Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nej, dom där dyker inte upp bortemot hundratals kronor på blocket, dom där är värda vad bensinen i tanken är värd x2.
Inte hundratusen kanske. Men fina cb 500 four brukar annonseras för mellan 30 och 50 tusen.
Dock är risken stor att den i annonsen blir dyr iaf innan man har en fin hoj.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Som vanligt ligger vi några år efter våra vänner i väster.
I UK och även i US, om än inte så mycket, har småhojar från 70-talet och tidigt 80-tal blivit ordentligt dyra.
Det köps in från mellaneuropa till UK i rätt stor omfattning nu. Snart upptäcker de Blocket.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Verkligen? CB750 från tidigt 70-tal går för närmare hundratusen ibland, inte kan väl 500an vara så mycket billigare.

Problemet är att de är dyra att renovera, inte minst det sönderrostade avgassystemet men också handtag, instrument mm. De som säljs dyrt är renoverade eller fina exemplar och då har det lagts ned rätt mycket pengar i dem också.

Skall man originalrenovera skall man leta engelska hojar eller BMW.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Verkligen? CB750 från tidigt 70-tal går för närmare hundratusen ibland, inte kan väl 500an vara så mycket billigare.
Jag tror det är de gamla Sandcast-hojarna du syftar på och de brukar gå för rätt rejäla summor.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Problemet är att de är dyra att renovera, inte minst det sönderrostade avgassystemet men också handtag, instrument mm. De som säljs dyrt är renoverade eller fina exemplar och då har det lagts ned rätt mycket pengar i dem också.

Skall man originalrenovera skall man leta engelska hojar eller BMW.
Ja, det kanske bara är hojar i samlarskick som går för dessa fantasisummor. Antingen helrenoverade eller i princip oanvända med bara några hundra mil på mätaren.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nej, dom där dyker inte upp bortemot hundratals kronor på blocket, dom där är värda vad bensinen i tanken är värd x2.
Nja, hade jag haft utrymme i garaget och i plånboken så hade jag åkt och hämtat den där. Jag hade förmodligen inte ens brytt mig om att försöka pruta.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Förvisso FB Marketplace...
Men för dig som gillar vindrutor så borde denna vara av intresse. För förutom original vindskärmen så får du 2 (TVÅ) till med på köpet....Monterade ovanpå varandra....
Så här långt har jag aldrig kört en mc där jag haft bra vindskydd för skallen. Det där kanske är lösningen...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Förvisso FB Marketplace...
Men för dig som gillar vindrutor så borde denna vara av intresse. För förutom original vindskärmen så får du 2 (TVÅ) till med på köpet....Monterade ovanpå varandra....

View attachment 474053
Hahaha, hur tänkte dom där?

Orginalrutan är skit, jag köper en till.
Det blev bättre med den här, den är bred och bra, men inte tillräckligt hög, jag köper en till...
Fan, den var ju högre men smalare, jag gillade ju bredden på den andra....

Hur mycket skulle han ha för härligheten
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hahaha, hur tänkte dom där?

Orginalrutan är skit, jag köper en till.
Det blev bättre med den här, den är bred och bra, men inte tillräckligt hög, jag köper en till...
Fan, den var ju högre men smalare, jag gillade ju bredden på den andra....

Hur mycket skulle han ha för härligheten
Kan faktiskt inte hitta den just nu och jag VÄGRAR tro att den är såld. Men det var 18-19 någonting tror jag.
FB-Marketplace brukar ju länka till annonser i långbort-i-stan fast man fyllt i typ 5 mil max från en. Så jag vet inte vilken del av landet den var heller.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kan faktiskt inte hitta den just nu och jag VÄGRAR tro att den är såld. Men det var 18-19 någonting tror jag.
FB-Marketplace brukar ju länka till annonser i långbort-i-stan fast man fyllt i typ 5 mil max från en. Så jag vet inte vilken del av landet den var heller.

Jo, marketplace har väl tveksam funktion i allt, men jag gillar ju funktionen med sökradie.

Bor man som jag vid kusten i västerbotten och fyller i angänsande län på blocket kan man ju få upp träffar både vid treriksröset och gud vet hur långt söderut mot Norska gränsen ...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, marketplace har väl tveksam funktion i allt, men jag gillar ju funktionen med sökradie.

Bor man som jag vid kusten i västerbotten och fyller i angänsande län på blocket kan man ju få upp träffar både vid treriksröset och gud vet hur långt söderut mot Norska gränsen ...
Jo, det är synd att Bytbil inte har mer hojar, de har ju en fungerande avståndsfiltrering.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så här långt har jag aldrig kört en mc där jag haft bra vindskydd för skallen. Det där kanske är lösningen...
Bra hjälm är a och o där.
Kombinationen hjälm mot ruta är också en grej.

Jag har två hjälmar som jag använder idag, en Schuberth & en HJC. När jag körde Gixxern lät Schuberth allt för mycket, och att införskaffa HJC'n blev som en fröjd av lugn. Nu med gammeltenere'n så är istället Schuberthen helt ok, medans HJC helt plötsligt låter som en jävla stenkross på kokain.
Då är dom båda sporthjälmar mer eller mindre direkt konkurrerande med varandra.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top