny chans. På Blocket hade annonsen haft 1100 visningar på en månad, facebook 150 visningar på en vecka. Fick dock lika många svar på bägge annonser och slutligen såldes den via facebook. Samma text och bilder, och annonsen på facebook lades in som gratisvarianten utan att delas i några säljgrupper.
Får erkänna att jag hade fel hurvida blocket var överlägset, och börjar samtidigt fundera på om blocket fuskar med statistiken på antalet visningar av annonsen?
Kul att höra av flera orsaker. Jag tror att Marketplace kan nå såna som inte alltid letar aktivt, enbart sökt på ett märke på Blocket, mer personligt och folk tipsar varandra. Blocket är mycket tidsfördriv för många. Men ingen utesluter den andra. Grattis till att du fick den såld och nu kan lägga stålarna på någon ny "madam" ? PS. Antal visningar är egentligen inte så intressant då det inte oftast inte är "unika gluttare"...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

Inget fel egentligen, och den ser grymt välputsad ut. Men borde man inte ha ändrat i rubriken?
Från: Yamaha XV1100 Virago 56hk Endast 2000 mil
Till: Yamaha XV1100 Virago 2000 mil Endast 56hk
:hihi:hihi

EDIT: Ja, jag vet. Hästar är inte allt. Men jag kunde inte hålla mig ... :)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

Inget fel egentligen, och den ser grymt välputsad ut. Men borde man inte ha ändrat i rubriken?
Från: Yamaha XV1100 Virago 56hk Endast 2000 mil
Till: Yamaha XV1100 Virago 2000 mil Endast 56hk
:hihi:hihi

EDIT: Ja, jag vet. Hästar är inte allt. Men jag kunde inte hålla mig ... :)
Det är såna inlägg som förgyller upp tillvaron i detta fora. Att hålla inne med sina tankar och känslor är inte bra vad anbelangar sitt eget välbefinnande, så ut med det bara fortsättningsvis ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept