Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

"Finns ett fåtal mindre sprickor i ramen. Säljer inte delar separat och talar endast svensk"
46k för en R1 2009 som har sprickor i ramen...

Kraschad i USA, "reparerad" i Litauen, såld till dumma svenskar - som tydligen bara talar svenska... :arsele

Förmodligen har den rullat 2000 mil i Sverige med sina sprickor (sprickanlag?) och besiktigats dessutom.

Fan folket! Låt inte pengarna i fickan bränna hål i huvudet på er!
Kolla upp det ni vill köpa. Innan!

"Everybody lies"

Edit: troligen mätarskruvad redan i USA:

Record of Odometer: Not Actual? Record found!
Brand Date: 2010-05-25
Brander: CALIFORNIA (State)

Skrotad med salvage/junk title senare samma år.

Record of Salvage--Damage or Not Specified? Record found!
Brand Date: 2010-11-29 Brander: CALIFORNIA (State)

Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Kraschad i USA, "reparerad" i Litauen, såld till dumma svenskar - som tydligen bara talar svenska... :arsele

Förmodligen har den rullat 2000 mil i Sverige med sina sprickor (sprickanlag?) och besiktigats dessutom.

"Everybody lies"

Är tyvärr mycket sån skit , slog på en hoj jag hade intresse i i fjol som gjort liknande resa England-usa-England-Litauen -Sverige
Där den blivit inlöst i usa efter trafikolycka så det kan vara värt att gräva i bakgrunden innan affär
Ram/svingskydd som inte går att ta loss gör också hojen iskall för mig som köpare

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Testa buda en hundring ?

Akta dig, folk är lättkränkta.

Jag mailade nyligen lite frågor om en 125a med motorn i delar på facebook. Fick knappt svar på någon av frågorna och nåt pris fanns inte, det var bud som gällde och inga scambud för det fanns tydligen tre avgasrör värda 2500kr/st.
Eftersom han inte besvarade mina frågor och dessutom hade taggarna utåt så ides jag inte slösa mer tid på honom utan ignorerade bara honom.

Dagen efter har han ändrat sin annons och begär 10000kr, vilket han skulle ha svårt att få för en fungerande hoj.

Dessutom har han inte svarat på om den ens är registrerad, nummerplåten var bortskruvad. Så jag svarade bara "Tack men det är inget för mig"

Senare samma dag får jag ett kort svar på en blocketannons av en person med samma namn och det var i princip bara "Hej jag bjuder Xkr". Och det budet var 40% av mitt utannonserade pris.

Det behöver ju inte vara samma person men jag tror han blev kränkt

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

"Everybody lies"

Och ännu en som går "fantastisk bra i motor och växellåda"!
Undrar vad folk gör för att få en modern hoj att gå just fantastiskt bra :va

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det som sticker mest i mina ögon är "talar endast svensk" Missade han en SFS-lektion?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det är fortfarande lite fel prisbild på Blocket, många övervärderar sina gamla "pärlor". Man ser det på annonser som ligger kvar i flera veckor. Om det redan ligger ute tre stycken likadana hojar för 25.000kr, varför lägga ut sin egen för 30.000kr? Efter en vecka sänks priset till 28.000kr, och efter ytterligare en vecka plockas annonsen bort och hojen får stå kvar i garaget ytterligare ett år.
Sen finns det de som istället lägger priset på 23.000kr, och hojen är såld på två dagar. Är inte det bättre..?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är fortfarande lite fel prisbild på Blocket, många övervärderar sina gamla "pärlor". Man ser det på annonser som ligger kvar i flera veckor. Om det redan ligger ute tre stycken likadana hojar för 25.000kr, varför lägga ut sin egen för 30.000kr? Efter en vecka sänks priset till 28.000kr, och efter ytterligare en vecka plockas annonsen bort och hojen får stå kvar i garaget ytterligare ett år.
Sen finns det de som istället lägger priset på 23.000kr, och hojen är såld på två dagar. Är inte det bättre..?
Det beror ju helt på, har man brottom att sälja, eller om man vill ha ut max betalt och åker hoj så länge.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det beror ju helt på, har man brottom att sälja, eller om man vill ha ut max betalt och åker hoj så länge.
När jag har bestämt mig för att sälja något är det för att jag inte vill ha det kvar. Ibland behöver jag pengar till något annat eller så vill jag bara slippa se det jag har.
Varje kontakt med en spekulant är värd några tusenlappar att slippa.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När jag har bestämt mig för att sälja något är det för att jag inte vill ha det kvar. Ibland behöver jag pengar till något annat eller så vill jag bara slippa se det jag har.
Varje kontakt med en spekulant är värd några tusenlappar att slippa.
Självklart.
Men det är också rimligt att anta att andra människor kan ha andra värderingar, av precis lika legitima anledningar.

Jag har min hoj till salu idag. Iofs näst billigast i landet, då med den billigaste 8% under i pris har gått nästan dubbelt så långt, ca 80% till på mitt miltal.
Nu bor ju jag på en ö med liten marknad, och hade jag haft brottom så hade jag ändå behövt vara ännu billigare.

Något jag är mycket väl medveten om.

Dock skiter jag blanka fan i det egentligen, säljer den inte så har jag hoj till vidare när jag har tid för den. Jag har absolut inget behov av att sälja för säljandets skull. Enda anledningen till att jag säljer är att jag har dåligt med tid, och kunde lägga pengarna som är uppbundna i hojen på något mer relevant för dagsläget. Med det jag hinner köra kunde jag lika bra ha en _billig_ hoj och sätta stålarna på annat. Skall den vara billig kan jag lika bra ha den hojen kvar.

Dessutom får man märkbart mindre (och färre, jag vet vad jag skrev) svar från puckon om man säljer en fin cykel för bra pengar, än om man är billigast.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
-Hej, jag vill köpa hojen och betala extra!
-Skojar du?
-Ja men du började

Den där diskussionen fabricerar du ?

Det är en gammal annons. Jag la ut hojen när priserna peakade för 2 månader sen. Borde ha lagt ut den typ 2 veckor innan, då vårruset och priserna var som intensivast.
Hade några intressenter på den som kunde ge vettiga priser, men var stenhård på priset då jag egentligen inte var direkt intresserad att sälja. Och rent krasst är jag fortfarande inte sådär jätteintresserad av att sälja, för jag kör den nästan dagligen. Har inget behov av pengar och skulle ändå bara köpa en till hoj att ersätta den med ganska omgående.
Varför la jag ut den då? Blocket hade rea på sina annonser och ville någon köpa den för det priset så är inte jag den som är den.
Varför skrev jag att jag att jag kunde tänka mig ett byte mot lgh i Sthlm. För att jag flertal gånger använt samma formulering här på SH gällande förra årets prisutveckling på gamla enstånkor.
Varför låter jag den ligga kvar. Har inte orkat ta bort annonsen och skulle faktiskt seriöst kunna tänka mig ett byte mot en Honda Monkey.
Kommer säkert slänga ut den på annons nästa år. De flesta av mina hojar åker ut på annons under våren bara för att se om någon av dem vill röra på sig.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Den där diskussionen fabricerar du ?

Det är en gammal annons. Jag la ut hojen när priserna peakade för 2 månader sen. Borde ha lagt ut den typ 2 veckor innan, då vårruset och priserna var som intensivast.
Hade några intressenter på den som kunde ge vettiga priser, men var stenhård på priset då jag egentligen inte var direkt intresserad att sälja. Och rent krasst är jag fortfarande inte sådär jätteintresserad av att sälja, för jag kör den nästan dagligen. Har inget behov av pengar och skulle ändå bara köpa en till hoj att ersätta den med ganska omgående.
Varför la jag ut den då? Blocket hade rea på sina annonser och ville någon köpa den för det priset så är inte jag den som är den.
Varför skrev jag att jag att jag kunde tänka mig ett byte mot lgh i Sthlm. För att jag flertal gånger använt samma formulering här på SH gällande förra årets prisutveckling på gamla enstånkor.
Varför låter jag den ligga kvar. Har inte orkat ta bort annonsen och skulle faktiskt seriöst kunna tänka mig ett byte mot en Honda Monkey.
Kommer säkert slänga ut den på annons nästa år. De flesta av mina hojar åker ut på annons under våren bara för att se om någon av dem vill röra på sig.
Haha sorry. Jag läste faktiskt inte ens annonsen, såg så jävla dyrt ut bara, speciellt eftersom jag själv STAL en så för 6.000:- nyligen?

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Haha sorry. Jag läste faktiskt inte ens annonsen, såg så jävla dyrt ut bara, speciellt eftersom jag själv STAL en så för 6.000:- nyligen?

Oh God! vilken tur att man inte vässade pekfingret och skrev något Grelber-elakt om just annonsen... :rodnar

Men du - ditt nästan-gratis hemsläp var väl den senare modellen med 2 x 5¾?
Den har i mina ögon ett mycket högre värde, och en kåpa som faktiskt fungerar för långtouring.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Oh God! vilken tur att man inte vässade pekfingret och skrev något Grelber-elakt om just annonsen... :rodnar

Men du - ditt nästan-gratis hemsläp var väl den senare modellen med 2 x 5¾?
Den har i mina ögon ett mycket högre värde, och en kåpa som faktiskt fungerar för långtouring.

Hmm, inte med på vad du säger här? Men det är en-97 ( Uttagen -98 som jag kommer skriva i annonsen sen nångång )

Jag köpte den som ”icke startande” så den har stått ett år. Åkte dit med min pålitliga skena på dragkroken och väl på plats inser jag att, nää fan den är ju skitstor och väger 200 kilo, så jag fegade och hyrde ett släp. Testade att starta utan resultat. Hade bara en mil hem men nu var jag sen så jag fick köra iväg på ett ärende med släpet, så den fick skumpa runt några timmar efter bilen.

När jag väl kom hem så startade den direkt och verkar gå helt normalt ( Går jätebra i motor & låda?) Och det var då jag såg Öhlins dämparen!

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Hmm, inte med på vad du säger här? Men det är en-97 ( Uttagen -98 som jag kommer skriva i annonsen sen nångång )

Jag köpte den som ”icke startande” så den har stått ett år. Åkte dit med min pålitliga skena på dragkroken och väl på plats inser jag att, nää fan den är ju skitstor och väger 200 kilo, så jag fegade och hyrde ett släp. Testade att starta utan resultat. Hade bara en mil hem men nu var jag sen så jag fick köra iväg på ett ärende med släpet, så den fick skumpa runt några timmar efter bilen.

När jag väl kom hem så startade den direkt och verkar gå helt normalt ( Går jätebra i motor & låda?) Och det var då jag såg Öhlins dämparen!
Fronten/kåpan?

Liten/spetsig med fyrkantig mongolampa som signalerar upp i skyn till andra UFOn, eller stor hiskelig touringfront med dubbla runda femochtrekvart tum stora strålkastare?

Jag kan googla fram lite bilder så blir det kanske ändå mer begripligtare...?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fronten/kåpan?

Liten/spetsig med fyrkantig mongolampa som signalerar upp i skyn till andra UFOn, eller stor hiskelig touringfront med dubbla runda femochtrekvart tum stora strålkastare?

Jag kan googla fram lite bilder så blir det kanske ändå mer begripligtare...?

Bifogat

• 674FA962-6FF9-4327-97D4-603FB72BA203.jpeg
    674FA962-6FF9-4327-97D4-603FB72BA203.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 24
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring