hannuse
När resan är målet
Bara det att förgasarna är lasertvättade borde ju driva upp priset rejält!Tyckte den var cool
Ändra vinkeln på avgassystemet och flytta ned lampan lite.
Inte 34 papp cool, men cool ändå.
Bara det att förgasarna är lasertvättade borde ju driva upp priset rejält!Tyckte den var cool
Ändra vinkeln på avgassystemet och flytta ned lampan lite.
Inte 34 papp cool, men cool ändå.
Säljaren har verkligen koll på läget, har fattat det som ingen annan ännu har fattat, och då menar jag ingen annan. Jag ska visa denna annons för klubbtidningens redaktörer, då kanske jag kan få betalt en rejäl penningsumma för mina små mästerverk som knappras ut. Fast små mästerverk känns lite småttigt, Pulitzerprisvinnade scoop, världslitteratur är ord som är mer rättvisande. Varför blev jag förövrigt bara bästa MC-journalist, tycker bästa journalisten någonsin alla kategorier och genom alla tider vore mer passande....Mycket utförlig beskrivning
I början av tidningen Bike så utnämde de årets bästa motorcykel och årets citron i olika kategorier. Suzukin blev årets citron. Men den är snygg att titta på.Mycket utförlig beskrivning
Jag köpte min Suka 500 -78 och tyckte då att den gick av bara h-vete. Från 125a till den var steget stort (då) ?Suzukin var inte så pigg, den lovade mycket men gav lite. I artikeln skriver jag om detta och att det verkar som om förminskningen från 550 till 500 kan vara boven, något blev fel. Artiklar från USA från den tiden med ursprungsvolymen 550cc säger inget om slöhet.
Fast att köpa en 500 från den tiden för att den är snabb är inte grundtanken så Yamaha, Suzuki eller Kawasaki kvittar egentligen. Hondas 500 som kom 1978 däremot är det nog bara blinda som köpte, det fanns många blinda i Sverige på den tiden.
Den var snygg!Jag köpte min Suka 500 -78 och tyckte då att den gick av bara h-vete. Från 125a till den var steget stort (då) ?View attachment 464674
Jo, då var det ballt och såklart den tuffa Petroff skinnpaj var ett måste och manchesterbrallor (inte lika tufft, kanske) ?Den var snygg!
Outathisworld-snygg.
Men, blickade bakåt i designen under en tid när retro - i den mån ordet ens användes, inte var positivt laddat.
Det är nog första gången jag ser manchesterbyxor på en hojåkare. När alla andra hade jeans och kanske tillhörande nyckelkedja för att visa hur outlaw och spännande de var. Så visar du var skåpet ska stå med manchesterbyxor. I am a free sprit and I dont care about rules. Det var du som var outlaw och de som var kollektivet.Jo, då var det ballt och såklart den tuffa Petroff skinnpaj var ett måste och manchesterbrallor (inte lika tufft, kanske) ?
Hondas 500 som kom 1978 däremot är det nog bara blinda som köpte, det fanns många blinda i Sverige på den tiden.
En Egli red baron fanns som "ess" i ett kortspel som jag hade som litenHB1, 2 och 3 finns i alla fall.
Bimota är inte nya i branschen.
Har för mig att ettan var cb900, tvåan 750(dubbelkam), trean1100.
Skulle vara roligt att göra i ordning en -70/-80tals specialare någon gång.
Bimota ligger inte närmast mitt hjärta (även om de är coola).
Rickman Metisse, Nicco-bakker, Harris eller Egli däremot...
En Egli "red baron" med vässad CBX sexa vore skoj!
Har samma erfarenhet och nästan samma bild men några år senare. Öppen hjälm och svartvitt men samma vinkel. En gul Yamaha 125 var det jag kört innan så det var en Superbike inte bara i att gå fort utan även få ner farten. Tur att asfalten var torr och jag inte tog i första gången jag bromsade...Jag köpte min Suka 500 -78 och tyckte då att den gick av bara h-vete. Från 125a till den var steget stort (då) ?View attachment 464674
Är detta verkligen något som driver upp priset och lockar köpare?
Citat:
Låter bilderna tala för sig själv.
FÖRST TILL KVAR gäller!
HÖSTPRIS!
Hondas 500 som kom 1978 däremot är det nog bara blinda som köpte, det fanns många blinda i Sverige på den tiden.
Självinsikt verkar vara en bristvara hos somliga hojbyggare.Är detta verkligen något som driver upp priset och lockar köpare?
"En riktig "head turner" som drar till sig mycket uppmärksamhet och låter helt otroligt med sitt specialbyggda avgassystem. Unik tank med handgjord rostning med överdrag av klarlack. Ombyggd sadel med komfort. Gul framlampa med svart stötskydd."
Jag är pulveriserad, show to bits, slagen… vill dö!???"Sveriges bästa MC-journalist", minsann!-
En sån skulle pryda vilken hojsamling som helst. Lillebror till Hondas klassiska CB 750 -69, den första riktiga superbiken. Samma linjer och utförande. För många är det fortfarande så en "riktig" motorcykel ska se ut, och snygga harmoniska linjer är det hur som helst.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |