Helvete!!!!
Ja, så där går det väl när man dricker en vinare till lunchen, och sedan går tillbaka till jobbet och ritar en hoj
App app app!
Sätta bilmotorer i mc-ramar var på modet just då: BMW K-serie började sitt liv som ett experiment med en Peugeotmotor omkullagd längsleds i ramen.
Vi kan hålla i minnet att BFG presenterade sin "Odyssee" ett år
innan BMW fick ut sin K100, och att versionen med den stora kåpan låg på par med K100 RT i bekvämlighet och väderskydd.
De som körde Odyssee ansåg givetvis att deras hoj var bättre...
Man tog instrumentklustret från Renault 5 och lyckades väderskydda det för motorcykelbruk.
Bara det en prestation.
Kanske skulle man kallat hojen odd-yssee istället. Den var för quirky att kunna generera de försäljningssiffror som krävdes, och motorvalet var verkligen en återvändsgränd - eftersom Citroen själv höll på att fasa ut maskinen.
Ett bra försök, dock.
BMW hade efter framgångarna med R 100 RS och R80 G/S besultat sig för att fortsätta med motorcykeltillverkningen och kliva in i K-projektet.
Hade så inte skett, så hade Odyssee varit den mest kompetenta och kompletta tourern på den europeiska marknaden, och vi hade firat "BFG-journées" varje år vid foten av franska alperna i stället för "BMW-tage" vid de tyska, och njutit vin och ost istället för öl och korv.
Det är så lite som påverkar utvecklingen, och det är så enkelt att ta dagens situation för given och självklar.
Men, någonstans - just nu, så lyfter en fjäril som kommer påverka oss alla om ett decennium...