Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ja, märkligt.
Och jag har en fobi för att svara på annonser där objektet "går riktigt bra i motor och låda".
Antingen går den som den ska, eller så är det något fel på den.
Varför hyllar man just detta objekt som exeptionellt på den punkten?
Om man med "bra" menar att den är prestandaförbättrad så bör man ju ange det istället :va

Från Brinkens cachefynd:

Iakttagna brister/fel:
Rostangrepp
Motorn har oljud "tickar/knackar"
Framgafflar läcker olja

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Från Brinkens cachefynd:
Men eftersom han är en hyvens kille, och skriver att den går exeptionellt bra, och påpekar att det inte finns några missljud från motorn, så har han väl renoverat den.
Dumt bara att han glömt att skriva att motorn är genomgången, för det skulle ju kunna vara ett bättre argument än besiktningsprotokollet. :rofl
Ska maila och fråga om jag får köpa fransarna till min moped, skulle vara fränt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det tycker jag också men läser man länken från fogden så verkar det inte riktigt så.
Bra anledning till att inte göra det.
Vill inte fogden ha in några pengar så behöver dom inte.

För min skull alltså, som köpare, egentligen är det väl lite deras syfte, och då tycker man de kan underlätta för den som pyntar...
Men, byråkrater...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det tycker jag också men läser man länken från fogden så verkar det inte riktigt så.
Transportstyrelsen har kvar skulden i sina system, men skulden kan inte drivas in. Lite skumt tillstånd kan man tycka. Om jag inte minns fel ska man kunna få dokumentation från fogden att ge till tramsportstyrelsen för att ta bort skuldnotisen, men hur väl byråkratin fungerar vet jag inte. Och det kan vara så att jag minns fel av det jag fått veta på fogden.
Kan alltid höra med någon här och se vad som faktiskt gäller, såhär sista veckan jag konsnyltar hos fogden.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Synpunkter på denna?

En polare är sugen på classic.
De där var ju extremt populära som nya då de passade in i dåvarande försäkringsklassningen som relativt billiga.
Jag hörde aldrig någon som hade problem med dem, men det är ju verkligen inget man busar med, då fanns ju 750, 900, 1100 och CBX.
Min -79 900F kostade ny 19500:- vill jag minnas, och 650 var ju budgethojen så de har verkligen stått sig bra om han får 23 för den nu.
Men jag skulle ju inte säga att den är "Grundligt renoverad" då får man nog göra mer.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Utan att vilja vara taskig så skulle jag nog vilja väva in även ägaren som en möjlig felkälla här.
BMW kostar satan att underhålla. Men, att försöka spara pengar genom att skippa servicar kostar ändå mer.
Ja, eller bara låta hojen stå ett år eller två. Det blir dyrare än att köra den, faktiskt.

Priset kan verka lockande, men lägg 10-15 på felsökning hos BMW och lika mycket till i delar så står den i mer pengar än en motsvarande frisk hoj.

Å andra sidan - om man trivs bättre utan ABS och klarar av att dra in kopplingen vid start så har man en hoj där inte mycket mef kan gå sönder. Ja, än kanske slutväxeln då.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som privatperson..Varför lägger man ut en hoj på Blocket om det redan är reserverad och man har en köpare...?

Han kanske uppdaterat annonsen efter att köparen bokat hojen? Man vill ju helst inte plocka bort sina annonser förrän man verkligen sålt.

Och andra sidan vägrade blocket att låta mig skriva nåt liknande på en annons. Det slutade med att jag istället höjde priset till nåt fånigt högt belopp vilket resulterade i en massa onödiga mail och förfrågningar om vad jag egentligen menade och ville ha betalt.

Nästa gång ska jag testa om dom accepterar "reserverad".

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Han kanske uppdaterat annonsen efter att köparen bokat hojen? Man vill ju helst inte plocka bort sina annonser förrän man verkligen sålt.

Och andra sidan vägrade blocket att låta mig skriva nåt liknande på en annons. Det slutade med att jag istället höjde priset till nåt fånigt högt belopp vilket resulterade i en massa onödiga mail och förfrågningar om vad jag egentligen menade och ville ha betalt.

Nästa gång ska jag testa om dom accepterar "reserverad".
Han la ut hojen idag 07:24
Tror inte den reserverats så snabbt.... ?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
"fin BMW som lätt byggs om till scrambler eller caferacer"
? :rofl:lol
Lätt att bygga om den skulle jag väl inte direkt säga..

Så här ser den ut under skalet:
View attachment 461879

Det mesta är avplockat på din demobild, men väskorna sitter som gjutna.
True touring - det finns somligt man känner sig naken utan.

Den där Telelevern brukar bli snygg när man bygger scrambler...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring