Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Brorsans 250. Hade jag haft plats och tid hade jag köpt den direkt! Grymt skick och går riktigt bra! En chans att förvärva en ikon, dessa växer sannerligen inte på träd i detta skick! Stort grattis till dig som kammar hem denna,

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det händer ungefär den dagen det inte finns några i livet som har känslomässiga band till de hojarna och då är det ett icke problem för dig och mig. Tänk så här - hur heta är hojar från 50-talet idag? För mig betyder de ytterst lite eftersom de aldrig har varit en del av mitt liv
Det är precis det jag menar. Till slut blir våra hojar vara värda hund och kattskit i bästa fall, precis som vi tycker om hojarna i länken jag la upp. Sorgligt, men det är väl tidens gång...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det händer ungefär den dagen det inte finns några i livet som har känslomässiga band till de hojarna och då är det ett icke problem för dig och mig. Tänk så här - hur heta är hojar från 50-talet idag? För mig betyder de ytterst lite eftersom de aldrig har varit en del av mitt liv
Traja, Norton, BSA m fl från 50--talet - nog behåller de sitt värde. Har evig kultstatus genom filmer och konceptet "skinnknuttar".

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
.
Traja, Norton, BSA m fl från 50--talet - nog behåller de sitt värde. Har evig kultstatus genom filmer och konceptet "skinnknuttar".
Fast hur många yngre personer tilltalas av de filmer där engelska 50-talshojar figurerar? Så dessa motorcyklar kommer nog också att förpassas till historiens dunkel och med det kommer värdet sjunka även på dem.
Men visst, processen sker kanske lite långsammare i alla fall.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
.

Fast hur många yngre personer tilltalas av de filmer där engelska 50-talshojar figurerar? Så dessa motorcyklar kommer nog också att förpassas till historiens dunkel och med det kommer värdet sjunka även på dem.
Men visst, processen sker kanske lite långsammare i alla fall.
Tänk gamla Zündapp KS50/100/125 från 60-70-tal. De blir bara dyrare och dyrare för varje år som går, oavsett vilka som har en "relation" till dessa moppar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Folk som var 15 år 1970 är som regel fortfarande i livet. Hur dyra tror du dom mopparna är om 20-30 år?
Ännu dyrare. Man lär från sina föräldrar, mina barn vet vad en Volvo Amazon är värd. Vet man inte vad en Zundapp är värd så vet man inte heller vad en Steinway-flygel eller en Monet-tavla är heller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ännu dyrare. Man lär från sina föräldrar, mina barn vet vad en Volvo Amazon är värd. Vet man inte vad en Zundapp är värd så vet man inte heller vad en Steinway-flygel eller en Monet-tavla är heller.
Ens ådär 1500 för en lite rostig en var priset när jag tog körkort. :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

För att inte tala om att dom vet vad en SR 250 är värd.....
En tammer, om den står i grannhuset.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
För att inte tala om att dom vet vad en SR 250 är värd.....
En tammer, om den står i grannhuset.
Ja, men det är ju mitt specialintresse. Vi är en liten skara finsmakare som förstår det rätta värdet på dessa hojar. Men en Zündapp kan alla uppskatta, såväl gammal som ung.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, en person (du) är en väldigt liten skara, men jag betvivlar inte att du har långa konversationer i den gruppen om hur förträffliga SR250 är
Dessvärre är dessa hojar så eftertraktade att de hamnar på en prisnivå som ligger långt över vad jag klarar av. Köps oftast upp av samlare så snart de kommer ut på marknaden.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Alla vet vad en t-ford är också men värdet på dom toppade nog på 80-talet. Sen får dom spela in hur mycket 30-tals gangsterfilmer som helst dom kommer aldrig bli heta igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dessvärre är dessa hojar så eftertraktade att de hamnar på en prisnivå som ligger långt över vad jag klarar av. Köps oftast upp av samlare så snart de kommer ut på marknaden.

Ja, dom går ju regelbundet för 11 12 tusen, så dom köps nog upp av skrotsamlare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla vet vad en t-ford är också men värdet på dom toppade nog på 80-talet. Sen får dom spela in hur mycket 30-tals gangsterfilmer som helst dom kommer aldrig bli heta igen.

När jag hälsade på en släkting i USA på 90talet hade han i sin lada en renoverad körklar T-Ford, och två mustanger 99% renoverade, han hade tänkt ge en var till sina barn.

Ungarna ville inte ha mustangerna, dom ville ha nya bilar, och bara han tyckte att T-forden var kul.
Han skulle allvarligt ge mig båda mustangerna om jag löste hemfrakten.

Min granne ärvde en veteranbil efter sin far, han har kört den en handfull gånger men tycker nog egentligen mest att den är till besvär

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När jag hälsade på en släkting i USA på 90talet hade han i sin lada en renoverad körklar T-Ford, och två mustanger 99% renoverade, han hade tänkt ge en var till sina barn.

Ungarna ville inte ha mustangerna, dom ville ha nya bilar, och bara han tyckte att T-forden var kul.
Han skulle allvarligt ge mig båda mustangerna om jag löste hemfrakten.

Min granne ärvde en veteranbil efter sin far, han har kört den en handfull gånger men tycker nog egentligen mest att den är till besvär

Man kan ju ändå tycka att barnen borde se något slags minnesvärde i bilarna som deras pappa renoverat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati