Är man seriöst intresserad och någon som vill ta hand om den så går det nog att pruta en del. Som han typ skrev, priset är satt för att slippa alla kafferäjsare ?https://www.blocket.se/annons/goteborg/kawasaki_kz400d/99260716
Jag tror att någon har överskattat marknaden.
View attachment 467759
Fan så häftigt, hade en affisch på exakt en sån hela min tonårstid. Sattes upp på väggen när jag va 10år, 1992 och där satt den tills jag flytta hemifrån 9år senareJag såg den. En massa balla buzz words. Hur mycket ville du ha för den där femtontusenkronorsmotorcykeln sa du?!
Tror jag såg en likadan för 18 för ett tag sedan. En omlackad helblå ute för 22 å fem. Jag gillar dom. En fzr1000 för 25 låter bättre. Bra annonstext! Lite skumma gråa fält. Lack eller folie? Inte så bra bilder. Lägg på sadeln!
View attachment 467751
https://www.blocket.se/annons/goteborg/kawasaki_kz400d/99260716
Jag tror att någon har överskattat marknaden.
Är man seriöst intresserad och någon som vill ta hand om den så går det nog att pruta en del. Som han typ skrev, priset är satt för att slippa alla kafferäjsare ?
Riktigt snygga, de få som finns kvar är oftast välvårdade samlarex och inte billiga. Det roliga är att det här var mellanklasshojar på 70-talet, lämpliga för touring. En av dåtidens mc-tidningar gjorde ett resereportage med dessa, på med frugan, packning och dra ned till Tyskland. Tror det fanns en Suzuki 380cc 2-taktare inblandat också, mycket sällsynt idag.Här är en tidig KZ400. Den fanns i blått liknande Kawa 900.
Billig hoj på den tiden.
Alla Z-modeller heter KZ i USA.
Nu verkar de ha svårt att uttala Z som t ex ZZ Top heter ju CC Top.
Notera den korta Amerika- bakskärmen. Eftertraktad på gamla Kawa 900-1000. Stod med som en usp i annonserna.
Den vita Kawa 400an har lång skärm och hastighetsmätare i km/tim. En Z400a i så fall. Inte viktigt men det var han som började; "Chansen att förvärva..." Mäklar-lingo.
En Honda 250 från samma tid. Betydligt billigare med originallack. Långsamare ja, men risken att du hamnar vid samma rödljus på Storgatan som en Kawa 400 är minimal. Den som gasar fullt är en ocool loser i alla fall.
Det låg en annan Honda 250 från ca 79-80 på Blocket. Runt 9-10 000. Med en stor pakethållare gjord för en halvpall!
Var nog ett dödsbo som sålde. Lite olika prissättning på dessa coola glassmoppar.
Den coolaste av dom alla är en CB350 med trumma fram. Pris därefter. Kul att dessa har brytarspetsar (googla).
Min far var med i nån sån där artikel i Aftonblaskan som med stora bokstäver skrek ut något om nån lista med alla Lamborghini-ägare i Sverige. Han är bonde, och det var en traktor. Mycket trevlig att köra. Och han trollade flera bekanta när den var nyinförskaffad.Vore man bonde så skulle man väl köpt en Lamborghini traktor bara för att ha en Lambo.
Jag har förresten kört Porsche traktor.
Om man ser på Clarksons farm på tv så får man en bild av vad en Lambo-traktor är bra på och mindre bra på, i händerna på en klåpare då såklart.Min far var med i nån sån där artikel i Aftonblaskan som med stora bokstäver skrek ut något om nån lista med alla Lamborghini-ägare i Sverige. Han är bonde, och det var en traktor. Mycket trevlig att köra. Och han trollade flera bekanta när den var nyinförskaffad.
Det hjälper ju inte att han köpte en som är lite för stor heller.Om man ser på Clarksons farm på tv så får man en bild av vad en Lambo-traktor är bra på och mindre bra på, i händerna på en klåpare då såklart.
Haha, tänkte ungefär samma sak. Fixa den är en sak men med dagens bränslepris blir den ju galet dyr, sällan som i aldrig man har andra ärenden i Skellefte.Den skulle jag tagit bums, om den inte var 100 mil bort.
Ngt är fishy där. Det är en nog troligast en kreativt omlackad -82. Tror inte den finns som -84. -83 hade den guldeloxerade fälgar och lite snyggare ihåliga fotpinneplattor, förutom lackschemat.Den skulle jag tagit bums, om den inte var 100 mil bort.
Paradoxalt nog ändå den hoj jag haft mest kul med, egenskaperna till trots. Den var dock pålitlig och därtill extremt stryktålig, viket behövdes...Bara för priset och skicket kunde jag nästan åkt till Skellefteå och hämtat den där men polaren hade en bol d'or och den var fan inte rolig att köra.
När man ser utbudet på brittiska mc-auktioner så inser man vilket j-vla u-land vi lever i när det gäller motorintresse och MC i synnerhet...
Men 120 000 för en RD350 från -82 som var i behov av renovering?!?!?!?!
Enda anledningen att flytta till UK är tillgång till banor och intresset för hojar.När man ser utbudet på brittiska mc-auktioner så inser man vilket j-vla u-land vi lever i när det gäller motorintresse och MC i synnerhet...
Men 120 000 för en RD350 från -82 som var i behov av renovering?!?!?!?!
Tack älskling!Du kan få mitt renoveringsobjekt för halva priset kompis.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |