notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Nostalgisträngen slår an. Och inte var det särskilt långt hemifrån....
XTZ motor och kvickstyrd.Det var en väldigt rolig väghoj om det inte måste gå så fort.
Tjöööp!
Nostalgisträngen slår an. Och inte var det särskilt långt hemifrån....
XTZ motor och kvickstyrd.Det var en väldigt rolig väghoj om det inte måste gå så fort.
Ska ingen nypa dom här? Rariteter här ju.
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Är i de närmaste äkta scrambler...Där hade nog säljaren kunnat öka attraktionskraften med en bild på det färdiga pusslet:
View attachment 460319
En sötnos, jue!
Den kan säkert någon bygga scrambler av.
I
R
O
N
I
Du är så modern och hänger verkligen med i utvecklingen!
Språket på SportHoj skulle förr vara svenska men det är borta nu...
Nya tider för oss som tillhör gamla skolan...
View attachment 460320
Sånt där Zappade många förbi.Här min gamla grävling, en länk bara för dig:
”No foolin’ ” som uttryck som har varit med mig sedan 15-års åldern.
Jag fick upp ögonen för en italienskättad poet, samhällsdebattör och sanningssägare vars lyrik talade direkt till mig.
Is that a real poncho . . . I mean
Is that a Mexican poncho or is that a Sears poncho?
Hmmm . . . no foolin' . . .
Jag fick - för en tonåring, helt avgörande upplysningar kring så aparta saker som televisionens passiverande effekter, insikter i konsten att tillfredsställa kvinnor med lång väg till orgasm och förståelse för tandtrådsodlarnas villkor - ur en enda diktsamling!
Undra på att uttrycket bitit sig kvar...
Svenskan är ju äran och hjältarnas språk. Det vet ju alla, härifrån och ända till Atlantis, för att tala med Rudbeck...
Men, man behöver ju inte slita ut det! Det går fint att späda ut svenskan med lite låneord och uttryck. Bara man kommer ihåg var dom kommer ifrån.
I have to honour your wisdom dear friend!Här min gamla grävling, en länk bara för dig:
”No foolin’ ” som uttryck som har varit med mig sedan 15-års åldern.
Jag fick upp ögonen för en italienskättad poet, samhällsdebattör och sanningssägare vars lyrik talade direkt till mig.
Is that a real poncho . . . I mean
Is that a Mexican poncho or is that a Sears poncho?
Hmmm . . . no foolin' . . .
Jag fick - för en tonåring, helt avgörande upplysningar kring så aparta saker som televisionens passiverande effekter, insikter i konsten att tillfredsställa kvinnor med lång väg till orgasm och förståelse för tandtrådsodlarnas villkor - ur en enda diktsamling!
Undra på att uttrycket bitit sig kvar...
Svenskan är ju äran och hjältarnas språk. Det vet ju alla, härifrån och ända till Atlantis, för att tala med Rudbeck...
Men, man behöver ju inte slita ut det! Det går fint att späda ut svenskan med lite låneord och uttryck. Bara man kommer ihåg var dom kommer ifrån.
Ester får rejäl bakläxa.View attachment 460336
Det finns ingenting som nu tillnärmelsevis går upp mot en bra motorcykel på en bra väg - inte ens en bil. O, alla ni som fördömer motorcyklar utan att veta vad ni talar om - jag skulle önska att någon snäll och hygglig människa bjöd er på en färd på bagagehållaren en gång. Inte i sidvagn, absolut inte i sidvagn, det är varken roligt eller vackert. Och när så den grymme och oförståndige häcklaren fått åka ett par timmar så ville jag bra gärna höra vad han kunde ha att förmäla.
Ester Blenda Nordström september 1914
Ska han supa i hjäl sig.
Fast hur får man det där till racer? Café eller inte...Sadeln passade ju faktiskt, nästan... Bara 2cm glapp eller så
Nu tycker jag ni är elaka.Sadeln passade ju faktiskt, nästan... Bara 2cm glapp eller så
Framdäck åt fel håll...(?)Nu tycker jag ni är elaka.
Bygget är inte söndersågad, bakskärm finns.
Reg.plåt på rätt ställe.
Cb400 är varken café eller racer, oavsett hur väldesignad och ombyggd den är. Det är en stentrist brukshoj, mc-världens motsvarighet till Volvo 240DL. Vem vill köra omkring på en hoj som någon annan byggt? Hela grejen med byggen är ju när folk kommer och frågar om man byggt den själv, hur man gjort, och berömmer designen. Att då behöva erkänna att man köpt den färdigbyggd är ju...lite antiklimax.Fast hur får man det där till racer? Café eller inte...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|