Dagens Blocket! (mc-relaterat)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ärjhu bara tvungen att lägga ut annons texten.

Beskrivning
Men för hel...ve.e människa nu får du hjälpa till. Har lagt korven mellan bröden i två olika kök så nu har plötsligt både frugan å sidspåret en bulle i ugnen. Har kommit fram till att alla tänkbara flyktvägar kostar mer än vad jag, min förbannade klantskalle, har i min ägo och behöver ju cashen pronto så nu ryker bågen. Va inte snål, öppna lädret, HANDLA! Vad är det då jag tyvärr måste göra mig av med? Jo en riktigt fin hoj som går grymt bra. Byggd på en ram från Kraft Tech, sportstergaffel och 21" hjul fram och 16" bak. Skivor på båda hjulen så stannar fint. Maskin är en HD evo 1340 med S&S super E förgasare och brytartändning. Helt tät och går som en klocka, bara vrida på nyckeln, eller sparka, och åka iväg. BDL belt drive och en Ultima 6 växlad låda. Hojen är helt nybesiktad så rullar 2 år framöver. Nu rensad från blinkers, hastighetsmätare och annat trams. Allt sådant följer med i ett besiktningskit, väl uppmärkt och enkelt att montera. När jag ändå har berättat så pass mycket så vill ni väl också veta hur slanten ska ta mig ur den här knipan. Frugan är ju ännu ovetande om denna situation och så ska det förbli. Unghönan däremot pratar om en insatts på en lägenhet, kanske kan köpa hennes tysthet. Eller bara ta stålarna och helt enkelt fly fältet, börja ett nytt liv någon annanstans långt härifrån och hoppas att ingen känner igen mig. Kanske odla en mustasch som täckmantel. Att frugan skulle få nys om den här annonsen är lika med 0, hennes intresse för hojar är ungefär lika stort som mitt för blommiga teservicer, din gamla svenssonbil, skotern som inte startats på 3 år mm, så när det kommer till byten är det endast intressant om du har en bättre begangnad tidsmaskin stående, annars är det nog bara cash som kan lösa mina problem.. Vore det så olyckligt att unghönan skulle råka läsa det här så vill jag att du ska veta att det inte är jag som skriver, de är Oskar, å allt är bara ett skämt.... Är du vid det här laget fortfarande intresserad av harleyn och mina övriga problem så har du säkert förstått att varje krona behövs och någon prutning är därför inte aktuell men du kan ju alltid försöka på plats. Vill också tillägga att om du nu mot förmodan har en tidsmaskin ståendes att byta mot, så vill jag provköra den först. Bara höra av sig om ni har nå funderar, enklast att börja med ett meddelande, jobbar varierande tider. Sökord: harley, bobber, chopper, custom, stelben, frisco, hd, evo

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Cool med en av de första Honda hojarna i Sverige, men noppigt krom och dassig pensel(?) färg. Och vad är det för motor han satt dit egentligen?

En Lifan Fiddy-motor ser det ut som vilket väl är en kopia på den motor som sitter på Hondan original? Så förhoppningsvis var det bolt on och inga modifieringar.

Men likafullt så har den nu alltså en Kinesmotor och inte en Honda.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
En Lifan Fiddy-motor ser det ut som vilket väl är en kopia på den motor som sitter på Hondan original? Så förhoppningsvis var det bolt on och inga modifieringar.

Men likafullt så har den nu alltså en Kinesmotor och inte en Honda.
Så är det nog, men originalmotorn följde med.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lugn. Det är bara en intressekoll.
Skulle han känna av något intresse så åker nog priset upp ett snäpp till.
En kvarts miljoooon är väl en rund och jämn summa...?
Undrar vad den graverade svingen är värd :va Är det racegravyr för snyggare och snabbare nedlägg :rofl:squid

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När besiktningen skiter sig åker den ut på annons...

"gick inte genom besiktningen på grund av petitesser"
- Utskjutande detalj 6.2.9 fram utformning olämplig (hydralvätskebehållare)
- Färdbroms bromsbelägg 1.1.13 fram höger oljebemängda
- Stötdämpare 5.3.2 fram vänster läckage

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Sååå... Den är inte billigast på blocket, trots att den billigaste gått kortare och är fullt fungerande (?) och besiktad.
Istället får man en hoj med läckande framgaffel som pissat ner bromsarna. Och jag antar att de där utstickande sakerna är spetsarna på styret.

Well..
20000 skulle jag väl kunna bjuda. Men vad ska jag med ett bojsänke till? ?
Och han skulle nog inte gilla det budet, med tanke på att han inte gillar stor prutare, och nog är jag både storväxt och prutare!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

"Petitesser"...

Hur fan är man funtad när man:

A: Försöker köra ett sådant lik genom besiktningen

B: Inte skäms över att visa upp besiktningsprotokollet till allmän beskådan

C: Använder protokollet som något slags försäljningsargument

5evfle.jpg

Sååå... Den är inte billigast på blocket, trots att den billigaste gått kortare och är fullt fungerande (?) och besiktad.
Istället får man en hoj med läckande framgaffel som pissat ner bromsarna. Och jag antar att de där utstickande sakerna är spetsarna på styret.

Well..
20000 skulle jag väl kunna bjuda. Men vad ska jag med ett bojsänke till?
?

Och han skulle nog inte gilla det budet, med tanke på att han inte gillar stor prutare, och nog är jag både storväxt och prutare!

20 papp.

Det var precis vad KFM värderade den till när den gick på auktion i Karlskrona för mindre än 2 månader sedan.
Undrar vad Pawel gjort med hojen för att den nu skall annonseras ut för det dubbla?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

Well..
20000 skulle jag väl kunna bjuda. Men vad ska jag med ett bojsänke till? ?
Ja, märkligt.
Och jag har en fobi för att svara på annonser där objektet "går riktigt bra i motor och låda".
Antingen går den som den ska, eller så är det något fel på den.
Varför hyllar man just detta objekt som exeptionellt på den punkten?
Om man med "bra" menar att den är prestandaförbättrad så bör man ju ange det istället :va

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor