notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Jag har ju alltid misstänkt att du är son eller nåt till just Harry Lundberg. ?
Tack!
Jag känner mig ibland lite besjälad med honom edit: vad gäller de udda inslagen - inte det bottenlösa kunnandet och lufsar gärna omkring i hängslebyxor hemma bland djuren.
Faktum är att jag minns var jag var när jag fick höra att han gått bort - och vem som framförde det:
Det var faktiskt Picko Troberg, och jag blev glad över vilken vördnad denne gigant visade Professorn.
Lugn, det är inte namedropping på det viset - jag umgicks inte privat med Picko.
Nej, det var MC-mässa på Sollentuna 2005. Picko arrangerade, och det var utställarmiddag någon av kvällarna.
Picko klingade i glaset, äskade skål för Absent Friends - anglofil som han var.
Han berättade om frånfället och jag rördes dels hur påverkad han själv var av det han berättade - och mumlet i lokalen i samband med det.
Tänk hälften som frågar: "vem var det?"
och den andra hälften av deltagarna berättar med egna minnen om vad professorn sagt, gjort och hittat på.
Jag lovar: var det 200 personer i lokalen, så berättades det 100 olika historier.
Efter någon knapp minut började skratten och fnissningarna komma igång - och efter fulla minuten var det en rent av uppsluppen stämning kring borden.
Tänk att som särling få leva ett liv där man kan glädja folk även efter sin död.
En ynnest, helt enkelt.
Last edited: