Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Halv/trafik-försäkring suger när man har en lite nyare/dyrare hoj:
Nej.Ja en äkta polka kan det nog vara men känns som det inte spelar någon roll om det inte är originalkåpor. Kunde lika gärna byggt om den till streetfighter
"Ombyggd hornet 600" "Som en Supermotard med karaktär i mitt tycke. "
sen är detta enda bilden på hur den ser ut numera.... ?
View attachment 474653
Bakskärmen ser ut att peka lite åt höger (jfr tankens sidor) så det kan lura ögat, men samtidigt ser det skumt ut att svingen knappt syns på höger sidaSka hjulet vara monterat på ena sidan sådär?
Bakskärmen ser ut att peka lite åt höger (jfr tankens sidor) så det kan lura ögat, men samtidigt ser det skumt ut att svingen knappt syns på höger sida
Mjo men säljer man en Polka med hög svansföring så bör den iaf vara original, inte med kinakåpor och sneda dekaler. Tycker jag.Nu visar du ju den andra sidan samt var den bilden kommer ifrån vet jag inte?
Är det en tidig pressbild innan produktionshojen kom? Eller kanske Tamiya modellen i 1:12 som alla R1 älskare borde ha?
Hur ser puristerna på det där, är det produktionshojen som räknas som äkta eller är det pressfotona som tillverkaren släppte som är korrekta/äkta?
Korrekt placering av dekalen på den sidan på produktionshojarna är ju denna.
View attachment 474651
Yamahas egen produktbild från 1998 är ju den översta av dessa:
View attachment 474652
Själv är jag nog inte så jättekinkig utan hade nog tyckt att även Blockethojen hade varit ganska cool att äga den med, även om den inte uppfyller kraven för att ställa ut i Concours d'Elegance.
Kanske blev såld iaf. Annonsen är borta nu.Mjo men säljer man en Polka med hög svansföring så bör den iaf vara original, inte med kinakåpor och sneda dekaler. Tycker jag.
Det var kinakåpor och original är som sagt omöjligt att få tag på.Nu är den borttagen iaf. Enligt säljaren var det originalkåpor men omlackade
Fan nu missade man ett investeringsobjekt....
Orginal eller Kina?? (i alla fall reparerade)Det var kinakåpor och original är som sagt omöjligt att få tag på.
Fjårtisar tyckte den var cool när den kom, nu har de, fd. fjortisarna, pengar på kontot samtidigt som de finns få kvar?Jag är oerhört okunnig, vad är det som gör en PolkaR1 värd en massa pengar?
Fjårtisar tyckte den var cool när den kom, nu har de, fd. fjortisarna, pengar på kontot samtidigt som de finns få kvar?
Det är väl en jäkligt snygg, snabb och revolutionerande hoj helt enkelt. Just den röd-vita av första årsmodellen är ansedd som mer eftertraktad än den blå. Personligen tycker jag den röd-vita är snyggare än den blå eftersom den har mer tanke bakom de olika färgerna än den blå som är enfärgad. Färgerna påminner ju även om deras Marlboro-lackade GP500-hoj. Den var svår att få tag på när den var ny pga efterfrågan och idag är ju dom flesta krashade och dom som finns kvar är ej i originalskick.Jag är oerhört okunnig, vad är det som gör en PolkaR1 värd en massa pengar?
Han måste ju nästan få mer ut av den i delar. Bara motorn är väl värd mer?Halv/trafik-försäkring suger när man har en lite nyare/dyrare hoj:
Eftersom folk är så rädda för mil kan man få en välservad R1200GS/A LC som gått 17.000 mil eller så för typ 40'. Klart bättre affär på alla sätt.Han måste ju nästan få mer ut av den i delar. Bara motorn är väl värd mer?
Ja just röd o vit är ju för deras då racingfärger. Jag tycker röd/vita är mycket snyggare än blå. beror ju på alla crossar man hade under 90 talet från Yamaha Så visst det är ju persoligt vad man tycker. Den blåa duger ju medSå "PolkaR1" är bara en färgsättning, det var inget speciellt med den i övrigt.
Tja, röd vit är snygg, men om den blåa är lika bra så förstår jag inte den enorma prisskillnaden.
Det hade ju varit en annan sak om det var en specialmodell som var superlätt eller extra trimmad eller något viktigt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|