Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
...och direkt poppade bilder av missfostret Lawmaster upp i huvet:Kommer ihåg när den lanserades, men med tanke på priset då så trodde jag faktiskt inte det hade sålts en enda här i landet.
View attachment 462173
Om det stämmer att det är Bosse som lackat den så är det en av hans enklaste och, i mitt tycke, fulare lackerna han lagt. Men han gör väl som kunden vill ha det antar jag.
Ja, sannerligen förtjänar den beskrivningen "unik".Kommer ihåg när den lanserades, men med tanke på priset då så trodde jag faktiskt inte det hade sålts en enda här i landet.
View attachment 462173
Jag såg en i…. Rumänien!! när jag var där i maj i år. Mycket otippad hoj att se där.Kommer ihåg när den lanserades, men med tanke på priset då så trodde jag faktiskt inte det hade sålts en enda här i landet.
View attachment 462173
Var hojen jag hade mina första år med A-kort. Körde som mest 73 mil på en dag med den. Gick en hel del offroad också. Ställbar retur på bakdämpare. I princip en DR650-motor, fast med dubbla förgasare, om jag förstått rätt. Ful, och med tramsig digital hastighetsmätare, men en helt ok enstånka i övrigt. Framhjul är 19".
View attachment 462132
Är nog lika standard som att ägarna kopplar skruvdragaren till hastighetsmätarvajern och backar milen efter säsong jobbade med två japsglidaråkare ett tag och en gång på fyllan diskuterades mil per säsong och då kom det ju fram att dom båda backade mil för att hålla upp värdet milen på hojar i Sverige är ju inte värst höga ändå och en japscustom kvittar det nog påVet inte riktigt om jag håller med om att det var en "låååågmilare"...
"Endast 1950 mil"
2000 mil än nog snarare standard på japsglidare från milleniumskiftet.
Jävlar nåt så inihelvete fult och opraktiskt
Ja om det bara är stilen man är ute efter så...Underfjädrat är inte kul. Körde en Triumph "grushoj" för en massa år sedan. Två cylindrar men annars som en Frivind med noppiga däck och upplagt avgassystem. Ingen packning mer än regn- och gångkläder eftersom familjen färdades i bil. Slog ändå igenom både fram och bak vid lite inspirerad körning på vanlig grusväg utan en massa potthål och en förare som inte tillhör de tyngre direkt.
Lät dock gott och många äldre frågade om jag renoverat den själv.
Jag vill ha stil och kunna gasa!Ja om det bara är stilen man är ute efter så...
Det var en sådan med packväskor o två på jag såg i Trollhättan för ett par veckor sedan, blev inte klok på vad som jag tittade på, en scooter? Nä den hade ju växellåda, nå den lät gott o tuffade iväg rätt ok trots lasset på.Kommer ihåg när den lanserades, men med tanke på priset då så trodde jag faktiskt inte det hade sålts en enda här i landet.
View attachment 462173
Jag tycker den är skit ful då...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |