Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det är lite både och, vissa frågor är ju befogade för att annonsörerna är kassa på att beskriva vad dom säljer, det är ju ändå 50 mil till Gällivare för att titta på den och 50 mil hem om det inte blir köp

Men sen finns det ju proffs-snackare som ringer på allt och bara snackar...
Ett minimum av information är pris, årsmodell, hur långt den har gått, besiktigad, servad, eventuella problem. Gärna skick på däcken, toppskick/renoveringsobjekt, eventuella "förbättringar" och ombyggnationer. Då behöver man som säljare inte svara på så många frågor.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Så kan vi hålla på hela kvällen någon annan stans, här är det hembyggen under luppen


Jo, men visst är det anmärkningsvärt att en stor tillverkare kan kräka ur sig något sådant där?

Den där hojen har alltid varit fake för mig, och den var en stor del i att säga upp bekantskapen med hela Bond-industrin, faktiskt.

I produktionsbolagets marknadsföringsmaterial fanns denna bilden från filmen:

007_BIKE-VERSUS-HELICOPTER_LANDSCAPE.png

Komplett inte bara med synlig pyro, utan även med en halvhjärtad skvättlapp för att inte bakdäcket skall fatta eld.

Uppe fortfarande nu, på deras egen sida - utan minsta efterarbetning.

Hur ointresserad är man då?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jo, men visst är det anmärkningsvärt att en stor tillverkare kan kräka ur sig något sådant där?

Den där hojen har alltid varit fake för mig, och den var en stor del i att säga upp bekantskapen med hela Bond-industrin, faktiskt.

I produktionsbolagets marknadsföringsmaterial fanns denna bilden från filmen:

View attachment 482088

Komplett inte bara med synlig pyro, utan även med en halvhjärtad skvättlapp för att inte bakdäcket skall fatta eld.

Uppe fortfarande nu, på deras egen sida - utan minsta efterarbetning.

Hur ointresserad är man då?
Ja den är självklart ultraful och den där bilden har väckt löje hos mig många gånger. Men det är ju fantastiskt för fansen ( om de finns ) att kunna köpa en påkostad BMW cruiser för 50.000,-
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ett minimum av information är pris, årsmodell, hur långt den har gått, besiktigad, servad, eventuella problem. Gärna skick på däcken, toppskick/renoveringsobjekt, eventuella "förbättringar" och ombyggnationer. Då behöver man som säljare inte svara på så många frågor.
Jodå, precis varenda fråga kommer gång på gång på gång oavsett hur man utformar annonsen. Visst, en bra annons hjälper en bra köpare att fatta ett snabbt beslut och haka på släpet, men resten av zombieidioterna fortsätter med att öppet påvisa sina brister inom läsförståelse.

Förra vintern satt jag och svarade på mess i en halvtimme, han verkade ok men ställde frågor som var 100% besvarade i annonsen. Till slut avbröt jag och påpekade att det är faktiskt helt otroligt att du lyckas ställa dessa frågor istället för att bara läsa annonsen, hans svar? " Men det kan ju bero på" Nej det kan det inte och det kunde det inte.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jodå, precis varenda fråga kommer gång på gång på gång oavsett hur man utformar annonsen. Visst, en bra annons hjälper en bra köpare att fatta ett snabbt beslut och haka på släpet, men resten av zombieidioterna fortsätter med att öppet påvisa sina brister inom läsförståelse.

Förra vintern satt jag och svarade på mess i en halvtimme, han verkade ok men ställde frågor som var 100% besvarade i annonsen. Till slut avbröt jag och påpekade att det är faktiskt helt otroligt att du lyckas ställa dessa frågor istället för att bara läsa annonsen, hans svar? " Men det kan ju bero på" Nej det kan det inte och det kunde det inte.
Vissa verkar onaturligt intresserade av att snacka. Ensamma människor som fördriver dagarna med att ringa på allehanda annonser?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jodå, precis varenda fråga kommer gång på gång på gång oavsett hur man utformar annonsen. Visst, en bra annons hjälper en bra köpare att fatta ett snabbt beslut och haka på släpet, men resten av zombieidioterna fortsätter med att öppet påvisa sina brister inom läsförståelse.

Förra vintern satt jag och svarade på mess i en halvtimme, han verkade ok men ställde frågor som var 100% besvarade i annonsen. Till slut avbröt jag och påpekade att det är faktiskt helt otroligt att du lyckas ställa dessa frågor istället för att bara läsa annonsen, hans svar? " Men det kan ju bero på" Nej det kan det inte och det kunde det inte.
Prissätter man någorlunda rätt från början så kommer någon med IQ högre än sin skostorlek att bli intresserad och man kan ignorera zombisarna, det blir sålt ändå.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Prissätter man någorlunda rätt från början så kommer någon med IQ högre än sin skostorlek att bli intresserad och man kan ignorera zombisarna, det blir sålt ändå.
Mja, ett gäng dårar hinner ändå pruta och ställa irrelevanta frågor. ”Kan du hålla den tills lön om tre veckor” ”kan du transportera den till Malmö” ” Får jag olla rectifiern innan jag bestämmer mig”
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top