Honda hade väl en V5-motor ett tag?
Kanske inget att köra långt med, men fylla en lucka i någons samling.
Hur som helst - respekt för det där diplomet!
Kan både spegla vansinne, men lika gärna beslutsamhet och bra planering.....jag tror på det senare!
Ja, det fanns - på bana.
Vad jag kan berätta om det världsomspännande Ironbuttkollektivet är att just den lilla luckan i reglerna där "5 cylinder" saknas i villkoren för en "Piston diversity" triggar en hel massa människor.
Jag slår vad om att det finns minst 2 stollar där ute som står och försöker Millyarda fram en egen 5-cyl hoj bara för att slänga en körning i ansiktet på ledningen och triumferande säga:. "Ha ha - vad säger ni nu? Det här tänkte ni inte på".
Sådana är dom. Rule Benders.
Reglerna som finns efterlevs till punkt och pricka. Den som fuskar kan bli bannad från alla framtida arrangemang.
Men det som inte är skrivet...
Vi inom Ironbutt får ibland kritik för omständliga och omfattade regler.
Well, speciella körningar drar till sig speciella människor - så mycket är klart.
Den som sätter sig ner och försöker formulera regler till ett Ironbuttarrangemang finner sig själv snart nog som handbollsmålvakt.
I en ishockeymatch...
Medlemmarna försöker på alla tänkbara vis hitta luckor i det som är sagt och skrivet - bara för att kunna sätta sin egen twist på en körning.
Någon kilometerbaserad körning om 3000 km fanns inte. Så Ian McPhee beslöt sig för att skapa en.
300 mil. På ett dygn. Lagligt.
Read all about it:
Ian's ride has now been certified, fantastic news and again mate well done. I have copied his report from 2010 over here as it had not been seen by to many Australians in the other topic. Enjoy the read: Ian McPhee wrote: My name is Ian McPhee, I have been riding 30 years and doing LD runs...
forum.ironbutt.org
Det tog 5 år att få körningen godkänd - eftersom den inte fanns ännu.
Men nu finns den. I Australien går den under noanamnet "The Big One"
300 mil. På ett dygn. På hoj.
Ystad - Haparanda.
...och tillbaka till Ystad igen. Typ.
Lagligt. Inom 24 timmar.
Weapon of Choice:
Förberedelser?
Massor!
Det är det som är nyckeln till framgång i Ironbuttkörningar.