Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man kan ju ändå tycka att barnen borde se något slags minnesvärde i bilarna som deras pappa renoverat.

Icket, inte det minsta.

Man brukar säga att en hobby oftast hoppar över en generation, är du jävligt motorcykelintresserad får du söner som cyklar elcykel och bakar surdegsbröd....

Hoppet står till barnbarnen.

Inte i mitt fall dock, eller så var inte jag speciellt motorintresserad :banana

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min granne ärvde en veteranbil efter sin far, han har kört den en handfull gånger men tycker nog egentligen mest att den är till besvär
Jag hade en Saab 96 2-takt för några år sen, men insåg att jag bara körde den för att det var länge sen jag hade kört den. Det var inget jag längtade efter att göra. Jag sålde den till en som haft ett projekt i många år och hade lovat kompisarna att de skulle få åka tvåtaktare till sommaren...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag längtar efter att köra SAAB 96 tvåtakt, men frågan är om jag kör en, är jag botat för dom närmsta åren sen?

Jag körde SAAB96 som förstabil, och tanken har ju alltid funnits att skaffa en igen, men jag har haft förmånen att få låna/provköra med jämna mellanrum för att minnas hur det var, så nu känner jag inget behov av att äga en själv.

Nostalgi är bäst i små doser.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Icket, inte det minsta.

Man brukar säga att en hobby oftast hoppar över en generation, är du jävligt motorcykelintresserad får du söner som cyklar elcykel och bakar surdegsbröd....

Hoppet står till barnbarnen.

Inte i mitt fall dock, eller så var inte jag speciellt motorintresserad :banana

Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll. Styvfarsan gick bort i somras och hans stora intresse var fiske. Jag som den äldsta i syskonskaran kände ju igen ett flugfiskespö i bambu som jag vet att han själv tillverkat.
Jag visade spöet åt brorsan som är biologisk son men inte heller fiskar och förklarade hur det var tillverkat och att jag tyckte han skulle spara det som ett minne, sätta upp på väggen eller nåt.
Brorsan nappade på förslaget och skulle ingen annan ha nappat hade jag väl några andra biologiska ättlingar som alternativ men i sista hand skulle jag nog själv ha tagit hand om spöet.

Poängen är att det är ett hantverk gubben lagt tid på, jag har svårt och se ett bättre minne efter en gammal förälder även om man inte intresserar sig för hobbyn som sådan.

Möjligen kanske jag ser ett större värde i sånt eftersom jag själv jobbar mycket med händerna och andra kanske inte förstår sånt, särskilt idag när det säljs så mycket nytt kinesskit billigare än handgjorda gedigna prylar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Poängen är att det är ett hantverk gubben lagt tid på, jag har svårt och se ett bättre minne efter en gammal förälder även om man inte intresserar sig för hobbyn som sådan.

Fast det är ju eoner skillnad på att hänga ett flugspö på väggen och att ta hand om ett veteranfordon.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Wow..Nu lugnar vi ned oss lite här... 1 kronas höjningar räcker gott. Om man har pengarna. :hihi
Jag sitter lugn i båten tills budgivningen börjar sakta av vid 150-160kr , sedan slår jag till med en storhöjning på 5 kronor och hoppas att resten hoppar av då :banana

Man har ju varit med förr och shockat ut nybörjare ur budgivningen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati