Så var det ja!
Bra fynd.
Ja verkligen, jag tittar fortfarande misstänksamt på den när jag går förbi, vad är haken liksom?
Så var det ja!
Bra fynd.
Jag försökte faktiskt ändra Blocket annonsen nu när den håller på att gå ut.
Men Blocket tyckte att:
"Vi tillåter inte att man skriver ut bytesförslag i annonstexten. Anledningen till detta är att när användare söker på sajten efter en specifik vara, som även stämmer överens med ett av dina bytesförslag, så dyker din annons upp - trots att annonsen inte erbjuder den varan. Detta leder till missvisande sökträffar. Vänligen ta bort samtliga bytesförslag och ersätt med t.ex. "Byter gärna, kom med förslag"."
Det jag försökte ändra var bilderna och att jag tog bort byte mot bostadsrätt. Inget annat.
Men det dög inte.
Så ursprungsannonsen med fler bytesvarianter, där jag vill byta mot bostadsrätt eller Honda Monkey får ligga kvar.
Har märkt samma "problem" innan. Den som granskar annonser på helgerna är stenhård mot att skriva in bytesförslag. Vardagarna och ännu helst fredagskvällar kan du skriva hur mycket bytes som helst.
Hade en annan annons där jag raddade upp närmare 15 olika mc-modeller jag kunde tänka mig byta emot. Den var inga problem att få godkänd en fredagskväll
Det där är skälet till att jag vill säga vad jag är ute efter. Jag vill inte att folk skall komma med förslag vad de tycker jag skall byta emot. För folk är ju fan inte kloka... ?När folk helt opåkallat börjar rada upp helt bisarra bytesförslag så tar (tog?) annonsering på Blocket helt enkelt för mycket tid och energi, och när inte ens ett nej accepteras längre utan det skall börja tjatas så får det vara bra så.
Det där är skälet till att jag vill säga vad jag är ute efter. Jag vill inte att folk skall komma med förslag vad de tycker jag skall byta emot. För folk är ju fan inte kloka... ?
Tyvärr så är det ju det alternativ som finns även om FB marketplace börjat klättra lite. Fast där finns helt andra problem än på Blocket.
Jag hade min BB ute där i några timmar innan jag tog bort annonsen.
Jag hade annonserat ut den för 40 000:-
Bland de första meddelandena jag fick var detta välgenomtänkta erbjudande...
View attachment 461978
Resten av meddelandena var ungefär samma stuk.
En svinful Göteborgare i all enkelhet
”Smakfullt ombyggd”… ja även om smak är något relativt så kan det troligen vara åtalbart för falsk marknadsföring.
Den sälj i Göteborg, behöver inte vara byggd där..
En svinful Göteborgare i all enkelhet
Det är bara svårt att förstå att det är värt att vänta i veckor på att få hojen såld för ett par extra tusenlappar, speciellt när man uppenbarligen inte direkt lever på svältgränsen. Det verka vara nån statusgrej att pressa ut så mycket som möjligt för sin cykel. Man kan ju ana att dessa oblekt efter att ha förblivit osålda hamnar längst inne i garaget, för att dyka upp fem år senare som ett "objekt". Som då inte startar, har torrsprickor i däcken, är obes. och oreg. och slumpas bort för småpengar.Självklart.
Men det är också rimligt att anta att andra människor kan ha andra värderingar, av precis lika legitima anledningar.
Jag har min hoj till salu idag. Iofs näst billigast i landet, då med den billigaste 8% under i pris har gått nästan dubbelt så långt, ca 80% till på mitt miltal.
Nu bor ju jag på en ö med liten marknad, och hade jag haft brottom så hade jag ändå behövt vara ännu billigare.
Något jag är mycket väl medveten om.
Dock skiter jag blanka fan i det egentligen, säljer den inte så har jag hoj till vidare när jag har tid för den. Jag har absolut inget behov av att sälja för säljandets skull. Enda anledningen till att jag säljer är att jag har dåligt med tid, och kunde lägga pengarna som är uppbundna i hojen på något mer relevant för dagsläget. Med det jag hinner köra kunde jag lika bra ha en _billig_ hoj och sätta stålarna på annat. Skall den vara billig kan jag lika bra ha den hojen kvar.
Dessutom får man märkbart mindre (och färre, jag vet vad jag skrev) svar från puckon om man säljer en fin cykel för bra pengar, än om man är billigast.
Misstänker att han som svarat går omkring med Adidasbyxor.Det där är skälet till att jag vill säga vad jag är ute efter. Jag vill inte att folk skall komma med förslag vad de tycker jag skall byta emot. För folk är ju fan inte kloka... ?
Tyvärr så är det ju det alternativ som finns även om FB marketplace börjat klättra lite. Fast där finns helt andra problem än på Blocket.
View attachment 461978
När jag får skambud på saker som är till salu så ger de mig befogenhet att svara spydigt eller någe annat lustigt i stil me skambudet...Det där är skälet till att jag vill säga vad jag är ute efter. Jag vill inte att folk skall komma med förslag vad de tycker jag skall byta emot. För folk är ju fan inte kloka... ?
View attachment 461978
Kom ihåg en sak.”Smakfullt ombyggd”… ja även om smak är något relativt så kan det troligen vara åtalbart för falsk marknadsföring.
Det funkar ju inte riktigt bra på FB då man står med sitt riktiga namn/profil som säljare och har man som i mitt fall ett nästan unikt namn här i landet så är det bara dumt att reta upp folk.När jag får skambud på saker som är till salu så ger de mig befogenhet att svara spydigt eller någe annat lustigt i stil me skambudet...
Vet tyvärr inte hur de är på Facebook, har inte haft de å kommer inte heller ha de...Det funkar ju inte riktigt bra på FB då man står med sitt riktiga namn/profil som säljare och har man som i mitt fall ett nästan unikt namn här i landet så är det bara dumt att reta upp folk.
Det är för övrigt ett till skäl till att jag ogillar FB marketplace.
För det är ju, i mitt fall, inte direkt svår att klura ut vart hojen bor när man har namnet.
Blocket så sållar man bort lite mera sånt folk.
Du skulle inte bytt från Andersson till Blaxhult!Det funkar ju inte riktigt bra på FB då man står med sitt riktiga namn/profil som säljare och har man som i mitt fall ett nästan unikt namn här i landet så är det bara dumt att reta upp folk.
Det är för övrigt ett till skäl till att jag ogillar FB marketplace.
För det är ju, i mitt fall, inte direkt svår att klura ut vart hojen bor när man har namnet.
Blocket så sållar man bort lite mera sånt folk.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|