Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alltid imponerad av de som köper en ny hoj och sen säljer av den direkt.
"Nyskick - körd mindre än 2 timmar"
Provkör man inte sakerna innan man köper dem?

Han kanske kom hem ifrån en åktur och hustrun hade inte hunnit få iväg påsättaren eftersom motorcykeln var ljudlös och nu är det skilsmässa.
---
Hustrun kanske skrattade sig harmynt när hon såg honom på den och nu törs han inte åka mer.
---
Han kanske insåg att han saknade el i hemmet.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hade också sålt den när jag upptäckte att bakskärmen är så lång att jag behöver ha en gul bygg-max-påse där bak pga långt utstickande objekt.
Haha, nu när du nämner det.
Bakstänkan är ju nästan lika lång som halva hojen.
Båda strecken är lika långa
Stänka.jpg

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Du får ju endast handla kontant upp till 5000 euro per tillfälle utan att bli anmäld.
Så att köpa en hoj för 100 000 för att tvätta pengar blir ju svårt.
Du kan köpa 1 st 49 900 kr hoj om dagen och sen sälja dem utan att de knystar.
Fast jag menar mer att man köper en ny cross på faktura med kvitto som säger ” plogblad” från Maskin & Verktyg AB och säljer på b locket. Vem knystar menar du, kan jag inte köpa en hoj för 60.000:- kontant längre?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fast jag menar mer att man köper en ny cross på faktura med kvitto som säger ” plogblad” från Maskin & Verktyg AB och säljer på b locket. Vem knystar menar du, kan jag inte köpa en hoj för 60.000:- kontant längre?
Fast då får ju företaget förklara i redovisningen varför de köpt in en cross men inte sålt den samtidigt som man sålt ett plogblad man inte köpt in.

Det är svårare att köpa en saker för en massa kontanta pengar nuförtiden. Privata affärer går ju fortfarande, men från företag är det svårare.

"15. yrkesmässig handel med varor, om det kan antas att det i verksamheten eller i en del av verksamheten genomförs eller kommer att genomföras transaktioner, enstaka eller sådana som kan antas ha samband, som innebär att ett utbetalt eller mottaget belopp i kontanter uppgår till motsvarande 5 000 euro eller mer,"

Sen står det en massa annat, men summasumarum:
"1 § En verksamhetsutövare får inte etablera eller upprätthålla en affärsförbindelse eller utföra en enstaka transaktion, om verksamhetsutövaren inte har tillräcklig kännedom om kunden för att kunna
1. hantera risken för penningtvätt eller finansiering av terrorism som kan förknippas med kundrelationen
, och
2. övervaka och bedöma kundens aktiviteter och transaktioner enligt 4 kap. 1 och 2 §§.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Knäppt pris och massa skit som tydligen medföljer men ingen vill ha
:unsure:.....Haha, jag tror jag vet vem detta är.
Ifall det är samme så mailade han i våras på min annons och var riktigt djävla dryg och efterfrågade bland annat "teknikböcker, reservdelsböcker, föregående ägares info".
Det var alltså inte servicebok han har ute efter här, utan en fysisk reservdelsbok där det dokumenterats vilka reservdelar Yamaha tillhandahåller för hojen. För en 30 år gammal hoj...:rofl
Samt vem fan har dokumenterat föregåendes ägares liv och leverne på papper för att leverera detta med en hoj.
En riktig knäpgök.

Det där är för övrigt ett vårpris. Nu får du vara riktigt glad om du lyckas få iväg den för 25. Realistiskt är väl 20 om man jobbar lite för det och 15 om man vill få iväg den snabbt.

Last edited:

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Knäppt pris och massa skit som tydligen medföljer men ingen vill ha

tokig.jpg

Med denna kommunslogan i bakhuvudet kan man fundera över bakgrunden där hojen fotograferats...

Screenshot_20210821-073022_Samsung Internet.jpgScreenshot_20210821-073107_Samsung Internet.jpg

Det där är för övrigt ett vårpris. Nu får du vara riktigt glad om du lyckas få iväg den för 25. Realistiskt är väl 20 om man jobbar lite för det och 15 om man vill få iväg den snabbt.

Vårpris plusplus skulle jag säga. Det krävs något mer för att jacka upp priset sådär. Typ en världsomspännande sjukdom som stänger alla gränser och förhindrar resande. Meeen, något sådant händer ju aldrig, så atte...

Hjulen har dock ett värde! Sälj hojen separat, och portionera ut däcken i omgångar när det är säsongsstart för de olika aktiviteterna. Flång nya isdubbade MT 21 på fälg går att få en slant för om det plötsligt blir vinter.

Även avgassystemet går att sälja separat - det går nog fan att nå 33' om man är riktigt närig och lyckas pricka rött tidpunkt för allt.

Just, på sluttampen av augusti är inte rätt tidpunkt för något.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati