Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu blev Tammers inlägg citerat utan att det var meningen, men iaf så kostade den där Kymcon mellan 8 och 12 tusen i många år. Det finns fulare (CF Moto nånting ) men tillräcklig ful för att aldrig aldrig någonsin vara värd 39 tusen???? Möjligen i Zombieapokalypsens slutskede
Alla de där kinakopiorna (CF Moto) spelar i samma kategori utseendemässigt, särskilt de häftiga med glidarstuk...jag har försökt övertyga mig själv att prislappen överbryggar alla estetiska problem, men tyvärr...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är blocket lite extra trögt i år eller har MC säsongen inte riktigt vaknat? Försöker kränga min gamla Yamaha och har vad jag tycker rätt bra pris / utrustning.

Någon som kan bekräfta?
Kan ju påverka försäljningarna på Blocket att det är typ 2-5-° varje morgon. jag o acen åker till jobbet ändå.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är benägen att hålla med. Det såg bra ut ett tag, men nu har det stannat av. Klent utbud, och inte många vill köpa till de priser som begärs. Det verkar finnas en skillnad mellan vad säljarna tycker deras hojar är värda och vad köparna vill ge.
Något har hänt i öst.
Vanliga människors köpkraft har minskat REJÄLT.

Att begära sju månadslöner för en 27 år gammal motorcykel, kanske inte lockar många köpare.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Något har hänt i öst.
Vanliga människors köpkraft har minskat REJÄLT.

Att begära sju månadslöner för en 27 år gammal motorcykel, kanske inte lockar många köpare.
Det är väl framförallt säljarnas förväntningar som ökat. Hojar som för några år såldes för 7-8000 kr ökade under "pandemiåret" 2020 till 10-12000kr, och har nu hamnat på 17-18000kr. Som mina favoriter, 250-400cc från tidigt 80-tal. Så mycket har inte lönerna ökat under den tiden...
Då blir det lite trögt på Blocket.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det är väl framförallt säljarnas förväntningar som ökat. Hojar som för några år såldes för 7-8000 kr ökade under "pandemiåret" 2020 till 10-12000kr, och har nu hamnat på 17-18000kr. Som mina favoriter, 250-400cc från tidigt 80-tal. Så mycket har inte lönerna ökat under den tiden...
Då blir det lite trögt på Blocket.

Gläd dig.

Kanske normaliseras priserna igen, och rika jävlar som försökt profitera på situationen står med garaget fullt i skrot dom måste bita ihop och köra med, eftersom dom är alldeles osäljbara på den tänkta nivån.

...eller också är folk bara hemma denna veckan och snickrar på plakat och gör sig redo att tåga under sovjetröda fanor och proklamera kärnvapenfria zoner i sina trädgårdar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Gläd dig.

Kanske normaliseras priserna igen, och rika jävlar som försökt profitera på situationen står med garaget fullt i skrot dom måste bita ihop och köra med, eftersom dom är alldeles osäljbara på den tänkta nivån.
Ain't gonna happen...
Folk är alldeles för rika för att behöva sälja. Och det är hela problemet, får man inte det man begär så skiter man i det och låter hojen stå. Det har blivit en statusgrej, det handlar inte om pengarna längre. Och alla vet att hojen är ännu mer värd nästa år, eller hur?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nänä, nu går räntorna upp till normalare nivåer och då ska bostaden räddas så snart hittar man japanska småkubikare på varenda loppis.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Ain't gonna happen...
Folk är alldeles för rika för att behöva sälja. Och det är hela problemet, får man inte det man begär så skiter man i det och låter hojen stå. Det har blivit en statusgrej, det handlar inte om pengarna längre. Och alla vet att hojen är ännu mer värd nästa år, eller hur?
Åas är det väl bara att acceptera att det är dyrare än för ett par år sedan? Det är alltid marknaden som styr.

Men som nån nämnde, det har hänt nåt i öst som vi inte vet var det slutar men tror att det initialt bara påverkar dyrare hojar än vad du verkar vara intresserad av.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vettigt pris, verkligen. Men hur är BMW, är kvaliten i klass med japanarna? BMW hade inte det bästa rykte förr i tiden när det gäller hojar vad jag minns.
Jag tror att det där är det bästa du kan hitta i den prisklassen och att du inte redan är i Österåker gör att du missar en möjlighet till.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vettigt pris, verkligen. Men hur är BMW, är kvaliten i klass med japanarna? BMW hade inte det bästa rykte förr i tiden när det gäller hojar vad jag minns.

Det där är en trevlig och ganska vuxen hoj med en nästan helt vibrationsfri Rotaxsnurra.

Förvisso inget vilddjur men en oerhört bra bruksmoppe. För 12 lakan… jisses.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ain't gonna happen...
De hojarna du är spekulant på är inte statusprylar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror att det där är det bästa du kan hitta i den prisklassen och att du inte redan är i Österåker gör att du missar en möjlighet till.
Den här skulle jag ha köpt direkt om det varit i Stockholmstrakten, hade passat perfekt för mig. Tyvärr på Gotland...
Jag hade en sån ett par veckor, som jag lånade av en bekant. En riktigt trivsam och duglig brukshoj som funkar till det mesta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Helt klart finns det två kategorier av säljare. De som vill sälja och sätter ut ett lockande pris, och de som har bestämt vad de vill ha och därmed har väldigt svårt att bli av med sin "pärla". Tyvärr är de senare de dominerande på Blocket.
Helt klart finns det flera kategorier köpare också...

Dom som köper och dom som gnäller på att deras skambud nekas.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka