Samma tendens som de senaste åren. 125cc, offroad och enstånkor stiger i pris. Sen om de blir sålda för fantasibelopp är en annan sak.Nog för 125or har gått upp i pris men 35k för en Yamaha RS 125 är nog att ta i?
View attachment 482886
Fjädring, geometri och körbarhet, månne?
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Höjden ser ju ok ut men att låta innerbenen sticka upp genom överkronan är bara oförlåtligtFjädring, geometri och körbarhet, månne?
Påminner om original stuk, men lägre. Kan inte vara mycket slag kvar bak.
Skulle vara förnämligt om någon toge med dessa parametrar i bygget. Man undrar i sitt stilla sinne hur det blir när gaffelbenen sticker upp 8-9 cm på en redan wobblig +250kgjapsfyra, cb 900f t ex?
Den här ser ju körbar ut, om än en smula stram.
Edit;
Nej, jag blandar inte ihop första årgången SR med radfyrebyggen. Kommentaren gällde gaffel och kronor.
Du är en hård och skoningslös bedömare.Höjden ser ju ok ut men att låta innerbenen sticka upp genom överkronan är bara oförlåtligt
Men det är också nästan min enda riktiga nemesis?Du är en hård och skoningslös bedömare.
Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Kolla fotbromsen..Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Decompen.Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Man ser många galna priser så här års. Chansen finns ju att någon börjat drömma om hoj till sommaren, och inte riktigt har koll på prisbilden. En z650 ska väl inte kosta över 20000kr, inte ens om den är i gott skick.
Vad är grejen med denna?
Det ser ut som en blocknyckel som glömts kvar och smält av värmen vi fullgasövning på autobahn.Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Han verkar ha svart bälte i avgaslindning i alla fall!Det finns detaljer jag ryser åt på dem hojen - men det är just detaljer.
Det övergripande stuket tycker jag är tilltalande, och priset ligger inom ramen för vad som är realistiskt.
Me like-ish.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |