Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har ingen synpunkt på själva prisbilden, men....
....hur i h-e kunde en sådan skapelse tillåtas att lämna ritbordet så långt in på 2000-talet??
Finns saker jag uppenbarligen har svårt att förstå, men jag saknar å andra sidan utbildning inom design :va
Bossestukad från fabrik!
MEd det menar jag såklart den knasiga maffiastukningen från det knepiga landet i öst.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Bossestukad från fabrik!
MEd det menar jag såklart den knasiga maffiastukningen från det knepiga landet i öst.

Jag var rädd att du skulle ha mig som designreferens? Tror dock den faktiskt skulle kunna se ut vettig om man kapade mer kylarvingarna och flyttade kåpan rejält bakåt.
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag brukar inte bli så värst till mig över caféracers, men jag måste säga att denna har något som tilltalar mig! Kanske är det att den ser så nätt ut.
Men den schackrutiga tejpen måste förstås bort.
SR400 är aldrig fel, men borde i originalskick kosta runt 25000kr. Ombyggnad till "caferacer" brukar inte direkt höja priset. Den där är en skakmaskin i original, hur blir det med större kolv?
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Frågor att ställa sig:

Har den chans att bli en framtida klassiker / goofybike?

Är den bra nog att bara ställa undan och ta fram när vill känna sig lite eljest?

Kan jag sälja den om 10 år utan att ha förlorat några pengar - ens i verkligt värde?

Eller:

Kommer det gå att sälja delar från den i framtiden ?

Hur mycket skulle det kosta att trimma en vanlig HD-motor till 150 hästar...?


Jag tror detta är årets hittils bästa kap på Blocket, och har han redan sänkt ner till 36' så tar han säkert 30' också.


Om jag hade tid och/eller kunde låsa upp ändå mer stålar i bra-att-ha-hojar så skulle jag tJöpt. DireCkt!

Jag skulle strippat bort allt det fula - och sparat det för att sedan bygga en pastisch på HDs ikoniska egna Café Racer från 1977:


images (5).jpeg

Alltså optiskt en XLHCR, men mekaniskt en Buell - med bromsar och effekt.


Jag googlade lite snabbt - ser inga tecken på att någon byggt längs det spåret.

Vassego, den som vill prova.
Hojen är billig nog att göra ett försök med.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Frågor att ställa sig:

Har den chans att bli en framtida klassiker / goofybike?

Är den bra nog att bara ställa undan och ta fram när vill känna sig lite eljest?

Kan jag sälja den om 10 år utan att ha förlorat några pengar - ens i verkligt värde?

Eller:

Kommer det gå att sälja delar från den i framtiden ?

Hur mycket skulle det kosta att trimma en vanlig HD-motor till 150 hästar...?


Jag tror detta är årets hittils bästa kap på Blocket, och har han redan sänkt ner till 36' så tar han säkert 30' också.


Om jag hade tid och/eller kunde låsa upp ändå mer stålar i bra-att-ha-hojar så skulle jag tJöpt. DireCkt!

Jag skulle strippat bort allt det fula - och sparat det för att sedan bygga en pastisch på HDs ikoniska egna Café Racer från 1977:


View attachment 481946

Alltså optiskt en XLHCR, men mekaniskt en Buell - med bromsar och effekt.


Jag googlade lite snabbt - ser inga tecken på att någon byggt längs det spåret.

Vassego, den som vill prova.
Hojen är billig nog att göra ett försök med.
Det är ju Rotax-motor på 1125'an så det tror jag förtar en del av intresset, speciellt på den amerikanska marknaden. Det är ju såklart en förbättring rent kvalitétsmässigt, men sådant är sällan prioriterat på den tänkta marknaden.
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är ju Rotax-motor på 1125'an så det tror jag förtar en del av intresset, speciellt på den amerikanska marknaden. Det är ju såklart en förbättring rent kvalitétsmässigt, men sådant är sällan prioriterat på den tänkta marknaden.


Ah!
Mitt dåliga.

Nå, leta rätt på en Aprilia Capo Nord med rasad motor, lägg över Buellmotorn i Apriliaramen och börja köra åttor omkring KTM-nissar som inte kan köra grus.

Finansiera jobbet med att sälja resterna. Jag tror man går plus.
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför lackar man om en CB 400 F i en för modellen helt irrelevant färg?

Screenshot_20230318-075437.png

...och lämnar den utan dekaler och emblem? Minns att just denna modellen fick ett helt nytt typsnitt och utformning på sina insignier.

Varför tvättar man inte ens av objektet först?

Varför presenterar man 5 bilder, varav 4 längs väggen i ett murrigt garage?

Varför utelämnar man en bild på det sexigaste hojen kan visa upp?

220px-1975_CB400F_Exhaust.png



Svaret måste vara att man verkligen inte vill sälja. Så enkelt är det.
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Läge för samlaren?

En gris givetvis, men rätt kul.


Att läsa innan köp:

 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Frågor att ställa sig:

Har den chans att bli en framtida klassiker / goofybike?

Är den bra nog att bara ställa undan och ta fram när vill känna sig lite eljest?

Kan jag sälja den om 10 år utan att ha förlorat några pengar - ens i verkligt värde?

Eller:

Kommer det gå att sälja delar från den i framtiden ?

Hur mycket skulle det kosta att trimma en vanlig HD-motor till 150 hästar...?


Jag tror detta är årets hittils bästa kap på Blocket, och har han redan sänkt ner till 36' så tar han säkert 30' också.


Om jag hade tid och/eller kunde låsa upp ändå mer stålar i bra-att-ha-hojar så skulle jag tJöpt. DireCkt!

Jag skulle strippat bort allt det fula - och sparat det för att sedan bygga en pastisch på HDs ikoniska egna Café Racer från 1977:


View attachment 481946

Alltså optiskt en XLHCR, men mekaniskt en Buell - med bromsar och effekt.


Jag googlade lite snabbt - ser inga tecken på att någon byggt längs det spåret.

Vassego, den som vill prova.
Hojen är billig nog att göra ett försök med.


Äsch, det skulle bli svårt att få det estetiska att fungera.

Originalet är långt som ett lok och har en rake som löper en mil framför hojen.
Buellen är kort och kompakt.
Ja, utan kåpan då.
Det där miffot till kåpa får mig att tänka på George Formby och hans Shuttleworth Snap - även om den aldrig ens hade en liknande frontkåpa.
Men stilen, liksom. Ja, eller avsaknad av snarare.
 

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
SR400 är aldrig fel, men borde i originalskick kosta runt 25000kr. Ombyggnad till "caferacer" brukar inte direkt höja priset. Den där är en skakmaskin i original, hur blir det med större kolv?


Du borde säga till på skarpen åt marknaden så den lär sig vad saker och ting skall kosta.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför lackar man om en CB 400 F i en för modellen helt irrelevant färg?

View attachment 482015

...och lämnar den utan dekaler och emblem? Minns att just denna modellen fick ett helt nytt typsnitt och utformning på sina insignier.

Varför tvättar man inte ens av objektet först?

Varför presenterar man 5 bilder, varav 4 längs väggen i ett murrigt garage?

Varför utelämnar man en bild på det sexigaste hojen kan visa upp?

View attachment 482016



Svaret måste vara att man verkligen inte vill sälja. Så enkelt är det.
Ja, eller så gillar man grönt?

Orginal är för gubbdjävlar!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur kan man irritera sig på att en hoj inte för evigt behåller orginalfärg och dekaler?

Jag gillar inte kaskadspyor av färger på motorcyklar, enfärgat är bra, en kompleteringsfärg ännu bättre men trefärgat börjar kännas som en VCT overall från 80 talet

80-tal-traningsoverall-rosa-maskerad.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske, jag känner ingen Barbro.

Knappast lika jobbig som gubbar som tycker att en hoj är förstörd för att den inte har orginalblinkers....

Speciellt stora jävla orginalblinkers på låg gummiarm som hänger som en slak dildo i alla fyra hörnen på motorcykeln....

Jag fick ett tips av en orginalrenoverare, där det är möjlligt, skifta sida på blinkersarna så ser dom ut att ha fått viagra, för att kanske så småningom peka rakt ut som tänkt...
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top