Dagens Blocket! (mc-relaterat)

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tillbaka hos ny handlare och med nytt, högre pris.


Detta är så märkligt:

Screenshot_20230325-115819.png


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta är så märkligt:

View attachment 482283


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
1679743425798.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
TR1an ser ju åtminstone ganska bra ut även om det är mer show än go och jag har en känsla av att saker kommer gå sönder om någon börjar använda den hojen.

Och nummerplåtshållaren verkar ju som att någon helt annan och blind byggare snickrat dit och sadeln skulle jag vilja höja en aning i bakkant.

Och bakstötdämparen är väl en sån där kinesskit där gasbehållaren bara är en dummy.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Detta är så märkligt:

View attachment 482283


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
Detaljarbetet på TR1-bygget ser ju i alla fall ut att hålla hög klass (edit: förutom buntbandet och grepptejpen runt gashandtaget), men jag har överlag inte så mycket till övers för "form före funktion"-byggen.
 
Last edited:

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
En RS.
Betyder "Real Slow"

Det är sedan gammalt.
Ser ut som en RSR-breddning, men jag gissar att det en replika. Ser ut som 17" cup-fälgar från en 964 vilka utseendemässigt inte matchar, men det är nog bara jag som är petimäter. Ursäkta trådkapning, besserwisseri och off topic!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Detta är så märkligt:

View attachment 482283


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?

Nu blir jag glad igen, att den där 400:an plötsligt gick upp i pris måste ju innebära ett rejält lyft på min CB250, så jag är possitiv till det hela ?

Nästa positiva sak är avgassystemet på TR1:an, jag är inte riktigt nöjd med att få till de slipade svetsarna i skarvarna på mitt rostfria avgassystem men defekterna i mina skarvar kommer nog synas mindre är de på TR1:an. Men detta kanske säger mer om mig och vad jag vill uppnå än att klanka ner på andra.

TR1:an ser ju ut välbyggd, men som sagt avgassystemet svetar ser väl ut lite så där men det är kanske jag som är kinkig på en hoj man verkar vilja ha 100000 kr för. Men jag har svårt för dessa "hybrid cafe racers, varför bygga nåt som ska se ut gammalt men med konstigt modern framlykta, nummerplåten vid bakhjulet, mono shock och upp och ner gaffel? Är detta nån form av bakvänd resto mod? I det fallet hade det väl varit mer lämpligt att bygga en racehoj av äldre snitt där mono shock passat in sen att man få kanske filar lite på de tidiga 80-tals linjerna och då hade jag köpa nog kanske rent av kunna tänka att upp och ner gaffeln inte är hela världen.

Detta sägs då av en som byggt en cafe racer på av helt vansinnigt dålig hoj på alla sätt. För att gå till baka till just CB400N så finns det inte många CB250/400N finns det inte många riktigt bra cafe byggen av den modellen och min hoj är inte en av dom snygga enligt mig men den är väl okej.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Detta sägs då av en som byggt en cafe racer på av helt vansinnigt dålig hoj på alla sätt. För att gå till baka till just CB400N så finns det inte många CB250/400N finns det inte många riktigt bra cafe byggen av den modellen och min hoj är inte en av dom snygga enligt mig men den är väl okej.
CB250n känns som själva sinnebilden av en brukshoj. Till-och från-jobbet-hoj. Eller som i mitt fall: en stugmoppe för lugna turer på folktomma 70-vägar på landet. Och: inte att förglömma - väldigt billig att köpa begagnad eftersom den är tämligen impopulär.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"

 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Men vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.
Jag :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top