Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
View attachment 463428

Med denna kommunslogan i bakhuvudet kan man fundera över bakgrunden där hojen fotograferats...

View attachment 463429View attachment 463430

Vårpris plusplus skulle jag säga. Det krävs något mer för att jacka upp priset sådär. Typ en världsomspännande sjukdom som stänger alla gränser och förhindrar resande. Meeen, något sådant händer ju aldrig, så atte...

Hjulen har dock ett värde! Sälj hojen separat, och portionera ut däcken i omgångar när det är säsongsstart för de olika aktiviteterna. Flång nya isdubbade MT 21 på fälg går att få en slant för om det plötsligt blir vinter.

Även avgassystemet går att sälja separat - det går nog fan att nå 33' om man är riktigt närig och lyckas pricka rött tidpunkt för allt.

Just, på sluttampen av augusti är inte rätt tidpunkt för något.
Men de där MT 21 är ju säkert ändå felvända, vad är de värda då?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Hojen har 196hk +"
och för de som inte vet hur man får 196+ hästar så räcker det med;
"Power commander"
"Annat avgassystem låter grymt"
"Sport luftfilter"

Samt byter motor

"Detta är mest en intressekoll" = "Jag behöver verkligen verkligen verkligen verkligen sälja men jag vill inte att eventuella köpare får veta hur desperat jag faktiskt är eftersom de då kommer lägga skambud vilka jag kommer känna mig nödgad att acceptera"? :va

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Den var borta efter nån timme också. Vi får nog inte se så mycket sånt här, folk verkar inte villiga att pruta utan hojarna ligger kvar på Blocket vecka efter vecka med samma (över-)pris. Det blir säkert nya säljförsök till våren med ännu högre priser, för pärlan är ju sååå fin och värd mer än alla likande hojar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De där är otroligt fula, tråkiga och slöa på alla sätt och vis, men jag älskar dem. Morfar köpte en sån då han på ålderns höst blev återfallsknutte, och jag fick följa med honom på diverse hojsemestrar. Han bytte sedan upp sig till en dragstar 1100, och min mor övertog då Viragon. När jag själv fick in åldern för körkort så både övningskörde jag samt körde upp på just den hojen. Så ja, otroligt tråkiga och fula på alla sätt och vis som sagt. Men de har en särskild plats i mitt hjärta :tummenupp

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den var borta efter nån timme också. Vi får nog inte se så mycket sånt här, folk verkar inte villiga att pruta utan hojarna ligger kvar på Blocket vecka efter vecka med samma (över-)pris. Det blir säkert nya säljförsök till våren med ännu högre priser, för pärlan är ju sååå fin och värd mer än alla likande hojar.

Två lågt prissatta hojar i Stockholm, inom ett par dagar - och nu tjurar du för att dom säljs snabbt...?

Kom igen, grabben - det svänger ju!
Se det som ett trendbrott.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
De där är otroligt fula, tråkiga och slöa på alla sätt och vis, men jag älskar dem. Morfar köpte en sån då han på ålderns höst blev återfallsknutte, och jag fick följa med honom på diverse hojsemestrar. Han bytte sedan upp sig till en dragstar 1100, och min mor övertog då Viragon. När jag själv fick in åldern för körkort så både övningskörde jag samt körde upp på just den hojen. Så ja, otroligt tråkiga och fula på alla sätt och vis som sagt. Men de har en särskild plats i mitt hjärta :tummenupp
Son, mor och morfar kör hoj? Intressant släkt!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Son, mor och morfar kör hoj? Intressant släkt!
Farsan kör också, även han fick ett återfall på äldre dar och köpte hoj igen efter ca 20 års uppehåll så det var mestadels med honom jag övningskörde (även någon runda med morfar som handledare). Morsan däremot tog kortet bara strax innan jag fyllde 18 så hon kände sig inte redo att instruera. Men jo, vi är en tvåhjulig familj :D

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag åkte bakpå en Virago 535 för många år sen. Hon som äger den vägde väl 50 kg och jag drygt det dubbla. Hon tyckte att det var svårt att hålla rätt spår på vägen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
I år precis som alla andra år kommer det finnas fynd på Blocket. Ska man köpa något som annonseras ut till ett bra pris får man inte kolla nån enstaka gång per dag.
För egen del är annonser som är äldre än tre timmar ute med fel pris.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Från Marketplace, MEN notera Biltemalyset som tycks vara på väg att nogsamt skruvas fast framtill, köp och rädda hojen fort från dess hemska öde

Bifogat

• 42CDD4E8-663F-46A9-9198-1442F6C03281.png
    42CDD4E8-663F-46A9-9198-1442F6C03281.png
    6.6 MB · Visningar: 112

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Ibland vill man bara hålla tillbaka sina medmänniskor, det här aset är inte värt tjugo lax
Har svårt att se att någon är så dum att de faktiskt betalar 20k för den där.

Det vore intressant att se hur mycket annonserade varor faktiskt säljs för så att man får en bättre känsla för hur skev verklighetsuppfattning vissa människor faktiskt har. Lite som på Hemnet där man kan se priset på sålda hus och fastigheter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år