Man vill inte klaga på företagsamhet eller goda intentioner. Är även en anhängare av "form follows function" men denna styggelse är över gränsen. Ett par backspeglar kommer inte rädda estetiken. Hur funktionell den än må vara hade den inte behövt se så illa ut.
Skrev inte någon bakom projektet här på forumet?
Jag har en mc jag betraktar som rätt ful, annat som avgjorde, men det finns gränser.
Grejen är att idén egentligen är ganska smart, men då måste man vara beredd på att det ser ut som skit.
Ett centralt fyrkantigt rör som bas, sedan kan man på det bulta fast olika framvagnar/bakdelar/sadlar/lådor/behållare/annat.
Redan för 15-20 år sedan var det en student på designhögskolan som hade ritat på ett liknande koncept, det var innan elcykelboomen med alla möjliga olagliga fordon på våra gator så den var byggd som en moped runt antingen en Kina-fyrtaktare eller en då väldigt hypotetisk eldrivlina.
Den skulle snabbt och enkelt gå att bygga om mellan tvåhjulig moped, traditionell flakmoppe med två hjul fram, flakmoppe med två hjul bak och eftersom den var modulär gick det alltså att bygga den med fyra hjul och flak både fram och bak också.
Sadlar styrde man på ramröret allt efter hur många passagerare man tänkte vara, allt mellan solo, till tre på ramen och ungar i kapsel både fram och bak
Modeller med sidvagnar på båda sidor fanns också på papper.
Ett dyrt meccano för vuxna helt enkelt.
Sedan kom verkligheten och knackade på och påtalade att man kanske inte skulle sätta ungar i en tunn glasfibekapsel längst fram och längst bak på ett fordon som gör 45km/h på bilvägar i stadstrafik och en massa andra praktiska saker som "visionären" inte hade tänkt på.
"För ute i stora världen, utanför Sundbyberg, där krockar fordon med varandra....
Jag tänkte inte på det"