Det gäller väl det mesta som är ombyggt tänker jag.
Det roliga är nog att bygga, och få verkar ha förmågan och disciplinen att komma i mål.
Den här verkar ju färdig, men ändå okörbar och tråkig, med tanke på miltalet.
Och det verkar vara en generellt genomgående bild.
Må vara att jag är sur, inåtvänd och har en skev bild av läget, men jag ser aldrig dessa tveksamma skapelser när jag är ute och åker.
Kanske inte så kul att tvätta alla kläder, och putsa kylflänsar efter varje tur
Men man kanske kan bygga om den till en snöslunga?
Jag tror du slog huvet på spiken här, viljan och glädjen i att "bygga" är större än kunskapen att göra det bra och att färdigställa.
Den här snubben har ju kommit i mål som du säger, men då också insett att det kanske inte var världens roligaste hoj att köra orginal, och den blev inte mycket roligare ombyggd.
Dessutom har BMW sitt säregna utseende som är jäkligt svårt att bygga bort.
(BMW själva byggde ju en snygg reto hoj)
Sedan "byggd med dom bästa delarna", ja Öhlinsfjädring är ju jävligt premium, men på en BMW scrambler är det väl lite overkill, det är väl knappas en hoj man jagar varvtider med.
Jag skulle nog sparat in lite pengar på dyra komponenter som är "bäst" om jag bara skulle köra ett par hundra mil innan jag säljer.
Slutligen, avgasbandage för att dölja taskiga svetsar i avgassystemen är ju typ standard, och mattsvarta ljuddämpare.
Finns det inga företag kvar som kromar skrot i Sverige?
Bygg ditt avgassystem, kolla passformen och infästningarna jävligt noga så att inget behöver ändras, och skicka skrotet till valfri öststat för förkromning då.
Lägg lite av byggbudgeten på det istället för att köpa dyra komponenter för att ersätta andra fungerande orginal komponenter som ändå inte syns.
Avgasbandaget syns, och är i bästa fall snyggt till första provkörningen, men allt som oftast är det fult redan från början.