Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Cool! En sån hade jag för 22 år sedan ? Ball känsla när turbon hoppade in vid ca 6000 (om jag minns rätt) Minns att jag höll på att bli mos mellan en buss och en långtradare när bussen bytte fil för att släppa ut långtradaren från påfarten ? I 200 blås kröp jag ihop och la mig på mittlinjen när jag insåg att det inte var värt att bromsa ?

Tyvärr (eller tur nog) blev den stulen och inlöst pga skador.

Minns ej vad jag gav för den men tror att det var kring 20k.
””ej uppstartad
efter lack, det får du som köpare göra. ”

Attans, det där med att lacka om hojen ställer verkligen saker på sin spets, kommer den verkligen att starta nu när jag skruvat loss plastdelar och målat dem…

Behöver han hjälp att trycka på knappen?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
"Jag har aldrig startat den. Går den? Vet ej, troligtvis."

Ännu ett obegripligt "objekt". Varför inte starta den...? Känns som uttrycket "köpa grisen i säcken" är mer relevant än någonsin.

Det verkar finnas någon slags acceptans kring just Chopprar i nästan alla prisklasser, att det primära inte ligger i att den faktiskt startar. Men eftersom den var utlagd för halva priset så såldes den blixtsnabbt.

Edit: Fick feeling att nämna att just XS650 i princip egenhändigt startade hela trenden med att bygga om rackliga åttiotalare redan för tjugo år sen. Jag själv med nytt körkort -02 tänkte köpa en rundbanekaross från Omars SpeedShop till en XS650 just det året men de jävla rackliga hojarna kostade över 20.000:- redan då, och då ska man tänka på att det är en skithoj, men motorkonfigurationen påminner om Engelska förlagor och det räcker ibland
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det verkar finnas någon slags acceptans kring just Chopprar i nästan alla prisklasser, att det primära inte ligger i att den faktiskt startar. Men eftersom den var utlagd för halva priset så såldes den blixtsnabbt.

Edit: Fick feeling att nämna att just XS650 i princip egenhändigt startade hela trenden med att bygga om rackliga åttiotalare redan för tjugo år sen. Jag själv med nytt körkort -02 tänkte köpa en rundbanekaross från Omars SpeedShop till en XS650 just det året men de jävla rackliga hojarna kostade över 20.000:- redan då, och då ska man tänka på att det är en skithoj, men motorkonfigurationen påminner om Engelska förlagor och det räcker ibland
Motorn är läcker, men annonsen var märklig. Hade det istället stått "går bra, nybesiktigad", så kunde säljaren direkt lagt på 10' på priset. Men nu ville han tydligen bara bli av med den, och priset var ju rätt.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Har reservdelssituationen blivit bättre hos Aprilia sista åren?
Borde ju finna ett lite bättre utbud nu med nätet.


Dr Sadness... :pannkyss




Hojen står för övrigt på landsvägsdubbade Metzeler Karoo, med ovanligt mycket spik i för att vara landsvägsdubb.
Gammal bild? Eller något som ligger i garaget och kan prutas med i priset...?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kunde inte hålla mig så här på en lördag, och det är ju faktiskt en motorcykel.
Den här måste få ett hem. :hjarta
Ser helt original ut, och det finns extra prylar :tummenupp

View attachment 469474
Hmm, jag har en svåger i Ludvika som har samma namn som annonsören och som dessutom har fler fordon än han kan räkna. Jag kanske måste slå honom en signal imorgon och höra om det är han som är säljaren.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hmm, jag har en svåger i Ludvika som har samma namn som annonsören och som dessutom har fler fordon än han kan räkna. Jag kanske måste slå honom en signal imorgon och höra om det är han som är säljaren.
Kunde inte hålla mig så här på en lördag, och det är ju faktiskt en motorcykel.
Den här måste få ett hem. :hjarta
Ser helt original ut, och det finns extra prylar :tummenupp

View attachment 469474
Men.... om man VET att det bara är ett insugsgummi som läcker.... varför inte fixa det då? Fattar inte....
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Men.... om man VET att det bara är ett insugsgummi som läcker.... varför inte fixa det då? Fattar inte....
Det är väl mer regel än undantag att säljare påstår att det bara är något enkelt som kostar några tior att åtgärda, men ändå ”har de inte tid” att göra det själva.

Nu blev tydligen Chappyn såld oavsett, men jag ska ändå höra med svågern om det var han som sålde eller om det finns fler Jens i Ludvika. Känner dock att om det ha varit han så hade han fixat det innan försäljningen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top