Väldigt mycket hoj för dom pengarna, var ju världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300.Det är en bra tid att köpa tidiga sporthojar. I mitten av 90-talet hade jag en FZR1000 -87 och en kompis hade en likadan -89 som den i annonsen.
View attachment 471177
Väldigt mycket hoj för dom pengarna, var ju världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300.
Jo det finns många 80 och 90-tals sporthojar ute för nästan inga pengar alls. Så det är nog någon sådan som blir mitt nästa inköp.Det är en bra tid att köpa tidiga sporthojar. I mitten av 90-talet hade jag en FZR1000 -87 och en kompis hade en likadan -89 som den i annonsen.
View attachment 471177
Skrev väll aldrig att den är snabbare? skrev väll att den "" Var världen snabbaste hoj när den kom? den e jhu lite långsammare än thunderacen som efterträdde fzr men dom delar motor acen därimot skall ju göra 275km enligt manual.
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
275 + 15... ?Väldigt mycket hoj för dom pengarna, var ju världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300.
Jag minns att jag skrämde upp min i 250 km/h (på mätaren) en gång. Det hade jag definitivt inte gjort idag, men som 22-åring hade man inte samma konsekvenstänk.
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
Nä, du skrev "världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300" och jag poängterade att den inte gör 275+ km/h eller 300 km/h då drevningen inte tillåter det även om man drevar om den.Skrev väll aldrig att den är snabbare? skrev väll att den "" Var världen snabbaste hoj när den kom? den e jhu lite långsammare än thunderacen som efterträdde fzr men dom delar motor acen därimot skall ju göra 275km enligt manual.
Nå oavsett så är min Ace världens bästa o snålaste hoj som skådats? du är inte rätt troende det är därför du går på teknikaliteter, men gud förlåter även detta så även jag, köp en dom är bättre än säkert 95% klarar av att ta ut ur dom,. Iallafall jag?Nä, du skrev "världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300" och jag poängterade att den inte gör 275+ km/h eller 300 km/h då drevningen inte tillåter det även om man drevar om den.
Tog endast upp de andra som exempel.
Jag har inget emot Yamahas på något sätt eller FZR/Thunderace. Skulle gärna äga en någon gång bara för att jag gillar alla hojar
Men några ärliga 275 km/h kommer de inte göra hur mycket man än gillar hojen.
Det är väl lite som Blackbirden när den kom. Det pratades om att den skulle göra över 300 km/h. Drevningen sätter stopp vid 297 km/h om den skulle orka mätaren ut på rätt växel. Det gör den inte, utan den toppar väl som mest 278 km/h original oavsett vad ägarna säger om den.
Nu gör du ju en Ebba Bush och tolkar om det du själv först skrev ?Jag glömde att skriva dom andra hojarna ökade till 300 inte fzr eller någon annan Yamaha i den tidseran.
-1 fram och +2 bak och du får en hoj med lägre toppfart.... var tvungen att säga det
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
Skyller på min dyslexi, o 660 gör väll typ 160.Nu gör du ju en Ebba Bush och tolkar om det du själv först skrev ?
Fråga mig bara inte vad min XTZ660 toppar. För det vägrar jag svara på ? ?
I nedförsbacke med vinden i ryggen ?Skyller på min dyslexi, o 660 gör väll typ 160.
Men hastighetsmätaren visar mer! Om man nu har givaren på utgående axel.-1 fram och +2 bak och du får en hoj med lägre toppfart.... var tvungen att säga det
Lite tokmax över den, meen. 44?Visserligen inte Blocket.
Men vem sa att gamla sporthojar inte har bra andrahandsvärde? ??? Spana in den här. Snygg var den också!
Visserligen inte Blocket.
Men vem sa att gamla sporthojar inte har bra andrahandsvärde? Spana in den här. Snygg var den också!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |