Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Trodde man slapp tull etc om man flyttade hit. Man måste iofs ha ägt fordonet en viss tid utomlands. Men kanske bara gäller bilar?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Trodde man slapp tull etc om man flyttade hit. Man måste iofs ha ägt fordonet en viss tid utomlands. Men kanske bara gäller bilar?

Jag tror inte riktigt han vet vad han har betalt för...

"Ingen reg.skylt fram betyder Trängselskattebefriad. "

"Som när en ångbåt lämnar bryggan, när det växlar fr. rött till grönt."

Trist bakgrund till försäljningen, men någon jäkla måtta får det väl ändå vara..?
Vad kännetecknar gången hos en ångbåt?

...eller tänker han på Picassos äventyr?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag tror inte riktigt han vet vad han har betalt för...

"Ingen reg.skylt fram betyder Trängselskattebefriad. "

"Som när en ångbåt lämnar bryggan, när det växlar fr. rött till grönt."

Trist bakgrund till försäljningen, men någon jäkla måtta får det väl ändå vara..?
Vad kännetecknar gången hos en ångbåt?

...eller tänker han på Picassos äventyr?
Hm en 1000cc har ungefär det vridet men 133 hp mer ungefär. 160 kg mindre varför skall man köpa en sådan ångbåt?

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Vad menar du? Den hojen jag delade från blocket är av årsmodell 2002 (generation 1) den har en ljuddämpare väl?
Yes den har bara en dämpare original. Dessutom ser det ut att vara Aprilia Ti Evo tillbehörsdämpare på hojen, inte helt vanlig och svår att få tag i. En liten raritet helt enkelt... Dock vet jag inte om det var akra som gjorde den, är nog bara en påklistrad dekal.

Skickat från min SM-T870 via Tapatalk

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vad menar du? Den hojen jag delade från blocket är av årsmodell 2002 (generation 1) den har en ljuddämpare väl?
Du har rätt, den du lade in har en burk.
Jag snurrade till det nåt helt fantastiskt och trodde på något sätt att du kommenterade den förra Aprilia som också har en burk men två orginal.

Lovar läsa två gånger framöver innan eget inlägg.

Ber om ursäkt för detta Mr Firestorm.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Du har rätt, den du lade in har en burk.
Jag snurrade till det nåt helt fantastiskt och trodde på något sätt att du kommenterade den förra Aprilia som också har en burk men två orginal.

Lovar läsa två gånger framöver innan eget inlägg.

Ber om ursäkt för detta Mr Firestorm.
Det är lugnt ? jag förstod bara inte vad du menade. Men misstänkte att vi diskuterade i kors ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är det inte så att både hojar båtar båtmotorer brödrostar o dyligt har sjunkit ganska markant dom sista månaderna?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det inte så att både hojar båtar båtmotorer brödrostar o dyligt har sjunkit ganska markant dom sista månaderna?
Tycker inte jag sett någon riktigt prissänkning ännu. Antalet hojar på marknaden har dock minskat markant. De som är kvar är lika dyra som i somras.
Det gör det ju iofs varje vinter. Har man inte sålt ännu så sitter man med den en stund till tills nästa år.
Men när elräkningarna börjar dimpa ned kanske det lossnar..?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Tycker inte jag sett någon riktigt prissänkning ännu. Antalet hojar på marknaden har dock minskat markant. De som är kvar är lika dyra som i somras.
Det gör det ju iofs varje vinter. Har man inte sålt ännu så sitter man med den en stund till tills nästa år.
Men när elräkningarna börjar dimpa ned kanske det lossnar..?
Det där är nog en gammal myt. Har det någonsin hänt att någon säljer saker för att kunna betala räkningar? T o m en femåring kan räkna ut att det inte är en hållbar strategi.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det där är nog en gammal myt. Har det någonsin hänt att någon säljer saker för att kunna betala räkningar? T o m en femåring kan räkna ut att det inte är en hållbar strategi.
Så du menar att folk aldrig har sett över sitt innehav av bekvämlighets/nöjes-prylar när ekonomin blir svår att få ihop? ?

Varför säljer folk ens hojar överhuvudtaget? Det är ju bara att behålla den gamla när man köper en ny.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Det beror nog på vad motorcykeln i garaget är värd, eller snarare hur hög månatlig avbetalning man har på den.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det beror nog på vad motorcykeln i garaget är värd, eller snarare hur hög månatlig avbetalning man har på den.

Det finns gott om folk som justerar sin ekonomi genom att köpa/sälja saker på månadsbasis, det mest fantastiska är att dom aldrig någonsin är skuldfria.
(och då räknar jag inte bolån)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Båtar har inte gått ner värst än ligger ett par specifika bevakningar på sånt då jag letar ny fiskebåt men en 11-12 år gammal ligger 50-60” lägre än en sprillans ny och i min värld är iallafall det för nära nypris men det har börjat gå ner nu i oktober iallafall

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Båtar har inte gått ner värst än ligger ett par specifika bevakningar på sånt då jag letar ny fiskebåt men en 11-12 år gammal ligger 50-60” lägre än en sprillans ny och i min värld är iallafall det för nära nypris men det har börjat gå ner nu i oktober iallafall

Du får räkna med att hösten är en månad senare i år också.
Jag har en bekant som ska sälja en snöskoter, men väntar in skoterföret först.

En chansning, priserna kan dyka, men då behåller han den till det är dags för folk att åka till fjällen och säljer den till någon som måste sälja den med förlust en månad senare för att betala räkningarna...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år