Läs BIKE’s 125 test från -77 så vet du att den trots allt var snabbast på marknaden.
Fast var den fortfarande det 78?
Jag åkte/körde en 84? och då var den inte vassast längre
Läs BIKE’s 125 test från -77 så vet du att den trots allt var snabbast på marknaden.
Fulful!Fulsnygg. Eller kanske fulcool?
Förmodligen en bra investering i alla fall!
Jösses!
Osäker på om den skulle postas i denna tråd, fulaste motorcykel-tråden eller stötande skämt-tråden. Det fick bli här, men det var inget lätt beslut.
Tydligen fick man varva långt förbi rödmarkeringenFast var den fortfarande det 78?
Jag åkte/körde en 84? och då var den inte vassast längre
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"
Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)
Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion
...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre! )
EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."
PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text. Säg till ifall ni inte såg dem.
När jag började åka så var Triumph det stora märket. BMW var gubbhojen nr1.Finfin!
En ikon. BMWs sista krampaktiga försök att sitta på två stolar: hedra 100 hk-överenskommelsen och ändå hänga med Japsen med 30 häst ytterligare.
Gick la sådär...
Bara äällsskkaarr flirten med kreditkortstouring där resenären förväntas få plats med allt stuff i två handskfacksstora pennskrin längs sidorna.
"Montreux...? Jag är där om 90 minuter.
Kolla hur länge boutiqerna har öppet, är du rar".
När jag började åka så var Triumph det stora märket. BMW var gubbhojen nr1.
Det mest hånfulla en BMW ägare kunde säga till en Triumphägare var:
Först till Basel, när åker vi?
Fast den var faktiskt vassast, bara man inte höll varvräknaren på det röda.Fast det är en CB 125'a ändå.
Inte det vassaste på marknaden varesig då eller nu.
Den vackra hattlådan avgjorde saken. Den ska jag köpa och skämma ut mig i omnejden... ?Cake Ösa+
"knappt 70mil på mätaren"
"Väldigt kul att köra"
"Helt nytt XL (3,5kwh) batteri (bytt på garanti)"
Varför måste elhojar se ut som nåt man själv svetsat ihop på fyllan? Designavdelningen var uppenbarligen på semester när den hojen togs fram.Cake Ösa+
"Väldigt kul att köra"
Där kan man tala om värdestegring, för några år sedan kunde dessa köpas för hälften av de pengarna. Och varför kostar en enstånka 3 ggr så mycket som en flercylindrig hoj som är lika gammal och har gått lika långt?
Min gamla SR500 till salu! ?
Precis. Bara att köpa en fyrcylindrig hoj för en tredjedel av priset, dela den i fyra delar och sälja dessa separat för 3 gånger priset.Där kan man tala om värdestegring, för några år sedan kunde dessa köpas för hälften av de pengarna. Och varför kostar en enstånka 3 ggr så mycket som en flercylindrig hoj som är lika gammal och har gått lika långt?
Fast den var faktiskt vassast, bara man inte höll varvräknaren på det röda.
Ca 1979 gjordes ett försök med att tävla med std 125 likt dåtidens Superbike och det resultat som jag sett var det en Honda först i tabellen och även vinnare av race på Karlskoga.
Cake Ösa+
"Väldigt kul att köra"
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |