En stor husvgan på den sen ?Jag har sett denna, så nu måste ni det också.
Det är rika samlare som övervärderar sina hojar och hellre låter de stå i garaget än sälja för vad de egentligen är värda. Alla vill ha en statuspryl i garaget och där passar en 40 år gammal hoj i 20-30 tusenkronorsklassen in som grädden på moset i deras lyxtillvaro.Nu händer det grejor på Blocket, många nya annonser varje dag. Undrar vem som köper alla 40 år gamla radfyror med tvåtusen mil på mätaren? Antagligen folk som jag, som gärna vill ha en motorcykel men snart upptäcker att man inte har någon användning för den. Efter två år i garaget säljs den vidare med ytterligare 50 mil på mätaren. Sen går det ett par år tills suget efter hoj blir övermäktigt, och sen börjar det om igen...
Det är rika samlare som övervärderar sina hojar och hellre låter de stå i garaget än sälja för vad de egentligen är värda. Alla vill ha en statuspryl i garaget och där passar en 40 år gammal hoj i 20-30 tusenkronorsklassen in som grädden på moset i deras lyxtillvaro.
Exakt så. Status med en rostig cb400. Det är sen gammalt.Mellan ´Rollsen och Murceilagon? Framför eller bakom åkgräsklipparen som kostar tio gånger så mycket?
Nja, en Honda cb750 -67 är en klassiker som alla hojintresserade känner till. En sån vill alla ha i garaget, och om dessa inte går att få tag i kommer 650cc och 400cc twinar från 80-talet att bli intressanta. Precis som alla enstånkor stiger i värde när gamla XL500 blivit ouppnåeliga för de flesta.Mellan ´Rollsen och Murceilagon? Framför eller bakom åkgräsklipparen som kostar tio gånger så mycket?
Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.Knyter ju lite mer an till det där med att modifiera engelska stånkor och twinnar. Vad säger forumets kawaltdfanbärare, tro?
Den har ett både nätt och någorlunda (nåja) funktionellt scramblerstuk.
Är inte något större fan av customvarianterna från åttiotalet även om det finns ett fåtal acceptabla och av dessa står det oftast kawasaki på tanken.
Gillar patineringen, till det kommer lukten av kedjeguck på avgaset men skyltplaceringen kommer jag inte överens med.
Man får väl hoppas att det var en bortglömd rishög. Inte "the holy grail", direkt.
Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.
Originalmätarna stora som en köksklocka. Med små mätare blir hojen snabbare i s-böjar
Sicken fräsig gubbtransport!Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.
Höjd bak med Öhlinare och sänkt fram. Bytt styre, bromshandtag och bromspump (gpz750), mindre mätare (z400/z750e1) ljuddämpare som är nästan ljudlösa sen har jag polerat lite aluminium på gaffeln (har bara en gaffel).
Det astunga kedjeskyddet ersattes också med lite aluminium.
Ingen "framruta" och därför ingen vindavvisare. Åkte lite drygt 35 mil idag. Vid en tankning hade den dragit 0,39 98 oktan. Tankade tre gånger idag, liten tank på denna touringhoj. TDMen körde jag över 40 mil utan att tanka. 0,41 l/mil. Samma område kring Nyköping, Bettna, Sparreholm.
LTDn är en grym "vintercross" också. Svinto är din vän. Aluminium är fint det pissiga dagsljuset då. Fast någon scrambler är det inte.
Det gled upp en HD idag vid ett rödljus. HA-väst och hela kitet. Han morsade. Jag morsade inte tillbaka. Han kanske trodde att jag och Kawan var med i Sofia Hogs. Noll koll.
Funderar på om detta är min favorit av de få hojar jag ägt. Har ju bara haft den i drygt fem år och kört ca 3000 mil.
Ks125an var ju fantastisk med färskt körkort. Två växellådshaverier och en cdibox som la av var lite smolk i bägaren. Kvalität?
Nåväl, Kawan är ju jättedålig och skitlångsam med sina 55 halta hästar. Men om man klämmer åt med knäna runt den lilla tanken och går in i va-fan-vi-ska-alla-dö-förr-eller-senare-mode ja då kan man hänga av några moderna hojar i de utvalda kurvor man memorerat sedan länge. De flesta är ju ändå klåpare. Rödljusrace 0-50 meter. King! Inte beredd? Allt räknas.
Var den värd 9500 då? Jag tycker nog det. Skulle jag byta rakt av mot en panigale eller en Kawa h2? Nej aldrig. Plus pengar? Nej.
View attachment 472048
Väskan med olika knäpuckar är med. Titanskruvar och tomtebloss börjar kännas lite gay.
View attachment 472050
Japp den gamla reprisbilden med de asgamla däcken. Duger på vintern i alla fall. Originalmätarna stora som en köksklocka. Med små mätare blir hojen snabbare i s-böjar
Vad bra! Då är du väl nöjd med ditt köp? Berätta gärna hur du trivs med hojen, vi vill andra veta hur det gick.Idag hittade jaag en Tammer för en Tammar och bara en Tammer bort för mig:
Du bör inte ifrågasätta priser i denna tråd, du kan lätt bli normgivande då...Behöver råd..
Vad är rimligt pris för denna?
Den här tex är 5år nyare och har bara gått 600 mil och kostar bara 10" mer.
Betyder det att den blåvita är helt fel prissatt eller missar jag något?
Fast är inte det Yamahas v8?Jag har sett denna, så nu måste ni det också.
B36 är väl från någon gammal lastbil?Fast är inte det Yamahas v8?
Så nästan en hoj alltså.
Tänkte modernare v8 typ s80 och xc90 men du har rätt.B36 är väl från någon gammal lastbil?
Edit: Japp, Volvo Snabbe. 120 frustande hästar och 260 Nm.
Du bör inte ifrågasätta priser i denna tråd, du kan lätt bli normgivande då...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |