Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Jag såg den. En massa balla buzz words. Hur mycket ville du ha för den där femtontusenkronorsmotorcykeln sa du?!
Tror jag såg en likadan för 18 för ett tag sedan. En omlackad helblå ute för 22 å fem. Jag gillar dom. En fzr1000 för 25 låter bättre. Bra annonstext! Lite skumma gråa fält. Lack eller folie? Inte så bra bilder. Lägg på sadeln!

View attachment 467751
Fan så häftigt, hade en affisch på exakt en sån hela min tonårstid. Sattes upp på väggen när jag va 10år, 1992 och där satt den tills jag flytta hemifrån 9år senare20220101_010455~2.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Är man seriöst intresserad och någon som vill ta hand om den så går det nog att pruta en del. Som han typ skrev, priset är satt för att slippa alla kafferäjsare ?

Tycker den ser trevlig ut, även om det såklart hade varit ännu trevligare om den haft kvar originallacken. Om jag var ute efter en fikacykel så kanske jag skulle ge ett bud, men om man tänker att man ska behålla hojen ett tag spelar det väl egentligen mindre roll om den kostar 20, 30 eller 50k. Jag har förlorat mer pengar än så på i stort sett alla hojar jag ägt.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Den hojen var ute för något år sedan med samma text och samma pris. Ja den är mycket snyggare med originallacken. Undrar om det inte är Honda-blinkers på den.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Här är en tidig KZ400. Den fanns i blått liknande Kawa 900.
Billig hoj på den tiden.
Alla Z-modeller heter KZ i USA.
Nu verkar de ha svårt att uttala Z som t ex ZZ Top heter ju CC Top.
Notera den korta Amerika- bakskärmen. Eftertraktad på gamla Kawa 900-1000. Stod med som en usp i annonserna.
Den vita Kawa 400an har lång skärm och hastighetsmätare i km/tim. En Z400a i så fall. Inte viktigt men det var han som började; "Chansen att förvärva..." Mäklar-lingo.

En Honda 250 från samma tid. Betydligt billigare med originallack. Långsamare ja, men risken att du hamnar vid samma rödljus på Storgatan som en Kawa 400 är minimal. Den som gasar fullt är en ocool loser i alla fall.

Det låg en annan Honda 250 från ca 79-80 på Blocket. Runt 9-10 000. Med en stor pakethållare gjord för en halvpall!
Var nog ett dödsbo som sålde. Lite olika prissättning på dessa coola glassmoppar.
Den coolaste av dom alla är en CB350 med trumma fram. Pris därefter. Kul att dessa har brytarspetsar (googla). :)

image.jpegimage.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Här är en tidig KZ400. Den fanns i blått liknande Kawa 900.
Billig hoj på den tiden.
Alla Z-modeller heter KZ i USA.
Nu verkar de ha svårt att uttala Z som t ex ZZ Top heter ju CC Top.
Notera den korta Amerika- bakskärmen. Eftertraktad på gamla Kawa 900-1000. Stod med som en usp i annonserna.
Den vita Kawa 400an har lång skärm och hastighetsmätare i km/tim. En Z400a i så fall. Inte viktigt men det var han som började; "Chansen att förvärva..." Mäklar-lingo.

En Honda 250 från samma tid. Betydligt billigare med originallack. Långsamare ja, men risken att du hamnar vid samma rödljus på Storgatan som en Kawa 400 är minimal. Den som gasar fullt är en ocool loser i alla fall.

Det låg en annan Honda 250 från ca 79-80 på Blocket. Runt 9-10 000. Med en stor pakethållare gjord för en halvpall!
Var nog ett dödsbo som sålde. Lite olika prissättning på dessa coola glassmoppar.
Den coolaste av dom alla är en CB350 med trumma fram. Pris därefter. Kul att dessa har brytarspetsar (googla). :)
Riktigt snygga, de få som finns kvar är oftast välvårdade samlarex och inte billiga. Det roliga är att det här var mellanklasshojar på 70-talet, lämpliga för touring. En av dåtidens mc-tidningar gjorde ett resereportage med dessa, på med frugan, packning och dra ned till Tyskland. Tror det fanns en Suzuki 380cc 2-taktare inblandat också, mycket sällsynt idag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:tummenupp Vore man bonde så skulle man väl köpt en Lamborghini traktor bara för att ha en Lambo.

Jag har förresten kört Porsche traktor.
Min far var med i nån sån där artikel i Aftonblaskan som med stora bokstäver skrek ut något om nån lista med alla Lamborghini-ägare i Sverige. Han är bonde, och det var en traktor. Mycket trevlig att köra. Och han trollade flera bekanta när den var nyinförskaffad.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Min far var med i nån sån där artikel i Aftonblaskan som med stora bokstäver skrek ut något om nån lista med alla Lamborghini-ägare i Sverige. Han är bonde, och det var en traktor. Mycket trevlig att köra. Och han trollade flera bekanta när den var nyinförskaffad.
Om man ser på Clarksons farm på tv så får man en bild av vad en Lambo-traktor är bra på och mindre bra på, i händerna på en klåpare då såklart.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Den skulle jag tagit bums, om den inte var 100 mil bort.
Ngt är fishy där. Det är en nog troligast en kreativt omlackad -82. Tror inte den finns som -84. -83 hade den guldeloxerade fälgar och lite snyggare ihåliga fotpinneplattor, förutom lackschemat.

"Våga wobbla!", som det hette då. Enda mc jag s a s namnat. Ramlösa, hette den på förekommen anledning.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag hade en -79 900F, en blå..
Med den spagettigaffeln kan man snacka om skrämmande egenskaper.
Den hade också plastbussningar i svinglagring som höll en säsong.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
När man ser utbudet på brittiska mc-auktioner så inser man vilket j-vla u-land vi lever i när det gäller motorintresse och MC i synnerhet...

Men 120 000 för en RD350 från -82 som var i behov av renovering?!?!?!?!
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
När man ser utbudet på brittiska mc-auktioner så inser man vilket j-vla u-land vi lever i när det gäller motorintresse och MC i synnerhet...

Men 120 000 för en RD350 från -82 som var i behov av renovering?!?!?!?!
Enda anledningen att flytta till UK är tillgång till banor och intresset för hojar.
Tyvärr förstör vädret en del av det nöjet.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top