Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Billig, men låångt bort från sugna kapitalstarka köpare.
Tror att det ligger en del i det, helt klart.
Men förra året känns det som att den hade varit borta för länge sedan, redan vid första prissänkningen till 17kkr som han hade.
Jag får väl åka upp och förbarma mig om det går för lång tid... :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja jösses, det där avgaset var ju helt fantastiskt. Det säljer ju hojen av sig självt jue. Vilket konstverk. Och helt omöligt att få tag på ett nytt? Eller man kanske kan gå in på lokala rörkrökarfirman och fråga om de kan knäcka till ett sånt. Man ser hur de får något blekt i blicken och sväljer...eller om det tänds en utmaningens eld i ögonvrån. Beror på läggning hos personen bak disken kanske.
Jag ser inte riktigt på bilden, vad var ideen bakom? Sticker det ut något som gör att denna sväng var enda vägen ut medans ekonomen på Honda slet sitt hår?
Och den där beskrivningen med flätor och midjor gjorde att jag nästan ringde och köpte.


Dragningen gjorde det enkelt att byta oljefilter, men jag tror inte det var bara därför man gjorde det så.

Jag tror man ville lägga emfas på 4-cylindrigt även i de små kubikklasserna.

Föregångaren 350 Four hade haft 4 ljuddämpare och kanske var man orolig att multicylinderuttrycket skulle gå förlorat med ett 4-1 system.

Rörkatedralen blev en designhit, helt klart. Verkligen något som sätter hojen på kartan.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ur annonstexten:
"Varje fråga höjer priset med 1000kr så smidig affär föredras."
Respekt!
Nä. Rent oförskämt. En tölp! Han säljer något som inte är reggat, som mår bra av en "genomgång" och man får inte ställa frågor.

Den typen av säljare är jag inte intresserad av.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kunde du inte nämnt det där lite tidigare, jag var i Gällivare igår.
Borde finnas en ruttplaneringsfunktion i Blocket-appen.
"Om jag ska åka från punkt A till B, vilka objekt är då lämpliga för mig på vägen?"
Med dagens samlade information så vet ju ändå internet vad jag attraheras av :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är det man har facebook marketplace till, sätt max avstånd till lagom och scrolla medans du åker (kräver chaufför)

Lite som tjejerna som ställer en snäv cirkel på tinder och åker och sätter sig att swipea i dom dyra kvarteren/på den dyra skidorten/nere i marinan för stora yatcher....
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nä. Rent oförskämt. En tölp! Han säljer något som inte är reggat, som mår bra av en "genomgång" och man får inte ställa frågor.

Den typen av säljare är jag inte intresserad av.

Annonserat ut något på Blocket nyligen?

Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.

Jag förstår honom så väl - objektet har varit ute tidigare, och jag kan tänka mig att idioterna frågar om saker som "hur långt är det till Gällivare" utan att själva berätta var dom bor, eller "om jag flyger upp till Gällivare, tror du jag kan köra den hem sedan?"

Lägg till frågor som "hur många nycklar finns det", "hur långt har den gått", finns det servicebok" eller "är den tävlingskörd?"


Blocket "marketplace" är i själva verket en utmärkt arena att tappa förtroendet för mänskligheten på.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Annonserat ut något på Blocket nyligen? Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.
Jo, jag vet det. Har sålt en del på Blocket. Det lurar dårar i varannan buske.

Men texten "varje fråga höjer priset med 1000 kr" säger mig ändå att hen har en attityd som jag inte sympatiserar med. Särskilt ifall objektet varit ute tidigare och hen vid nästa försök skriver att man inte får ställa några frågor. Det luktar inte helt bra.

Jag föredrar trevliga säljare framför griniga.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Annonserat ut något på Blocket nyligen?

Jag kan berätta att det är cesspool av den ena frågan och förslaget dummare än den andra.

Jag förstår honom så väl - objektet har varit ute tidigare, och jag kan tänka mig att idioterna frågar om saker som "hur långt är det till Gällivare" utan att själva berätta var dom bor, eller "om jag flyger upp till Gällivare, tror du jag kan köra den hem sedan?"

Lägg till frågor som "hur många nycklar finns det", "hur långt har den gått", finns det servicebok" eller "är den tävlingskörd?"


Blocket "marketplace" är i själva verket en utmärkt arena att tappa förtroendet för mänskligheten på.

Det är lite både och, vissa frågor är ju befogade för att annonsörerna är kassa på att beskriva vad dom säljer, det är ju ändå 50 mil till Gällivare för att titta på den och 50 mil hem om det inte blir köp

Men sen finns det ju proffs-snackare som ringer på allt och bara snackar...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte bara tappa förtroendet, utan även konstatera att samhället egentligen redan har kollapsat. :3freak
Och vill man verkligen gotta sig i kollapsen så tittar man på Farceberk, TukTuk, Twatter eller slika parodier på fungerande sociala grupper.
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Det är det man har facebook marketplace till, sätt max avstånd till lagom och scrolla medans du åker (kräver chaufför)

Lite som tjejerna som ställer en snäv cirkel på tinder och åker och sätter sig att swipea i dom dyra kvarteren/på den dyra skidorten/nere i marinan för stora yatcher....

Den funkar även som kille, fast man sätter sig i utanförskapsområden och swipear inom 1km ?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jo, jag vet det. Har sålt en del på Blocket. Det lurar dårar i varannan buske.

Men texten "varje fråga höjer priset med 1000 kr" säger mig ändå att hen har en attityd som jag inte sympatiserar med. Särskilt ifall objektet varit ute tidigare och hen vid nästa försök skriver att man inte får ställa några frågor. Det luktar inte helt bra.

Jag föredrar trevliga säljare framför griniga.


Jag vill inte bråka med dig, men Gällivarebons inställning ger plötsligt mig intiativet:

"Jag kommer i morgon eftermiddag. Säg till om du säljer innan".
"Du får 7.500.- Varsågod."


I like it.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag vill inte bråka med dig, men Gällivarebons inställning ger plötsligt mig intiativet:

"Jag kommer i morgon eftermiddag. Säg till om du säljer innan".
"Du får 7.500.- Varsågod."


I like it.

:rofl

Alternativet blir.
Köpare: - Hej, kan jag komma och titta på moppen?
Säljaren: - Jo, men nu gick priset upp till 11000 kr eftersom du ställde en fråga.
Köparen: - Vad har du för adress?
Säljaren: - Samegatan XX, och moppen kostar 12000 kr
osv...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top