Dagens Blocket! (mc-relaterat)

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
.Blev däremot inte klok på om där var en "bukla" eller om det kunde bli en "bukla" i tanken i den annars extremt långa meningen utan en enda punkt. :crash
Meningen blir tydlig om man läser om flera gånger: det ÄR en kul bukla i tanken nu, och en till följer med, fixas på plats vid köp samt en hink grön färg.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fick nyss ett SMS som löd: Hejsan! du får 30000 kr ?
Jag: Tackar så mycket.
Han: Antar att det menas nej. Tack själv.
Jag: Nej då, du får mer än gärna skänka mig 30000 kr. Ger du dom kontant eller vill du ha mitt pg?
Han: Skänka gör jag ej men affärer kan jag göra
Han: Om det blir affär så blir det kontant
Jag: Du erbjöd mig ju precis 30k förutsättningslöst. Jag kan inte läsa några motkrav i ditt erbjudande.
Han: Haha du är en skojare. Men vad sägs om att göra affären du får 30 k och jag får din hoj.
Jag: Ok

Tänkte att han kan väl få min gamla mountainbike men sen blev det tyst så jag passade på att söka lite och fann att han verkar var 23 och bor 140 mil från mig. Undrar om han dyker upp här imorgon? :va

Och det bästa av allt, han har en BMW 330!!!

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Såldes ju iofs Blackbirds i Sverige 2007 också, fast det var ett billigt pris ändå.
http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____6900.aspx

Helt rätt att det såldes Blackbird fram tills -07.Problemet med den påstådda -07an som misstänks vara en -97 i denna annons är att den borde ha digitala mätare som på bilden istället är analoga som på de tidigare versionerna.Vidare så är den utrustad med den mindre baklampan på andra bilden samt så kan man se att det står något i stil med "Dual" på ankstjärtens sida vilket de första modellerna hade för att gör reklam för sitt dubbelverkande bromssystem där man på de senare versionerna bytte ut denna text till namnet på Hondas insprutningssystem. :crash

Vidare så hade Blackbird mellan -97 till -99 en 164hk motor som f.o.m -01 till -07 fick en minskad effekt med 152hk.Men säljaren påstår att denna -07 har 160hk.Många fel med andra ord i denna annons.

Min egen teori är att säljaren av någon anledning bytte ut siffran 9 i -97 till en 0 som i -07 ... två gånger.Kanske fel på tangentbordet.LOL. :lol

Last edited:

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Hoj
Blackbird -97
Helt rätt att det såldes Blackbird fram tills -07.Problemet med den påstådda -07an som misstänks vara en -97 i denna annons är att den borde ha digitala mätare som på bilden istället är analoga som på de tidigare versionerna.Vidare så är den utrustad med den mindre baklampan på andra bilden samt så kan man se att det står något i stil med "Dual" på ankstjärtens sida vilket de första modellerna hade för att gör reklam för sitt dubbelverkande bromssystem där man på de senare versionerna bytte ut denna text till namnet på Hondas insprutningssystem. :crash

Vidare så hade Blackbird mellan -97 till -99 en 164hk motor som f.o.m -01 till -07 fick en minskad effekt med 152hk.Men säljaren påstår att denna -07 har 160hk.Många fel med andra ord i denna annons.

Min egen teori är att säljaren av någon anledning bytte ut siffran 9 i -97 till en 0 som i -07 ... två gånger.Kanske fel på tangentbordet.LOL. :lol

Anonnsen är ändrad nu......:yoparty

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Och hur många hästar har din?
Kör du den i bänk så kan jag garantera att Hondas siffror för din hoj inte stämmer.

Så du menar att det spelar ingen roll vilken årsmodell det handlar om för man kan ändå inte lita på tillverkarens siffror på hojen.Säljaren har väl naturligtvis utgått från prestandasiffror från hojen som ny och inte som ca 15 år gammal.Gör du det när du säljer en mc och någon frågar om antal ursprungs hk. :confused: :crash

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så du menar att det spelar ingen roll vilken årsmodell det handlar om för man kan ändå inte lita på tillverkarens siffror på hojen.
Nä, man kan inte lita på vad tillverkaren säger när det gäller effekten på hojar.
Finns så många variablar som spelar roll.
De mäter t.ex. på vevaxeln, medans de flesta bänkar mäter på bakhjulet. Sen skall det till lite olika formler för att komma fram till ifall det är amerikanska hästar eller europeiska hästar, sen är bänkarna olika kalibrerade, osv, osv....

Sen har ju Honda Blackbirden under årens lopp haft ungefär samma effekt hela tiden egentligen. De är bara att tillverkaren justerade ned den på pappret då verkligheten skiljde sig allt för mycket från vad de sa.
Aka. de ljög om effekten första åren.

Säljaren har väl naturligtvis utgått från prestandasiffror från hojen som ny och inte som ca 15 år gammal.Gör du det när du säljer en mc och någon frågar om antal ursprungs hk. :confused: :crash
En rätt inkörd motor ger ju mer effekt än en okörd motor.
Har aldrig sålt en hoj där köparen frågar om ursprungs hk. Fast nu har jag inte sålt så många hojar genom åren heller, så det kanske är vanligt att folk frågar det?!?

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Original ÄR dyrare :fakta

Om originalsystemet (Avgas) blir skadat vid en krasch och hojen går att återställa i övrigt, kan FB välja att lösa in hojen för att originalsystemet är för dyrt, det kan kosta upp mot 50.000 om inte mer. Dock kan de fråga om du vill ha ett ersättningssystem istället, t.ex. ett akra eller yoshi. För mig hade det inte varit ett svårt val :D

Finns säkert någon rimlig förklaring till varför det är så.

Till vilka hojar kostar ett original avgassystem mer än 50 000kr?
Till min rishög kostar det typ 1000 dollar för slutburken och ytterligare 800 dollar om man också kraschar grenröret.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...