Dagens Blocket! (mc-relaterat)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hur tänker man som säljare här? Jag tror ju att det handlar om en sporthoj (Suzuki?) men de allra, allra flesta som scrollar förbi annonsen med rubriken "Intressekoll k4" har liten chans att förstå vad det rör sig om. För dem är ju inte lätt att veta om de är intresserade av en "k4".

1651405628944.png

Så, låt oss googla!
1651405692289.png
Nja... kanske inte. Vi fortsätter!

1651405744946.png
Hmmmm... knappast det här heller. Nya försök!

1651405855367.png
Nähä, det är nog inte rätt heller.
Det verkar vara svårt att veta om man är intresserad av en K4. Vilket leder oss tillbaka till - hur tänkte säljaren? Finns han eller hon här på SH?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur tänker man som säljare här?

Inte alls förmodligen, jag skulle vilja att det fanns en plugin till blocket man kunde installera som skickar ut ett förskrivet meddelande om att man inte är intresserad till alla som har "Intressekoll" i sina annonser.

"Intressekoll" kan översättas till "Jag vill inte sälja men jag lägger ut saker till hutlösa överpris så jag ändå kan skratta hela vägen till banken om någon nappar"

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Hoj
Zephyr 750
Skriv i sökfältet "EJ intressekoll" så slipper ni såna annonser!

T.ex.

Yamaha MT-09 EJ intressekoll

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skriv i sökfältet "EJ intressekoll" så slipper ni såna annonser!

T.ex.

Yamaha MT-09 EJ intressekoll

Det vore mycket roligare om man kunde ställa in ett automatspam-svar till alla som någonsin använder ordet "Intressekoll" i sina annonser.

Kunde man sedan få ett tusental användare av blocket att ställa in att skicka det så kanske otyget skulle upphöra

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Ha ha ja jävla vilka tomtar. Om man söker på mc och intressekoll på Blocket. Folk tar då i ordentligt ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Skönt att lillhondan är "bestickningsbefriad" så man inte hamnar i klammeri med rättvisan.
Jag hade en 900F i den färgkombinationen, undrar om det skulle kännas lika kul med denna.
För 3000:- hade jag provat.

Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Skönt att lillhondan är "bestickningsbefriad" så man inte hamnar i klammeri med rättvisan.
Jag hade en 900F i den färgkombinationen, undar om det skulle kännas lika kul med denna.
För 3000:- hade jag provat.
Det är exakt vad jag påpekat tidigare. Ett tag funderade jag på att bjuda 8000kr för denna, men sådana bud brukar inte ens besvaras. Säljaren anser tydligen att detta är ett eftertraktat samlarobjekt och vill ha betalt därefter.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
14500kr för en CB250 som gått 6500mil. Rejäl prislapp, även frånsett att detta är den tristaste hoj som skådats. 27 Hk på en hoj som väger 170kg. Gissar att den blir kvar på Blocket ett tag.
Ser ut som en fin liten hoj, till och med prisvärd skulle jag säga. Jämfört med valfri Puch Dakota eller liknande för 50000 som är helt uppåt väggarna.

Tammer, har du provat att lägga ut en köpes-annons? Jag har själv en del saker som jag skulle vilja sälja egentligen (ingen mc dock), men när det är för lågt värde i det känns det som lite för mycket jobb för det utan att få så mycket tillbaka i pengar, så jag struntar i det. Det finns säkert hojar i garagen som inte har kommit ut på annons alls, men som bara står i vägen. Ser man en köpesannons kan det räcka för att trigga igång säljesprocessen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
14500kr för en CB250 som gått 6500mil. Rejäl prislapp, även frånsett att detta är den tristaste hoj som skådats. 27 Hk på en hoj som väger 170kg. Gissar att den blir kvar på Blocket ett tag.
Du skulle alltså bjuda 8000 för den tristaste hoj som någonsin skådats?

Varför inte dubbla pengarna och köpa någonting lite skamfilat men roligt?

Vi vet att du inte har råd, du behöver inte skriva det till varje länk.

Om man tittar på hojar runt 50 tusen så är det lika många i den prisklassaen som försöker ta ut överpriser, eller i 100tusen klassen, eller i 25 tusen klassen.
Det är inget unikt för hojar i 10 tusen kronors klassen.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Vi vet att du inte har råd, du behöver inte skriva det till varje länk.

Om man tittar på hojar runt 50 tusen så är det lika många i den prisklassaen som försöker ta ut överpriser, eller i 100tusen klassen, eller i 25 tusen klassen.
Det är inget unikt för hojar i 10 tusen kronors klassen.
Efter valet -22 när miljöpartiet är näst största parti efter SD kommer 250cc vara max du får ha om den inte är el.
Så köp nu och var en riktig "prepper".

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Efter valet -22 när miljöpartiet är näst största parti efter SD kommer 250cc vara max du får ha om den inte är el.
Så köp nu och var en riktig "prepper".

Då gäller det bara att hitta den vassate 250cc tvåtaktaren för gatbruk då...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Skamfilat blir lätt ett reparationspbjekt. "Roligt"? Jag åker hoj för avkoppling och frihetskänsla.och är inte ute efter roliga hojar. 8000kr vore helt ok för en oattraktiv 250cc eftersom jag är utan hoj för tillfället. Det är jag säkert inte ensam om, dessa annonser brukar bli långliggare på Blocket.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skamfilat blir lätt ett reparationspbjekt. "Roligt"? Jag åker hoj för avkoppling och frihetskänsla.och är inte ute efter roliga hojar. 8000kr vore helt ok för en oattraktiv 250cc eftersom jag är utan hoj för tillfället. Det är jag säkert inte ensam om, dessa annonser brukar bli långliggare på Blocket.

Så en hoj för 16tusen med repig tank och dålig sadelklädsel skrämmer dig mer än en hoj för 8 tusen som ser bra ut?
Även om den senare är tråkig att åka omkring på?

Ett lackstift kostar en 50 lapp, och en sadel kan man köpa när det dyker upp en.
Tills dess kan man laga sadeln med en lapp eller tejp och använda hojen ändå.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin