Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag undrar vad som gör en 98 CR 250 till någon slags holy grail. Kan ju inte vara aluramen för den kom 97, men jag gissar att den här säljaren tycker att hans 98 är ju likadan.
Nä den biten fattar jag inte heller.

Runt -08 köpte jag och några kompisar varsin CR250 årsmodell från -91 till -98, de kostade mellan 8 och 18 tusen. Shit vad de gått upp, trodde man aldrig
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nä den biten fattar jag inte heller.

Runt -08 köpte jag och några kompisar varsin CR250 årsmodell från -91 till -98, de kostade mellan 8 och 18 tusen. Shit vad de gått upp, trodde man aldrig

Det är väl lite under där de ligger än, från 5000kr för ett körbart lik till kanske i bästa fall 15kkr för en i toppskick.
En 98 är ju liksom så fel det kan bli, den är för ny för veterancross och för gammal för att någon ska vilja ens motionsträna på den.
En 90a som är godkänd för evo-klassen är lättare få bra betalt för.
En fin 98 är nog bara att ställa in i vardagsrummet och vänta några år tills den är godkänd i någon veteranklass.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det är väl lite under där de ligger än, från 5000kr för ett körbart lik till kanske i bästa fall 15kkr för en i toppskick.
En 98 är ju liksom så fel det kan bli, den är för ny för veterancross och för gammal för att någon ska vilja ens motionsträna på den.
En 90a som är godkänd för evo-klassen är lättare få bra betalt för.
En fin 98 är nog bara att ställa in i vardagsrummet och vänta några år tills den är godkänd i någon veteranklass.
Håller inte riktigt med där, 5.000:- exempel kan du aldrig hitta och visa upp, det kostar ju en helt rutten 80cc. För 15.000:- får du heller ingen CR250 oavsett årsmodell, nästan körbar med spraymålad plast möjligen.

Finns väl något undantag, men de flesta är lätt över 20.000:-

En väldigt bra hoj är det oavsett, lättstartad och går att puttra runt med utan att det surar ihop, stark och lättkörd med fint register
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Håller inte riktigt med där, 5.000:- exempel kan du aldrig hitta och visa upp, det kostar ju en helt rutten 80cc. För 15.000:- får du heller ingen CR250 oavsett årsmodell, nästan körbar med spraymålad plast möjligen.

Finns väl något undantag, men de flesta är lätt över 20.000:-

En väldigt bra hoj är det oavsett, lättstartad och går att puttra runt med utan att det surar ihop, stark och lättkörd med fint register

Åtminstonde ute i byarna här upp har det funnits spraymålade crossar för småpengar tidigare, men dom ser man aldrig till längre?
Jag tror att fräsa runt hemma i skogen med en cross dog med datorspelsgenerationen, och därför finns inte dom västa liken kvar i omlopp.

Sönderkörda kinafiddys står fortfarande bakom varje lagård
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top