Samma tendens som de senaste åren. 125cc, offroad och enstånkor stiger i pris. Sen om de blir sålda för fantasibelopp är en annan sak.Nog för 125or har gått upp i pris men 35k för en Yamaha RS 125 är nog att ta i?
View attachment 482886
Fjädring, geometri och körbarhet, månne?
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Höjden ser ju ok ut men att låta innerbenen sticka upp genom överkronan är bara oförlåtligtFjädring, geometri och körbarhet, månne?
Påminner om original stuk, men lägre. Kan inte vara mycket slag kvar bak.
Skulle vara förnämligt om någon toge med dessa parametrar i bygget. Man undrar i sitt stilla sinne hur det blir när gaffelbenen sticker upp 8-9 cm på en redan wobblig +250kgjapsfyra, cb 900f t ex?
Den här ser ju körbar ut, om än en smula stram.
Edit;
Nej, jag blandar inte ihop första årgången SR med radfyrebyggen. Kommentaren gällde gaffel och kronor.
Du är en hård och skoningslös bedömare.Höjden ser ju ok ut men att låta innerbenen sticka upp genom överkronan är bara oförlåtligt
Men det är också nästan min enda riktiga nemesis?Du är en hård och skoningslös bedömare.
Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Kolla fotbromsen..Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Decompen.Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Man ser många galna priser så här års. Chansen finns ju att någon börjat drömma om hoj till sommaren, och inte riktigt har koll på prisbilden. En z650 ska väl inte kosta över 20000kr, inte ens om den är i gott skick.
Vad är grejen med denna?
Det ser ut som en blocknyckel som glömts kvar och smält av värmen vi fullgasövning på autobahn.Men vad är det här för nåt skoj då? Fick man inte plats med verktyg under sadeln?
View attachment 482904
Jag tror det är den där Torgil(?) engelsmannen i värtahamnen som byggt denna, han bygger väldigt fina VMax och SR. Hög klass. Hans kunder betalar nog betydligt mer än så här. Fast jag undrar varför han inte sänkt gaffelbenen ordentligt…
Han verkar ha svart bälte i avgaslindning i alla fall!Det finns detaljer jag ryser åt på dem hojen - men det är just detaljer.
Det övergripande stuket tycker jag är tilltalande, och priset ligger inom ramen för vad som är realistiskt.
Me like-ish.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |