Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En sån där hoj bygger man för att man vill ha en själv, specad exakt så.

I många Kawa-fanatikers ögon har han förstört en klassiker.

Jah tycker ju inte att H2 är speciellt snygg orginal, och trim är ju alltid roligt, men då är jag ju inte beredd att betala hysteriska pengar för en trimmad H2 heller.

Pricken över i är ju lacken, som varken var modern eller retro, varken snygg eller diskret...
Jag hade nog faktiskt föredragit den i den fula orginal-lacken

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, varför inte sälja den besiktad? Hade höjt värdet och attraherat fler seriösa.
Finns alltid minst en hake, tydligen.

Jag är inte jätterädd för att köpa en obesiktad hoj om den står nära till, jag kan ju kolla styrlager/hjullager/gaffel/bromsar/belysning osv själv, på plats, för att se om det är något som behöver åtgärdas.

Men står hojen långt bort så skiter man kanske i den när den inte är besiktad för att inte åka på en nit när man kommer dit och den är tokslut och elsystemet kräver att man lyfter på tanken och skakar på elhärvan för att vänster blinkers ska fungera.
Dessutom blir det ju mycket lättare om man kan köra den hem om det blir affär.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sluta nu, snart är alla hojar jag har på bevakning på Blocket med i den här tråden, jag vill inte ha konkurens ifall jag vill skambjuda på något.
Haha, det är fördelen med att bo uppe i skogen, det är inte så många här som konkurerar om hojarna på blocket.
(sen ska jag ju egentligen inte ha någon fler)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Sluta nu, snart är alla hojar jag har på bevakning på Blocket med i den här tråden, jag vill inte ha konkurens ifall jag vill skambjuda på något.
Skambud funkar inte, eftersom ingen behöver sälja egentligen. Får man inte rätt pris behåller man hojen. Hellre än att gå ned några tusen i pris så får den stå kvar i garaget, så är det bara.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Han låter väldigt sugen på att sälja.. ett kort iaf är inte mycket begärt
Formuleringar är helt underbara. Köparna ska verkligen be om att få köpa, annars får det vara.

"Den står en bit in i ett garage så jag kommer inte åt mätarställning eller att kunna ta bilder i nuläget". (Vad jobbigt det blev nu...)
"Framstöttorna (?) läcker en aning och behöver nya packningar men i övrigt tror jag att den är rätt OK"
"Givetvis kan jag ta bilder och skicka men då vid genuint intresse"
Och så slutklämmen som ingen köpare kan motstå:
"Ge mig ett bud jag inte kan motstå annars får den stå kvar till nästa generation."

Ja men du, då får den nog bli kvar i ditt garage...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Blocket fylls på med nya objekt i en allt snabbare takt, medan köparna verkar lysa med sin frånvaro. Av någon anledning verkar många säljare vara av den uppfattningen att deras objekt är värda dubbelt så mycket som de var för två-tre år sedan, en uppfattning som inte verkar delas av potentiella köpare.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Blocket fylls på med nya objekt i en allt snabbare takt, medan köparna verkar lysa med sin frånvaro. Av någon anledning verkar många säljare vara av den uppfattningen att deras objekt är värda dubbelt så mycket som de var för två-tre år sedan, en uppfattning som inte verkar delas av potentiella köpare.

U sure know how to pick 'em...

20 papp har väl varit enhetspriset för en vettig Virago under typ 15 år?

...som dom annonseras för, alltså.

Summan dom verkligen säljs för är mer privat.

Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
U sure know how to pick 'em...

20 papp har väl varit enhetspriset för en vettig Virago under typ 15 år?
Säljarna verkar ju tycka det, ja. Men med överflödet av dessa hojar på Blocket, varav en majoritet blir liggande vecka efter vecka, så verkar det inte vara det rätta priset för dem. Omdömen här på Sporthoj är inte heller så smickrande för dessa hojar: "fula, klena, svårkörda" etc etc, vittnar inte om att det skulle var några eftertraktade hojar.

Skulle jag sälja en skulle jag lägga ut den för 12-15000kr beroende på skick, och sannolikt få den såld ganska kvickt. Men många resonerar tydligen inte så...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år