Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det kallas för Tillgång och efterfrågan. Sätter man ett pris som köparen accepterar så är det ju rätt pris. Är det fel pris så får man behålla produkten... :)
Det verkar vara större efterfråga än tillgång när det gäller äldre hojar. Om det möjligen kan vara en kvardröjande "covid-effekt", alltså att folk p g a magert resande och uteliv har mer pengar på fickan än vad som är nyttigt. Nu ser man sig om efter nåt att spendera på, och då blir det gärna mc, båt, husvagn eller kanske en hundvalp?
Gamla hojar är ju såklart tuffare än nya. En gammal hoj i garaget signalerar att här bor en gammal biker eller "skinnknutte", medan en ny hoj oftast innehas av osäkra förstagångsköpare med nytaget mc-kort i fickan. Och hur ballt är det?
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Gamla hojar är ju såklart tuffare än nya. En gammal hoj i garaget signalerar att här bor en gammal biker eller "skinnknutte", medan en ny hoj oftast innehas av osäkra förstagångsköpare med nytaget mc-kort i fickan. Och hur ballt är det?

Det där tycker jag att man hör bland många yngre/nyblivna mc-förare. En ny hoj och ny utrustning signalerar nybörjare. Sen är det många som uppskattar enkelheten med en äldre hoj.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det där tycker jag att man hör bland många yngre/nyblivna mc-förare. En ny hoj och ny utrustning signalerar nybörjare. Sen är det många som uppskattar enkelheten med en äldre hoj.
Å de nya brukar säljas igen lika fort som vädret ändras för att de mest står stilla.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det skulle ju vara jättebra sålänge alla andra eventuella köpare var fattigare än jag. :näsblod
Så är det. Tyvärr verkar alla som förr var lagerarbetare eller brevbärare för en skitlön att numera ha blivit "affärsutvecklare inom Internet", "systemvaruanalytiker" eller "it-arkitekter" och tjänar en miljon om året. För dem är 25-30.000kr fikapengar, medan vi andra får spara två år för att få ihop detta kapital. Inte konstigt att det är ont om beg-hojar på Blocket ibland.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Köpte detta projekt förra helgen och insåg i stort sett omgående att jag inte hade någon större lust att fullfölja det. Men vad gör man när man har lagt 1000 spänn i handpenning och kört två timmar med lånat släp? Köper och försöker övertala sig själv. Det gick inte, så nu lägger jag ut hojen istället."

 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Köpte detta projekt förra helgen och insåg i stort sett omgående att jag inte hade någon större lust att fullfölja det. Men vad gör man när man har lagt 1000 spänn i handpenning och kört två timmar med lånat släp? Köper och försöker övertala sig själv. Det gick inte, så nu lägger jag ut hojen istället."



Ho ho ho - tre bilder på samma plats, där den ollonlila färgen skär sig duktigt mot den metallicblå bilen.

Killen vågar inte ens rulla ut raset till ljuset.
Men, vi ser ändå att framdäcket sitter upp och ner.

GT 750 - en av få pendlingsdugliga Kawasakisar genom kardandrift.

Verkligen rätt objekt att börja kapa ner till bobberscrambler och sätta cykelsadelöverdrag på. Verkligen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ho ho ho - tre bilder på samma plats, där den ollonlila färgen skär sig duktigt mot den metallicblå bilen.

Killen vågar inte ens rulla ut raset till ljuset.
Men, vi ser ändå att framdäcket sitter upp och ner.

GT 750 - en av få pendlingsdugliga Kawasakisar genom kardandrift.

Verkligen rätt objekt att börja kapa ner till bobberscrambler och sätta cykelsadelöverdrag på. Verkligen.
Skulle aldrig köpa ett "projekt" som någon annan insett att han inte kommer kunna knyta ihop och få att rulla eller klara en besiktning. Riktigt surt att börja grotta med, om man inte har extremt tråkigt och gott om tid.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ho ho ho - tre bilder på samma plats, där den ollonlila färgen skär sig duktigt mot den metallicblå bilen.

Killen vågar inte ens rulla ut raset till ljuset.
Men, vi ser ändå att framdäcket sitter upp och ner.

GT 750 - en av få pendlingsdugliga Kawasakisar genom kardandrift.

Verkligen rätt objekt att börja kapa ner till bobberscrambler och sätta cykelsadelöverdrag på. Verkligen.

Hmm, jag brukar ju vara rätt förstående för andra klåpares visioner, men den där gör till och med mig irriterad. Och hur fan tänkte säljaren när han lade handpenning och åkte två timmar för att hämta hem den? Tyckte han verkligen att den var för fin för att inte slå till på direkt?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Bobber, scrambler...alla verkar vilja bygga, men få vill avsluta bygget och ännu färre vill äga en. Många färdiga och halvfärdiga byggen på Blocket, och inte någon större efterfrågan. Ingen som vill ha en "cool" bobber, som någon annan har byggt, att puttra runt med i sommar..?
Jag funderar rent allmänt på deras existensberättigande?
Vem fan kör runt på dom, ser ju helt oanvändbara ut även dom välbyggda!
Kanske för att jag bor norr om Gävle som jag är snedvriden, men en sådan skapelse skulle inte få många timmar bakom styret av mig :va
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top