Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske lika bra att passa på. Med den prisutveckling som är nu kommer gamla 400cc snart passera 30.000kr-nivån. Då kommer intresset att vändas mot 250-hojar istället...
Enstånkor och 125cc har för länge sedan blivit åtråvärda samlarobjekt och är inte längre prisvärda.

Har du någon slags autism diagnos?

Du upprepar ditt mantra hela tiden, får inget medhåll och upprepar det fler gånger?

Du tror och tycker (i din värld) att si ska kosta så, att viagra 250 och 500 är otroligt åtråvärda, att alla vill ha en massa små hojar och att dom har blivit tokdyra.
Du har upprepad det hela tiden, och får inget medhåll.

Du säger att folk begär överpriser och aldrig får sina hojar sålda, ändå är det folk i den här tråden som vill köpa men hinner inte med för att dom säljs så fort

Är det inte enklare att du accepterar att du har fel, titta på blocket vad hojarna säljs för och accepterar att det är vad dom är värda.

Vad du tycker är inte vad världen centreras runt.
Vad du tycker är lika mycket värt som det katten gräver ner i lådan.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har du någon slags autism diagnos?

Du upprepar ditt mantra hela tiden, får inget medhåll och upprepar det fler gånger?

Du tror och tycker (i din värld) att si ska kosta så, att viagra 250 och 500 är otroligt åtråvärda, att alla vill ha en massa små hojar och att dom har blivit tokdyra.
Du har upprepad det hela tiden, och får inget medhåll.

Du säger att folk begär överpriser och aldrig får sina hojar sålda, ändå är det folk i den här tråden som vill köpa men hinner inte med för att dom säljs så fort
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Har de legat ute ett par veckor vid det här laget så blir de inte sålda. Bjud vad du tycker dem är värda.? Ganska mkt körtid du slösar bort om vad som i sammanhanget är skitpengar...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Men, du är ju inte intresserad av Viragos, varför håller du koll på dem?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Högst sannolikt att det är så, därför finns det ingen mening med att vänta om man vill ha den.
Jag tror att många som köper dom "attraktiva" hojarna idag köper dom för att dom vill ha dom, inte för att göra pengar på dom.
Visst kostar dom lite pengar, men det är ju en spottstyver jämfört med en ny hoj, och så får man någonting som man kan titta på, och drömma sig bort med.
Så varje hoj som säljs gör att det finns en mindre till förfogande på marknaden, och är man som jag så kommer den förmodligen inte ut igen förren jag viker ihop mig.
Och det gör att dom fina säljs först, och dom som följer med i kölvattnet får lite draghjälp med priset även om dom inte var i det bästa skicket.
Så att vänta......ja....kan ju funka om du har oerhört tur, men när du dessutom helst vill ha den på promenadavstånd så minskar ju sannolikheten.
Men lycka till, hur som helst i dina val.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Men, du är ju inte intresserad av Viragos, varför håller du koll på dem?
Den sticker ut i sammanhanget. Eftersom det finns så många av dem på Blocket är de bra som exempel om man vill påvisa något. Dessutom ligger de i den prisklass jag har råd med.
Jag skulle förstås kunna köpa en också, men inte för 25000kr.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den sticker ut i sammanhanget. Eftersom det finns så många av dem på Blocket är de bra som exempel om man vill påvisa något. Dessutom ligger de i den prisklass jag har råd med.
Jag skulle förstås kunna köpa en också, men inte för 25000kr.
Jag har som sagt sett dem ligga och ruttna på blocket för 20-25000 i flera år. Det är möjligt att de senaste åren några stackare köpt dem och insett att det är rent skräp och nu försöker sälja av dem för ungefär samma pris och lägga pengarna på semestern i Thailand eller på Mallis istället.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har de legat ute ett par veckor vid det här laget så blir de inte sålda. Bjud vad du tycker dem är värda.? Ganska mkt körtid du slösar bort om vad som i sammanhanget är skitpengar...
Jag har prövat med en måttlig prutning ibland. Verkar inte fungera i dagens läge, som sagt. Säljarna behåller hojen och försöker i höst igen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag tror att det finns två typer av säljare av hojar i den lägre prisklassen.

Antingen vill man bli av med hojen för att den tar plats i garaget och då är man kanske mindre känslig för prutning då man tröttnat på att den står i vägen och bara vill bli av med den.

Den andra typen är en säljare som egentligen inte bryr sig om hojen blir såld eller inte då den varken står i vägen eller kostar pengar där den står. Den säljaren kommer aldrig släppa hojen under annonserat pris då pengarna inte medför någon märkbar skillnad i vardagen.

Antalet personer som ser Viragos och CB250 som investerings- eller samlarobjekt tror jag är försvinnande lågt, oavsett hur många gånger vissa lägger fram den teorin.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag har också börjat hålla koll efter en 2t 125 bara på kul, vilka var vassast?
(vilka orkar släpa på en tjock gubbe)
Normalbyggde brodern marschade 140-150 med skjuts på med sin rd125lc ypvs -82. Jag vet för vi körde mycket ihop. Jag hade rd350lc -82 utan ypvs. Min hade gladare glädjemätare än hans. Borde iaf bli norr om 140 kg med utrustning och ständig packning. Allspeed och större munstycke som enda mod. Gick norgesemester och pendlades friskt mellan Ystad och v blekinge. Otroligt driftsäker. Den lasten borde gott och väl motsvara herrn, om det nu var just den "tjocke gubben" som åsyftades?
Vad visste vi om maintenance då? Näste ägare ökade till 170 cc och då visade sig sexans drev vara rensat efter alla bråttomtouringmil. Vi borde nog bytt olja i lådan nån gång...


Som han säger, "då öppnades världen!"

Edit, epilog;
Den lever fortfarande, flera gasglada tonåringar senare. Dock ett tillbakadraget liv men luftas då och då av vildhjärnor på grusvägar där inga poliser finnes.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den lasten borde gott och väl motsvara herrn, om det nu var just den "tjocke gubben" som åsyftades?
Ja, det är inte av högmod jag räknar mig själv som två...

Ja, NS 125an som jag repade upp och besiktade åt farsan orkade också med.
Den upptäckte vi dock att det satt en eftermarknadscylinder från någon känd trimfirma på,
någon som hade kört 125 på den tiden trodde att det fanns 160 eller 180cc cylinder till den från det fabrikatet
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top