Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
" Slösa inte med min tid..........." en attityd som inte känns okej i min mening,
En kollega tyckte inte det räckte med en mobilfilm för att lägga bud på en lägenhet i Stockholms innerstad och tappade intresset när hon hade sett den. Då tyckte mäklaren att det var "synd att hon slösat bort tid för båda två".
Det är väl för låg provision för att tvingas lägga en halvtimme på jobbet.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hon värderar säkert sin tid väldigt högt vilket är vanligt idag då man kollar blocket.
" Slösa inte med min tid..........." en attityd som inte känns okej i min mening, sagt utan att veta hur dryga vissa kan bli som ringer på annons.
Vissa skriver ju en hel artikel om hojens egenskaper, hur kul den är att köra och sånt. För min del räcker det med pris, körsträcka, besiktigad, och eventuellt skick på däcken, eventuella skavanker eller "går bra".

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ombyggd Yamaha r1 street fighter. En riktig street fighter av den första modellen. Bra stuk och går bra i både motor och låda. Fräsch för sin ålder men finns såklart detaljer man kan jobba på om man vill. Har precis besiktigat hojen och den är redo för gatan. Halvförsäkring går på ca 7000kr / år så relativt billigt för att vara sporthoj. *Obs* Detta är en riktig go leksak för den som gillar adrenalin och den reser sig på växlarna med endast gas. Information: - Bra fram och bak däck - Fräsch kedja - Bra drev - Rostfritt Mivv helsystem (Gött ljud) Delar som medföljer: - Snyggare framlampa - Extra styre - Extra handtag - Original ljuddämparen och rör - Packboxar och skrapare (framgaffen) Det är ett mindre läckage i vänster gaffel men det medföljer nya packningar som jag nämner ovan till den nya ägaren. Kan även tänka mig ett byte, mot något roligt, vattenskoter eller kom med förslag.

reser den sig på gas mer än 2:an är jag imponerad. kanske turbo på hojen ?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ombyggd Yamaha r1 street fighter. En riktig street fighter av den första modellen. Bra stuk och går bra i både motor och låda. Fräsch för sin ålder men finns såklart detaljer man kan jobba på om man vill. Har precis besiktigat hojen och den är redo för gatan. Halvförsäkring går på ca 7000kr / år så relativt billigt för att vara sporthoj. *Obs* Detta är en riktig go leksak för den som gillar adrenalin och den reser sig på växlarna med endast gas. Information: - Bra fram och bak däck - Fräsch kedja - Bra drev - Rostfritt Mivv helsystem (Gött ljud) Delar som medföljer: - Snyggare framlampa - Extra styre - Extra handtag - Original ljuddämparen och rör - Packboxar och skrapare (framgaffen) Det är ett mindre läckage i vänster gaffel men det medföljer nya packningar som jag nämner ovan till den nya ägaren. Kan även tänka mig ett byte, mot något roligt, vattenskoter eller kom med förslag.

Kanske ned-drevad

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hon värderar säkert sin tid väldigt högt vilket är vanligt idag då man kollar blocket.
" Slösa inte med min tid..........." en attityd som inte känns okej i min mening, sagt utan att veta hur dryga vissa kan bli som ringer på annons.
De senaste två försäljningarna jag gjort på blocket har jag nyttjat samma tanke.

Men inte i annonstext. Utan i chatten innan försäljning innehållande fraser i stil med "för att spara både din och min tid kan jag redan nu tala om att jag inte går ned i pris." Ett vänligt språk och hövliga svar uppskattas av vettiga spekulanter.

Slapp prut och fick saker sålda på under en vecka. Tilläggas kan göras att jag prissätter rimligt för både mig och köpare. Kanske mest för köpare men lagerkostnad är också en utgift resonerar jag.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Förgasarhästar vet du. :hojraket

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Cagiva mito 125 EV https://www.blocket.se/annons/gotland/cagiva_mito_125_ev/100941514

Märkligaste annonsen på länge.
Den måste ju stått i en lokal som brunnit, men inte ett ord om det i annonsen.
Den skurna motorn som nämns i annonsen känner jag är det minsta problemet för en eventuell köpare. ?Screenshot_20220520-100740.jpgScreenshot_20220520-100753.jpgScreenshot_20220520-100726.jpg

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Det är ju ändå skrivet med glimten i ögat, tror inte att han på alvar tror att han får 8000:-

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den där Miton har stått på lagret på en skitig industri, med vevhuset öppet...

Jag vill ha den, men inte till det priset, för där blev ett litet jobb helt plötsligt en helrenovering.

Att tanken är smutsig och full med fågelskit bryr jag mig inte mycket om, det går att tvätta (kan dock vara inbrända fläckar efter fågelskiten) med med det dammtäcket på den, hur mycket skit är det inte i vevhuset?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Cagiva mito 125 EV https://www.blocket.se/annons/gotland/cagiva_mito_125_ev/100941514

Märkligaste annonsen på länge.
Den måste ju stått i en lokal som brunnit, men inte ett ord om det i annonsen.
Den skurna motorn som nämns i annonsen känner jag är det minsta problemet för en eventuell köpare. ?View attachment 472074View attachment 472075View attachment 472076
Sådär ser alla hojar ut på Västra Gotland, räcker att parkera över dagen

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Den där Miton har stått på lagret på en skitig industri, med vevhuset öppet...

Jag vill ha den, men inte till det priset, för där blev ett litet jobb helt plötsligt en helrenovering.

Att tanken är smutsig och full med fågelskit bryr jag mig inte mycket om, det går att tvätta (kan dock vara inbrända fläckar efter fågelskiten) med med det dammtäcket på den, hur mycket skit är det inte i vevhuset?
Sugen men ändå inte? Åhhnej vad jobbigt att lyfta ur en handbollsstor motor, klyva och blåsa ur vevhuset..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sugen men ändå inte? Åhhnej vad jobbigt att lyfta ur en handbollsstor motor, klyva och blåsa ur vevhuset..
Nej, det är inte ett stort jobb, men det är långt ifrån det lilla jobb det hade varit om den hade stått med den skurna cylindern påmonterad...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nej, det är inte ett stort jobb, men det är långt ifrån det lilla jobb det hade varit om den hade stått med den skurna cylindern påmonterad...
Man behöver inte ens lyfta ut den, dra ut 2 st bultar så ramlar den i golvet:banana

Men janä, det hade ju varit skönare om cyllen satt på de senaste åren, helt klart.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka